Γιατί οι κατασκευαστές «γυρίζουν την πλάτη» στις εκθέσεις αυτοκινήτων;

Γιατί οι κατασκευαστές «γυρίζουν την πλάτη» στις εκθέσεις αυτοκινήτων;

Tο κόστος εξέλιξης των EV είναι σύμφωνα με τον Carlos Tavares η βασική αιτία απουσίας πολλών κατασκευαστών από τις διεθνείς εκθέσεις αυτοκινήτου.

Οι εκθέσεις αυτοκινήτων (και κυρίως οι διεθνείς) αργοπεθαίνουν. Ο κορονοϊός μπορεί να θεωρηθεί σαν μια βασική αιτία καθώς τα τελευταία χρόνια πολλές από αυτές ματαιώθηκαν υπό τον φόβο της πανδημίας, ωστόσο δεν είναι η μοναδική αιτία. 

Το εμβληματικό Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, παραδοσιακά το μεγαλύτερο αυτοκινητικό γεγονός της Ευρώπης έχει να πραγματοποιηθεί από το 2019, η χαώδης Φρανκφούρτη έδωσε τη θέση της στο εναλλακτικό Μόναχο και το Σαλόνι στο Παρίσι γίνεται φέτος μετά από 4 χρόνια, σε υποτονικό περιβάλλον και λίγες συμμετοχές όσον αφορά τις αυτοκινητοβιομηχανίες. 

paris

Το γιατί εξήγησε το μεγάλο αφεντικό της Stellantis, Carlos Tavares, στο περιθώριο των δηλώσεών του στο Σαλόνι της γαλλικής πρωτεύουσας. Ο Tavares ήταν σαφής: Το αυξανόμενο κόστος της εξέλιξης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για τη μειωμένη συμμετοχή των κατασκευαστών στις εκθέσεις αυτοκινήτου.

Κάνοντας μια βόλτα στο Σαλόνι του Παρισιού, όπου τα βασικά περίπτερα ήταν αυτά των DS, Jeep και Peugeot από της Stellantis, το Renault Group και οι κινεζικές BYD και Great Wall, ο Tavares επεσήμανε πως «το γεγονός ότι έχουμε μόνο τη Renault, τη Stellantis και τους Κινέζους σημαίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είναι πλέον πολύ πιο επιλεκτικοί στην απόδοση της επένδυσης που αντιπροσωπεύει μια συμμετοχή στις εκθέσεις».

Πλέον οι κατασκευαστές εξετάζουν την απόδοση της επένδυσης για τη συμμετοχή σε μια έκθεση. Και αυτό διότι πρέπει να εξοικονομηθούν χρήματα από παντού για να χρηματοδοτηθεί η εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης. Στην περίπτωση της Stellantis, είπε ο Tavares, έχουμε βάλει ένα όριο, μια οροφή. Αν είμαστε κάτω από αυτό το όριο απόδοσης της επένδυσης, απλά δεν συμμετέχουμε σε μια έκθεση. Πάμε μόνον αν έχουμε κάτι σημαντικό να πούμε και να δείξουμε.

«Η παρουσία στις εκθέσεις αυτοκινήτου δεν είναι δεδομένη. Τίποτα δεν διαρκεί για πάντα και μπορείτε να εκτιμήσετε ότι αυτό θα συνεχίσει να είναι ο κανόνας για τα επόμενα χρόνια», πρόσθεσε ο Tavares.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, ολοκληρώνοντας την παρουσίαση των νέων Jeep Avenger και Peugeot 408 ζήτησε δασμούς στα κινεζικά EV που εισάγονται στην Ευρώπη και κατήγγειλε την επικείμενη νομοθεσία για τις εκπομπές Euro-7 ως «άχρηστη».

Αναφερόμενος στην κρίση των ημιαγωγών, τέλος, προέβλεψε ότι η κατάσταση θα έχει εξομαλυνθεί πλήρως στα τέλη του 2023.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube