Γερμανία: Κίνδυνος από-ταξινόμησης για τα ντίζελ-«απατεώνες»
Οι ιδιοκτήτες των VW που έχουν ενεργό λογισμικό εξαπάτησης των μετρήσεων κινδυνεύουν να τεθούν εκτός κυκλοφορίας στη Γερμανία.
Η γερμανική εποπτεύουσα αρχή των οδικών συγκοινωνιών και μεταφορών KBA, δήλωσε ότι οι ιδιοκτήτες ορισμένων αυτοκινήτων του ομίλου Volkswagen που δεν κατάφεραν να θέσουν εκτός λειτουργίας το λογισμικό εκπομπών ντίζελ, ενισχύουν τον κίνδυνο να τεθούν τα οχήματά τους εκτός κυκλοφορίας.
Οι γερμανικές αρχές στο Αμβούργο και στο Μόναχο έχουν ήδη καταργήσει την ταξινόμηση αρκετών αυτοκινήτων Audi και VW που είναι εφοδιασμένα με πετρελαιοκινητήρες Euro 5, καθώς οι ιδιοκτήτες αγνόησαν τις διαδοχικές υπενθυμίσεις για να λάβουν υπόψη τους την αντίστοιχη ανάκληση, ανέφερε η Automobilwoche.
Άλλα αυτοκίνητα κινδυνεύουν να απομακρυνθούν από την κυκλοφορία στο γερμανικό κρατίδιο της Βαυαρίας, αλλά τους έχει δοθεί περίοδος χάριτος για να κάνουν την επισκευή, ανέφερε η ίδια δημοσιογραφική αναφορά.
«Η ανάκληση [για τα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα ντίζελ VW] είναι υποχρεωτική, ενώ τα αυτοκίνητα που δεν θα επισκευαστούν μπορεί τελικά να τεθούν εκτός λειτουργίας. Ανάλογα με την ημερομηνίας κοινοποίησης των ενημερώσεων, ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου είχε περιθώριο περίπου ενάμισι χρόνο για να το κάνει. Υπέρ-αρκετός χρόνος για να το πράξει», ανέφερε η KBA στην Automotive News Europe σε ηλεκτρονική δήλωσή της.
Η κίνηση έρχεται ύστερα από την έγκριση της KBA προς τη VW στις αρχές του 2016, προκειμένου να διορθώσει το λογισμικό ελέγχου στους κινητήρες EA 189 1.2, 1.6 και 2.0 λίτρων.
Τον Σεπτέμβριο του 2015, να θυμίσουμε, το VW Group παραδέχτηκε την εγκατάσταση συσκευών χειραγώγησης των μετρήσεων σε έντεκα εκατομμύρια οχήματα ανά τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων πέντε εκατομμυρίων στην Ευρώπη.
Στις αρχές Ιουνίου, το 95% των 2,46 εκατομμυρίων αυτοκινήτων που αφορούσαν τη Γερμανία είχε επιδιορθωθεί, σύμφωνα με την KBA. Μόνο στο 0,6% των περιπτώσεων η KBA παρέπεμψε τα οχήματα στην τοπική αρχή ταξινόμησής τους, σε συνέχεια επανειλημμένων προειδοποιήσεων, ξεκινώντας έτσι μια διαδικασία που μπορεί τελικά να οδηγήσει στη διαγραφή του αυτοκινήτου.
Στις ΗΠΑ, ο όμιλος VW αναγκάστηκε να αποζημιώσει τους πληγέντες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και να πληρώσει πρόστιμα ύψους περίπου 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Αντίθετα, στον υπόλοιπο κόσμο απαιτήθηκε μόνο η διόρθωση του λογισμικού και, στην περίπτωση του κινητήρα των 1,6 λίτρων, η εγκατάσταση ενός μικρού εξαρτήματος.