H Γερμανία πέρασε τη Νορβηγία στις πωλήσεις EV
Η Γερμανία προσπέρασε τη Νορβηγία ως τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, με αρκετούς κατασκευαστές να ροκανίζουν το μερίδιο της Tesla.
H αναστροφή αυτή αποτελεί και σημάδι πως οι καταναλωτές εξοικειώνονται περισσότερο με την ηλεκτρική τεχνολογία, καθώς τα γκρουπ της Volkswagen και της Daimler, αλλά και της BMW, παίζουν πια στο ίδιο τερέν με την καλιφορνέζικη εταιρεία.
Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 70% στη Γερμανία, στα 17.574 αυτοκίνητα το πρώτο 3μηνο, ξεπερνώντας τη Νορβηγία για πρώτη φορά, σύμφωνα με στοιχεία της ευρωπαϊκής βιομηχανικής ένωσης, ACEA. Ο αριθμός περιλαμβάνει αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όπως το Model S της Tesla, καθώς και επαναφορτιζόμενα υβριδικά, όπως η BMW 2 Series Active Tourer eDrive.
Η VW, η Daimler και η BMW ανακατασκευάζουν τις γραμμές συναρμολόγησής τους, ανταποκρινόμενες στους αυστηρότερους ευρωπαϊκούς κανονισμούς για τους θερμικούς κινητήρες και τις εκπομπές τους, απότοκοι του σκάνδαλου χειραγώγησης των μετρήσεων στις εκπομπές ντίζελ από το VW Group το 2015.
Κι ενώ οι καταναλωτές απομακρύνονται από το ντίζελ -ειδικά στη Γερμανία- οι αυτοκινητοβιομηχανίες ποντάρουν στους καταναλωτές για να αγκαλιάσουν τα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα, προκειμένου να ανακτήσουν τις τεράστιες επενδύσεις που πραγματοποιούν. Σε ολόκληρη την Ευρώπη, οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 41%, με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αυξάνονται κατά 35% και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά να αυξάνονται κατά 47%. Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις ντίζελ στην ΕΕ απέκλιναν προς τα κάτω κατά 17%.
Η Γερμανία, η μεγαλύτερη ενιαία αγορά της ΕΕ, υπολειπόταν σε πωλήσεις EV μέχρι τώρα της Νορβηγίας, η οποία ξεκίνησε τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με γενναιόδωρες επιδοτήσεις. Να σημειώσουμε ότι η Νορβηγία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά της Tesla, πίσω από τις ΗΠΑ και την Κίνα.
Μόλις πρόσφατα λοιπόν, στη Γερμανία, τα Tesla έχουν γίνει όλο και συχνότερα απαντώμενα στους δρόμους πόλεων όπως το Μόναχο, μαζί με άλλα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα όπως το i3 της BMW και το Leaf της Nissan. Η καλιφορνέζικη εταιρεία, το 2017, βρέθηκε στην 31η θέση στη γερμανική αγορά, μακράν πίσω από τη Volkswagen, τη Mercedes-Benz, την BMW και την Audi, τις φίρμες που κυριαρχούν σε εθνικό επίπεδο πωλήσεων.
Κι ενώ οι Γερμανοί έχουν ένα πλεονέκτημα στην Ευρώπη, η επόμενη πρόκληση που αντιμετωπίζουν, καθώς η αγορά των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων επεκτείνεται, είναι να αποδείξουν στους καταναλωτές της Κίνας και των ΗΠΑ ότι τα προϊόντα τους είναι ανώτερα. Τα πρόσφατα προβλήματα του Elon Musk με την παραγωγής του Model 3 και οι ποιοτικές αναθεωρήσεις ενδέχεται να έχουν ανοίξει την κερκόπορτα.
«Η χρυσή εποχή της Tesla πλησιάζει στο τέλος της και θα γίνει ένα προϊόν μεταξύ των πολλών», δήλωσε ο Jürgen Pieper, αναλυτής της Bankson Metzler με έδρα τη Φρανκφούρτη. «Καθώς μεγαλώνει η καταναλωτική δεξαμενή για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η ανοχή σε θέματα ποιότητας μπορεί να είναι χαμηλότερη, και πάντως πιο χαμηλή από αυτή των πρώτων αγοραστών που κινήθηκαν προς την Tesla με βάση την καινοτομία.