Porsche, μείωση κατά το ένα τρίτο των εκθέσεών της στην Κίνα
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αντιδρά στην πτώση πωλήσεων στην κινεζική αγορά με στρατηγική αναδιάρθρωση του δικτύου της.
Η Porsche ανακοίνωσε ότι θα μειώσει το δίκτυο αντιπροσώπων της στην Κίνα κατά περίπου ένα τρίτο μέχρι το τέλος του 2026. Αυτή η κίνηση, την οποία η εταιρεία αποκαλεί «βελτιστοποίηση», θα περιορίσει τα Porsche Centers στη χώρα από 138 σε περίπου 100.
Η απόφαση αυτή έρχεται ως αντίδραση στη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων της Porsche στην κινεζική αγορά. Το 2023, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 15%, με συνολικά 79.283 αυτοκίνητα να διατίθενται στην Κίνα. Η τάση αυτή επιδεινώθηκε το 2024, με πτώση πωλήσεων 29% κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Η Porsche επενδύει σε λιγότερους αλλά ισχυρότερους συνεργάτες στην Κίνα, καθώς η αγορά αλλάζει ταχύτατα
Η Κίνα ήταν κάποτε η κορυφαία αγορά της Porsche, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 30% των συνολικών της πωλήσεων για οκτώ συνεχόμενα χρόνια. Μάλιστα, το 2009, η Porsche παρουσίασε στη Σανγκάη την Panamera, σε μια προσπάθεια να προσελκύσει το κινεζικό κοινό. Με τα μοντέλα Panamera, Cayenne και Macan, η εταιρεία κατάφερε να εδραιώσει τη θέση της στην αγορά.
Ωστόσο, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και ο πόλεμος τιμών στην Κίνα έχουν επηρεάσει σοβαρά τις αντιπροσωπείες της Porsche. Σε κάποιες περιπτώσεις, οι τιμές μοντέλων έχουν μειωθεί έως και 35%, προκαλώντας δυσαρέσκεια στους αντιπροσώπους που δυσκολεύονται να πουλήσουν τα αυτοκίνητα.
Η αναδιάρθρωση της Porsche περιλαμβάνει επενδύσεις σε μεγαλύτερες πόλεις όπως η Σανγκάη και το Πεκίνο. Το πρόγραμμα Destination Porsche, που αναδιαμορφώνει τις αντιπροσωπείες σε πολυτελή κέντρα εμπειρίας, θα επεκταθεί σε 35% του δικτύου μέχρι το τέλος του έτους, από 20% το 2022.
Παράλληλα, η Porsche επεκτείνει την παρουσία της στις online πωλήσεις, προσφέροντας νέες λειτουργίες όπως το «Track Your Dream». Μέσω της εφαρμογής Porsche και της πλατφόρμας WeChat, οι αγοραστές μπορούν να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την παραγωγή και παράδοση του αυτοκινήτου τους.
Η μετάβαση της κινεζικής αγοράς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η στροφή των καταναλωτών από ξένους σε εγχώριους κατασκευαστές έχει δυσχεράνει τη θέση της Porsche. Στόχος της εταιρείας είναι να αυξήσει το μερίδιο των ηλεκτρικών της μοντέλων στο 80% έως το 2030.
Η Porsche δεν είναι η μόνη που αντιμετωπίζει προκλήσεις. Στην κινεζική αγορά, οι πωλήσεις εισαγόμενων μοντέλων μειώθηκαν κατά 14,3% το 2024, ενώ σχεδόν 2.000 αντιπροσωπείες έκλεισαν το πρώτο εξάμηνο του έτους. Συνολικά, τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έχουν κλείσει περίπου 8.000 αντιπροσωπείες, γεγονός που υπογραμμίζει τη ριζική αλλαγή του τοπίου της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Κίνα.