H Amazon θα πάρει 100.000 ηλεκτρικά οχήματα από την Rivian
Η παραγωγή των αυτοκινήτων της Rivian θα γίνεται σε ένα παλιό εργοστάσιο της Mitsubishi, στο Illinois.
Ο γίγαντας των διαδικτυακών πωλήσεων, η Amazon, ήρεθ σε συμφωνία με την αμερικανική εταιρεία Rivian για να προμηθευτεί 100.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα (φορτηγάκια) για τις ανάγκες της.
Αρχικά θα προμηθευτεί 10.000 ηλεκτρικά βαν μέχρι το 2022 και ο στόχος είναι να φτάσει τα 100.000 ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030.
Την ανακοίνωση έκανε ο ίδιος ο CEO της Amazon, o Jeff Bezos, επιβεβαιώνοντας με αυτόν τον τρόπο την επένδυση της Amazon στην Rivian ύψους $ 700 εκατ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Rivian R1T: Το “Tesla” των pick-up, με 800 ίππους και 650 km αυτονομία! [7 videos]
Η Rivian ιδρύθηκε το 2009 και θέλει να προχωρεί με διαφορετικό τρόπο από άλλες νεοφυείς (start-up) εταιρείες, έχοντας ολοκληρώσει το επιχειρηματικό της σχέδιο κι εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του πριν δημοσιοποιήσει τις προθέσεις της. Βάζει επίσης συντηρητικούς στόχους. Ο ιδρυτής της, R.J. Scaringe, είχε ήδη φτιάξει δύο θνησιγενείς εκδόσεις του R1T πριν προχωρήσει στην έκδοση παραγωγής.
Η αμερικανική εταιρεία έχει την υποστήριξη επενδυτών από τη Μέση Ανατολή και απασχολεί κάπου 560 εργαζομένους σε όλο τον κόσμο. Το σχεδιαστικό και μηχανολογικό της κέντρο βρίσκεται στο Plymouth του Michigan, ενώ άλλα κύρια τμήματα, όπως το εργοστάσιο εξέλιξης μπαταριών, είναι στην Irvine της California. Έχει ανοίξει επίσης ένα κέντρο προηγμένης τεχνολογίας στο Chertsey του Surrey, στη Βρετανία.
Our fleet is Electrifying! Thrilled to announce the order of 100,000 electric delivery vehicles – the largest order of electric delivery vehicles ever. Look out for the new vans starting in 2021. pic.twitter.com/y5qYpuy2WP
— Dave Clark (@davehclark) 19 Σεπτεμβρίου 2019
Η παραγωγή θα γίνεται σε ένα παλιό εργοστάσιο της Mitsubishi, στο Illinois, το οποίο αγόρασε η Rivian πέρσι αντί $16 εκατομμυρίων. Έχει δυναμικότητα 350.000 αυτοκινήτων το χρόνο.
Οι αρχικές φιλοδοξίες της Rivian είναι βέβαια πολύ χαμηλότερες, στα 50.000-60.000 αυτοκίνητα ετησίως έως το 2025-26. Σχεδιάζει όμως να διαθέτει τη “skateboard” πλατφόρμα της και σε άλλες εταιρείες, είτε γνωστές αυτοκινητοβιομηχανίες είτε νέες επιχειρήσεις που θέλουν να λανσάρουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με την προϋπόθεση βέβαια να μην ανταγωνίζονται τα προϊόντα της Rivian.