Γιατί η VW κόβει τα θερμικά σε χώρα της ΕΕ;

Γιατί η VW κόβει τα θερμικά σε χώρα της ΕΕ;

Η Volkswagen, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία στη Νορβηγία σε όγκο πωλήσεων, θα σταματήσει οριστικά να πουλά θερμικά μοντέλα στη χώρα. Από την 1η Ιανουαρίου 2024, το Wolfsburg θα πουλά μόνο ηλεκτρικά.

Νορβηγία, Volkswagen ID.4

Η Νορβηγία είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών, καταρρίπτοντας το ένα ρεκόρ ύστερα από το άλλο. 

Το τρίτο 3μηνο του 2023, τα 100% ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 84,3% των πωλήσεων στη Σκανδιναβική χώρα! Αν προσθέσουμε και τα plug-in hybrid, φτάνουμε στο 91% των συνολικών πωλήσεων. 

Από τον Σεπτέμβριο του '23, το Volkswagen ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Νορβηγία, πίσω από το Tesla Model Y

Νορβηγία, Volkswagen ID.4

Τα παραπάνω νούμερα είναι αδιάψευστος μάρτυρας ότι δεν υπάρχει πλέον ζήτηση για θερμικά αυτοκίνητα στη χώρα αυτή. Κάτι που ώθησε τη Volkswagen να διακόψει εντελώς τη διάθεση μοντέλων εσωτερικής καύσης.

Ο Γερμανός κατασκευαστής λοιπόν, πήρε τη γενναία απόφαση: Από την 1η Ιανουαρίου 2024, δηλαδή σε δύο μήνες και κάτι, κανένα θερμικό Volkswagen δεν θα παραδοθεί στο νορβηγικό έδαφος. Με αυτή την ανακοίνωση, το Wolfsburg πιθανότατα να δώσει ιδέες και σε άλλους κατασκευαστές. Η ευρωπαϊκή φίρμα «θα σταματήσει τις πωλήσεις βενζίνης, ντίζελ και υβριδικών μοντέλων στη Νορβηγία από την 1η Ιανουαρίου 2024», διευκρινίζει ο Ulf Tore Hekneby, διευθυντής του κέντρου εισαγωγής Volkswagen Møller. Διευκρινίζει δε, ότι «το τελευταίο Golf θα παραγγελθεί προς το τέλος του χρόνου».

Νορβηγία, Volkswagen ID.4

Στη Νορβηγία, ο γερμανικός όμιλος αναμένει κυβερνητικές οδηγίες με στόχο τον τερματισμό των πωλήσεων θερμικών οχημάτων έως το 2025. Αλλά στην πραγματικότητα, η αγορά είναι η πηγή αυτής της απόφασης. Ακόμα κι αν μερικοί λάτρεις της θερμικής ενέργειας στα αυτοκίνητα επιμένουν, μόλις 1.000 μοντέλα εσωτερικής καύσης πουλήθηκαν μεταξύ Ιουλίου και Σεπτεμβρίου 2023. Νούμερο σχεδόν «ανέκδοτο». Με αυτόν τον ρυθμό, η Νορβηγία αναμένεται να φτάσει σε ποσοστό διείσδυσης εξηλεκτρισμένων μοντέλων κοντά στο 95% έως το τέλος του 2024.

«Αυτό θα σηματοδοτήσει από πολλές απόψεις το τέλος μιας εποχής, αλλά και την αρχή μιας νέας, μεγαλύτερης εποχής όπου θα είμαστε περισσότερο μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος», προσθέτει ο Ulf Tore Hekneby. Επί του παρόντος, πίσω από την Tesla, η Volkswagen ελπίζει ότι αυτή η στρατηγική θα της επιτρέψει να κερδίσει κάποιο μερίδιο αγοράς.

Από τον Σεπτέμβριο του 2023, το ID.4 ήταν το δεύτερο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Νορβηγία, πίσω από το Tesla Model Y. Από το ντεμπούτο της στη χώρα, η Volkswagen έχει πουλήσει 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε 75 χρόνια -περιλαμβανομένων 100.000 ηλεκτρικών.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube