Ford Ranger Raptor: Πώς να κατασκευάσετε ένα RS pick-up
Ο άνθρωπος κλειδί πίσω από την εξέλιξη του νέου Ford Ranger Raptor, Justin Capicchiano, απαντάει σε μία σειρά ερωτήσεων, αποκαλύπτοντας τις επιμέρους πτυχές ενός ιδιαίτερου project.
Η αποκάλυψη του νέου Ford Ranger Raptor είναι αναμφίβολα το θέμα της ημέρας καθώς, στη δεύτερη γενιά του, το σκληροτράχηλο pick-up της φίρμας δείχνει πραγματικά μοναδικό. Περισσότερες πληροφορίες για το ίδιο το αυτοκίνητο θα διαβάσετε στην παρουσίασή του. Εδώ πάλι, φιλοξενούμε μία ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε ο Justin Capicchiano, επί κεφαλής του προγράμματος, στο Βρετανικό Autocar.
Όπως ο ίδιος χαρακτηριστικά αναφέρει, η αναβάθμιση είναι πραγματικά μεγάλη, σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά. Είναι σαν να το παίρνεις από την κατηγορία ST και να το αναβαθμίζεις πλήρως στο επίπεδο RS της Ford.
Ποια ήταν η μεγαλύτερη προτεραιότητα στη νέα αυτή γενιά;
Θέλαμε να σπρώξουμε το αυτοκίνητο πέρα από εκεί που στεκόταν – όπου ήταν ήδη ένα εξαιρετικά ικανό όχημα. Δεν θέλεις ποτέ να μένεις ακίνητος. Ρωτήστε οποιονδήποτε μηχανικό αυτοκινήτων - θέλουν πάντα να κινούν τα πράγματα προς τα εμπρός. Και δεν μπορείς να εστιάσεις μόνο σε ένα συγκεκριμένο τομέα: Αν εξελίξεις απλώς τον κινητήρα και αφήσεις την ανάρτηση, κάνεις έναν άμεσο συμβιβασμό.
Εμείς ασχοληθήκαμε με όλους αυτούς τους τομείς -τεχνολογία, κινητήρας, πλαίσιο- και αυτό που κάναμε είναι να δημιουργήσουμε ένα εντελώς νέο πακέτο, σε σύγκριση με το προηγούμενο όχημα.
Μπορούμε λοιπόν να περιμένουμε απτές αυξήσεις επιδόσεων σε όλα τα επίπεδα – στο στρίψιμο, στο φρενάρισμα και ούτω καθεξής;
Απολύτως. Θα μείνω στο τελευταίο σας σχόλιο. Κάναμε μια σειρά αλλαγών στα συστήματα ελέγχου ευστάθειας και ABS για να πετύχουμε πολύ καλύτερο φρενάρισμα, μέσω του συστήματος εκτός δρόμου. Η ικανότητα να κινείται ταχύτερα εκτός δρόμου είναι πολύ μεγαλύτερη επειδή επαναβαθμονομήσαμε ολόκληρο τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος – πρόκειται για μια απόλυτη επαναπροσέγγιση.
Μετά, έχουμε την απόσβεση. Η κίνηση των Live Valve χαρίζει ζώνες απόσβεσης εντός του αμορτισέρ. Έτσι υπάρχει ζώνη οδήγησης, ζώνη επιδόσεων, ζώνη εκτός δρόμου, ενώ μπορείς και να ρυθμίσεις ειδικά τα μέρη του αμορτισέρ ώστε να λειτουργούν πολύ καλά σε συνθήκες δρόμου και στη συνέχεια να έχουν πολύ υψηλότερη απόδοση εκτός δρόμου, χωρίς να διακυβεύεται η ικανότητα στο δρόμο. Οι νέες αυτές βαλβίδες μας άνοιξαν ένα τεράστιο παράθυρο βελτίωσης.
Γιατί το Raptor δεν χρησιμοποιεί V8;
Κάθε φορά που θα πρέπει να επιλέξεις ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης, υπάρχει πάντα ένας προβληματισμός για το ποιο είναι το κατάλληλο σύστημα κίνησης, ανάλογα με την περίσταση. Για τον συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτου, με τετρακίνηση, ένας V6 με διπλό turbo είναι ο κατάλληλος. Σίγουρα ένας V8 ακούγεται υπέροχος και σε όλους αρέσει η βουή του V8 των 5,0 λίτρων που έχουμε στη Mustang, αλλά αυτός δεν είναι ο κατάλληλος κινητήρας (για το Raptor).
Ο V6 των 3,0 λίτρων παράγει ροπή στα σωστά σημεία και σου δίνει πολύ περισσότερη δύναμη κάτω από τον υπερσυμπιεστή, όπου τον χρειάζεσαι πραγματικά εκτός δρόμου.
Έχει δοθεί περισσότερη έμφαση στην απόδοση στο δρόμο;
Στον πυρήνα κάθε Raptor, θα πρέπει να είναι εξαιρετικό εκτός δρόμου. Αλλά αυτό που πάντα θέλαμε είναι να λειτουργεί παντού. Δεν ωφελεί να έχεις ένα αυτοκίνητο που είναι εκπληκτικό εκτός δρόμου, αλλά στη συνέχεια κουραστικό και βαρετό στο δρόμο. Θέλαμε να βεβαιωθούμε ότι λειτουργεί πολύ καλά στο δρόμο και, στη συνέχεια, όταν το βγάλεις εκτός δρόμου, θα χαρίσει ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπό σου.
Πήρατε μαθήματα από τα Αμερικάνικα Raptors;
Έχουμε πολλές ομοιότητες με το Bronco Raptor, το οποίο βασίζεται ουσιαστικά στο πλαίσιο του T6, οπότε υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία σε επίπεδο ρυθμίσεων και μηχανικής. Έχοντας τα δύο οχήματα με παρόμοιο σύστημα μετάδοσης κίνησης, κιβώτιο ταχυτήτων, στρατηγική τοποθέτησης πλαισίου – υπάρχουν πολλά πραγματικά καλά κοινά στοιχεία που προκύπτουν από αυτό.
Πώς αξιολογείτε το Raptor;
Δεν είναι ότι μπορείς να βγεις έξω και να αποκτήσεις ένα μεσαίου μεγέθους pick-up με απόδοση οπουδήποτε κοντά στη δική του. Κρίνουμε και από εμάς τους ίδιους –καθώς αυτό είναι το πιο σχετικό παράδειγμα που έχουμε για ένα ανταγωνιστικό όχημα– και κατόπιν κοιτάμε τι κάνει και πώς το κάνει η υπόλοιπη γκάμα της Ford Performance.
Υπάρχει κάποια σκέψη για ένα μονοκάμπινο Raptor;
Πάντα θέλουμε να εξετάζουμε τι ευκαιρίες υπάρχουν στην αγορά, αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχουμε σχέδια για κάτι τέτοιο. Θα χρειαζόταν πολλοί άνθρωποι να πουν ότι είναι κάτι που τους ενδιαφέρει, προτού ξεκινήσουμε να το συζητάμε.