H Polestar απολύει εργαζομένους για να μειώσει τα έξοδα
Η Polestar θα μειώσει το 15% των μισθωτών της παγκοσμίως. Ο Σουηδός κατασκευαστής επικαλείται «την αδυναμία του μεριδίου αγοράς του» και την επιθυμία να μειώσει τα έξοδά του.
Δεν είναι όλα ρόδινα για τους κατασκευαστές που εστιάζουν 100% στα ηλεκτρικά. Η αγορά αυτή είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική και οι μικρότερες φίρμες όπως η Polestar μερικές φορές δυσκολεύονται να τα φέρουν βόλτα.
Δεν λέγονται όλοι Tesla ή BYD και δεν είναι τόσο εύκολο να δημιουργήσεις περιθώριο κέρδους. Η Polestar, αδελφή μάρκα της Volvo, μόλις ανακοίνωσε μέτρα για να προσπαθήσει να μειώσει τα έξοδά της.
Ο πληθωρισμός, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla δεν βοηθούν την Polestar να τα βγάλει πέρα
Η εταιρεία είπε ότι περίπου 450 εργαζόμενοι θα επηρεαστούν από ένα κύμα απολύσεων. Αυτό αντιπροσωπεύει περίπου το 15% του συνολικού εργατικού δυναμικού της φίρμας παγκοσμίως. Η Polestar κάνει λόγο για «δύσκολες συνθήκες αγοράς» για να δικαιολογήσει αυτή τη ριζοσπαστική απόφαση. Η εταιρεία αναζητά έναν τρόπο να δημιουργήσει μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους και έτσι να δώσει στον εαυτό της μια ανάσα σε ένα πολύ ανταγωνιστικό πλαίσιο.
Παρά την υποστήριξη του μητρικού κινεζικού γίγαντα Geely, η Polestar παραμένει μια μικρή δομή και πρέπει να θεωρείται start-up. Και το 2023 ήταν μια ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά για την εταιρεία με «μόνο» 54.600 παραδόσεις. Αυτό η επίδοση παραμένει μικρή για να ελπίζει ότι θα αλλάξει διάσταση και είναι πάνω απ’ όλα βρίσκεται κάτω από τους στόχους που τέθηκαν στις αρχές του περασμένου έτους. Η Polestar δεν είχε την αναμενόμενη επιτυχία με τους καταναλωτές.
Ο πληθωρισμός, τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και ο πόλεμος τιμών που ξεκίνησε η Tesla δεν βοηθούν τη σουηδική εταιρεία να τα βγάλει πέρα. Μόνο οι πιο κερδοφόροι θα μπορέσουν να επιβιώσουν. Ο Carlos Tavares σωστά προειδοποίησε για την επερχόμενη κατάσταση. Προβλέπει «λουτρό αίματος». Ο επικεφαλής του Ομίλου Stellantis πιστεύει ότι είναι «αγώνας προς τον βυθό». Σύμφωνα με τον Tavares, οι κατασκευαστές πρέπει να παραμείνουν απολύτως κερδοφόροι για να επενδύσουν σε νέες τεχνολογίες.
Μια νέα φίρμα όπως η Polestar δεν έχει τα ίδια περιουσιακά στοιχεία με μεγάλους ιστορικούς ομίλους όπως η Volkswagen, η BMW ή η Renault. Ακόμη χειρότερα από τη στιγμή που αρκείται σε μια μικρή γκάμα μοντέλων. Η Polestar στοχεύει στην κερδοφορία το 2025. Για το μέλλον, εκπρόσωπος της φίρμας διευκρίνισε ότι «η παραγωγή του Polestar 3 θα ξεκινήσει στην Κίνα και στη Νότια Καρολίνα στις ΗΠΑ αργότερα εφέτος, ακολουθούμενη από αυτή του Polestar 4 στη Νότιο Κορέα».