H Κίνα κλιμακώνει την ένταση με φόντο τους δασμούς
Η όξυνση των σχέσεων ανάμεσα σε Ευρώπη και Κίνα συνεχίζεται, με το Πεκίνο να προσφεύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου για τους δασμούς που επιβλήθηκαν στα εκ Κίνας ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η διένεξη γύρω από τους δασμούς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα φαίνεται πως δεν θα κοπάσει εύκολα. Επόμενο επεισόδιο στη σύγκρουση, η προσφυγή της Κίνας στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου.
Όπως αποτυπώνεται και στη δήλωση του υπουργείου Εμπορίου της Κίνας, η προσφυγή στον ΠΟΕ έγινε με σκοπό «να διαφυλαχθούν όλα τα νόμιμα συμφέροντα». Εκφράζοντας για μια ακόμα φορά την έντονη αντίθεση του Πεκίνου στον εμπορικό προστατευτισμό που εφαρμόζει η Ευρώπη.
Φυσικά, η καταγγελία της Κίνας είναι πιθανό να φέρει την αντίδραση της Ευρώπης σε αυτό το άτυπο μπρα ντε φερ, τη στιγμή που το ύψος των εμπορικών σχέσεων των δύο πλευρών ανέρχεται στο αστρονομικό ποσό των 730 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία του 2023.
Η Κίνα είναι έτοιμη να προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου, δείχνοντας πως το σίριαλ των δασμών έχει ακόμα πολλά επεισόδια
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H SAIC Μotor αντιδρά επίσημα στους δασμούς της ΕΕ
«Η Κίνα πιστεύει ότι η τελική απόφαση της ΕΕ για τα μέτρα κατά των επιδοτήσεων στερείται πραγματικής και νομικής βάσης, παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ και αποτελεί κατάχρηση των μέτρων αποκατάστασης του εμπορίου. Προτρέπουμε την ΕΕ να αντιμετωπίσει τα λάθη της και να διορθώσει αμέσως τις παράνομες πρακτικές της και να διατηρήσει από κοινού τη σταθερότητα της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού ηλεκτρικών οχημάτων και την οικονομική και εμπορική συνεργασία Κίνας-ΕΕ», τόνισε σχετικά με το θέμα εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου.
Αξίζει να αναφέρουμε πως ανάμεσα στις δύο πλευρές υπάρχουν διαπραγματεύσεις ώστε να προκριθούν άλλες λύσεις, με την Κίνα να προτείνει την εναλλακτική ελάχιστης τιμής για τα μοντέλα που κατασκευάζονται στα εδάφη της και εξάγονται στην Ευρώπη. Χωρίς να υπάρχει προσώρας τουλάχιστον κάποια συμφωνία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πιθανές αλλαγές στους δασμούς και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπό την προεδρία Donald Trump
Κι όλα αυτά στον απόηχο, της πρόθεσης της SAIC Motor να καταγγείλει τους δασμούς στο δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Θυμίζουμε πως στον κινεζικό κολοσσό επιβλήθηκαν οι μεγαλύτεροι δασμοί, που αγγίζουν το 35,6%.
Ο επικεφαλής εμπορίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης προσπάθησε να ακολουθήσει μια πιο μετριοπαθή λογική: «Δεν μας ενδιαφέρουν οι εμπορικοί πόλεμοι. Ζητούμε όμως την εξισορρόπηση των διμερών σχέσεών μας με το Πεκίνο σε συγκεκριμένους τομείς, χωρίς να αισθανόμαστε πως υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός».