H Mercedes-Benz κατά των δασμών στα κινεζικά EV
Την ώρα που η έρευνα της ΕΕ για τα κινεζικά EV είναι σε εξέλιξη, η Mercedes-Benz, δια στόματος του CEO της, Ola Källenius εκφράζει την αντίθεσή της προς κάθε είδους δασμούς.
Όπως διαβλέπει η Mercedes-Benz, ο αυξημένος ανταγωνισμός από την Κίνα μπορεί να βοηθήσει της δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες στην κατασκευή καλύτερων αυτοκινήτων μακροπρόθεσμα.
Ο Ola Källenius, με δηλώσεις του στους Financial Times, κάλεσε την ΕΕ να μειώσει τους δασμούς που επιβάλλει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που προέρχονται από την Κίνα. Το αφεντικό της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θεωρεί πως όσο μεγαλύτερος είναι ο ανταγωνισμός για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές τόσο καλύτερα αυτοκίνητα θα παράγουν.
Μιλώντας στους έγκριτο μέσο, τόνισε πως ο υπερβολικός προστατευτισμός δεν αποτελεί ουσιαστική λύση. Κάλεσε μάλιστα την Ευρώπη όχι μόνο να μην αυξήσει τους δασμούς αλλά να άρει και τους υφιστάμενους. «Οι κινεζικές εταιρείες που επιθυμούν να εξάγουν τα προϊόντα τους στην Ευρώπη ήταν μια φυσική εξέλιξη του ανταγωνισμού και πρέπει να αντιμετωπιστεί με καλύτερο προϊόν, καλύτερη τεχνολογία, μεγαλύτερη ευελιξία. Αυτή είναι η οικονομία της αγοράς. Αφήστε τον ανταγωνισμό να εξελιχθεί».
Υπέρ της ελέυθερης αγοράς τάσσεται το αφεντικό της Mercedes-Benz, Ola Källenius
Ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει και η στάση των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η Renault και ο Όμιλος Stellantis δεν έχουν μεγάλες επιχειρήσεις στην Κίνα και ως εκ τούτου έχουν μιλήσει για την απειλή των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ωστόσο, η έρευνα αντιμετώπισε αντιδράσεις από γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες που εξαρτώνται από την Κίνα για ένα πολύ σημαντικό μέρος των πωλήσεων και των κερδών τους.
Τα στελέχη των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών φοβούνται πιθανά αντίποινα από το Πεκίνο και τους Κινέζους καταναλωτές σε μια εποχή που σινικές μάρκες όπως η BYD αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο τόσο στην κινεζική όσο και την παγκόσμια αγορά. Περισσότερα από ένα στα τρία αυτοκίνητα Mercedes-Benz πωλούνται στην Κίνα, ενώ η χώρα αντιπροσώπευε το 40% των πωλήσεων αυτοκινήτων της VW πέρυσι. Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Geely και SAIC, οι οποίες ελέγχονται από το κινεζικό κράτος, κατέχουν το ένα πέμπτο των μετοχών της Mercedes-Benz.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Άλλη μία κίνηση-ματ από την Κίνα στην ηλεκτροκίνηση
Επί του παρόντος, τα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπόκεινται σε δασμό 10% όταν εισάγονται στην Ευρώπη. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες πληρώνουν 15% όταν εξάγουν στην Κίνα, γεγονός που αποτελεί μέρος του λόγου για τον οποίο τα περισσότερα γερμανικά μοντέλα που πωλούνται στην Κίνα κατασκευάζονται στη χώρα. Ο Källenius δήλωσε ότι πρέπει να υπάρχουν «ίσοι όροι ανταγωνισμού» και ότι και οι δύο πλευρές θα πρέπει να είναι «προσεκτικές για την οικοδόμηση οικονομικών καταστάσεων win-win».
Και πρόσθεσε: «Ζούμε σε έναν πραγματιστικό κόσμο και συνειδητοποιούμε ότι υπάρχουν κάποιες προσδοκίες από τον γενικό κανόνα της οικονομίας της αγοράς. Αλλά αν αναζητήσουμε την τύχη μας στον αυξημένο προστατευτισμό, ακολουθούμε λάθος δρόμο».
Η Porsche της VW, η οποία εισάγει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Κίνα, δεσμεύτηκε πέρυσι να καταπολεμήσει πιθανούς νέους δασμούς της ΕΕ στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Η στρατηγική της για την παραγωγή αυτοκινήτων που πωλούνται στην Κίνα εκτός της χώρας είναι σπάνια με τις περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένης της μητρικής εταιρείας της Porsche, VW, που έχουν μετατοπιστεί σε μεγάλο βαθμό στην παραγωγή απευθείας στη χώρα.