H Nissan επενδύει 100 δισ. γιεν στην Ampere της Renault

H Nissan επενδύει 100 δισ. γιεν στην Ampere της Renault

Νέα «ηλεκτρική» συμμαχία των δύο κατασκευαστών.

Είναι θέμα χρόνου η ανακοίνωση της επένδυσης 100 δισ. γεν (647 εκατ. ευρώ) από τη Nissan στην Ampere, τη θυγατρική κατασκευάστρια αποκλειστικά ηλεκτρικών οχημάτων που θα δημιουργήσει η Renault με στόχο μάλιστα να την εισαγάγει στο Χρηματιστήριο του Παρισιού στις αρχές του 2024. 

Η συνεργασία στην Ampere είναι ο «ακρογωνιαίος λίθος» της συμφωνίας του Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων (AFP). Μια συνεργασία που στόχο έχει να θεραπεύσει τα τραύματα που άνοιξαν στους δύο παλαιούς επιχειρηματικούς συνεργάτες οι περιπέτειες του πληθωρικού πρώην διευθύνοντα συμβούλου, γαλλο-λιβανέζου Carlos Ghosn.

Η ολοκλήρωση της νέας συμφωνίας συνεργασίας Renault-Nissan του Φεβρουαρίου καθυστέρησε επί μήνες εξαιτίας διαφορετικών απόψεων που εξέφραζαν ανώτατα στελέχη του ιαπωνικού ομίλου. Ωστόσο τώρα οι διαφωνίες ξεπεράστηκαν. 

«Η Nissan και η Renault συμμετέχουν σε εποικοδομητικές και συνεχείς διαπραγματεύσεις. Θα κάνουμε μια δήλωση σε εύθετο χρόνο όταν συναφθούν οι συμφωνίες», σημειώνει η Nissan σε ανακοίνωση που δημοσιοποίησε την Παρασκευή.

Σύμφωνα με τη «Yomiuri», Nissan και Renault υπολογίζουν την εταιρική αξία της Ampere μεταξύ 8 και 10 δισ. ευρώ. Βάσει της αποτίμησης αυτής το μερίδιο της Nissan θα πρέπει να είναι σημαντικά μικρότερο από το 10% του κεφαλαίου της Ampere, ενώ τον Φεβρουάριο ο ιαπωνικός όμιλος είχε δηλώσει την πρόθεσή του να αποκτήσει έως και το 15% της θυγατρικής.

Η Nissan θα έχει εκπρόσωπο στη διευθυντική επιτροπή της Ampere και επίσης θα «διαθέσει τεχνολογίες» στη νέα αυτή εταιρεία, εφαρμόζοντας παράλληλα «ορισμένους περιορισμούς στις πατέντες της, κάτι που ήταν ένα από τα κύρια μελήματα του ιαπωνικού ομίλου».

Πρόθεση αμφοτέρων είναι δηλαδή η νέα συνεργασία να εδραιωθεί σε ισότιμη βάση. Διότι σήμερα η Renault κατέχει μερίδιο 43,4% στη Nissan, ενώ η Nissan κατέχει μόλις το 15% των μετοχών του γαλλικού ομίλου δίχως κανένα δικαίωμα ψήφου. «Η ανισορροπία της συνεργασίας αυτής υπήρξε και στο παρελθόν μια αιτία εντάσεων μεταξύ των δύο εταιρειών, που κορυφώθηκαν στα τέλη του 2018 με τη θεαματική σύλληψη και απαγγελία κατηγοριών στον μάνατζερ της συμμαχίας για οικονομική κακοδιαχείριση», αναφέρει το AFP.

Εν τω μεταξύ μόλις την περασμένη εβδομάδα ανακοινώθηκε ότι η Renault έπειτα από δύο χρόνια προσπέρασε τη μεγάλη ανταγωνίστριά της PSA Peugeot Citroen και το πρώτο εξάμηνο του 2023 έγινε πάλι η πρώτη σε πωλήσεις στη γαλλική αγορά αυτοκινήτου.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube