Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault
Η FCA, με πρόσβαση στις πλατφόρμες της Renault για επιβατικά και crossover, θα αποκτήσει την απαιτούμενη κλίμακα, αν προχωρήσει η προτεινόμενη συγχώνευση των δύο ευρωπαϊκών γιγάντων.
Η FCA παρουσίασε ένα σχέδιο συγχώνευσης, εχθές Δευτέρα 27/5, στη Renault, η οποία εξετάζει αυτό που χαρακτήρισε ότι πρόκειται για μια «φιλική» προσφορά.
Αν και η FCA ξεπέρασε τη Renault παγκοσμίως πέρυσι με 4,8 εκατ. έναντι 3,9 εκατ. αυτοκινήτων, η FCA είναι σήμερα το άθροισμα τριών περιφερειακών επιχειρήσεων. Η Renault, ωστόσο, είναι πολύ πιο ολοκληρωμένη σε παγκόσμιο επίπεδο με τον Ιάπωνα εταίρο στη Συμμαχίας, τη Nissan, καθώς οι δύο τους συνεργάζονται από το 1999.
Βέβαια, ενώ είναι εύκολο FCA και Renault να υποσχεθούν ταχείες βιομηχανικές συνέργειες σε ένα δελτίο Τύπου ή σε μια παρουσίαση σε PowerPoint, η αλήθεια είναι ότι χρειάζονται χρόνια για να γίνουν αυτές πραγματικότητα. Για παράδειγμα, Renault και Nissan χρειάστηκαν περισσότερο από μια δεκαετία για να δημιουργήσουν μια πραγματικά κοινή, παγκόσμια αρχιτεκτονική. Η Common Module Family ή CMF, έγινε πραγματικότητα μόλις το 2013, μειώνοντας έτσι το κόστος εξέλιξης έως και 40% και το κόστος των εξαρτημάτων έως και 30%, όπως αναφέρει η Συμμαχία Renault-Nissan.
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι η CMF δεν αποτελεί ενιαία πλατφόρμα. Πρόκειται για ένα σύστημα εναλλάξιμων μονάδων που εφαρμόζεται σε σχεδόν κάθε μέγεθος αυτοκινήτου, δηλ. ανά κατηγορία: CMF-A (μίνι), CMF-B (σουπερμίνι) και CMF-C/D (κόμπακτ και μεσαία). Με περισσότερα από 20 «συμμαχικά» μοντέλα να βασίζονται στη CMF, η Συμμαχία Renault-Nissan αναμένει περίπου εννέα εκατ. οχήματα ετησίως να χρησιμοποιούν αυτή την κοινή πλατφόρμα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…
Εάν η συγχώνευση με την FCA μπορέσει να οριστικοποιηθεί, ο αριθμός αυτός θα μπορούσε εύκολα να φτάσει τα δέκα εκατομμύρια: Η πρόσβαση στη CMF θα επιτρέψει στην FCA να εξελίξει ταχύτερα μια παγκόσμια γκάμα επιβατικών αυτοκινήτων και crossover από ό,τι θα μπορούσε να το κάνει μόνη της.
Το Μάρτιο, η Συμμαχία προχώρησε στο ντεμπούτο της CMF-B με το λανσάρισμα του νέου Renault Clio V. Ένα μοντέλο που δεν είναι μόνο το best-selling της γαλλικής εταιρείας στην Ευρώπη, αλλά και το δεύτερο σε πωλήσεις στην Ευρώπη πίσω από το Volkswagen Golf (2018), σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics.
Η FCA, εν τω μεταξύ, δεν έγινε ενιαία οντότητα παρά μόνο τον Οκτώβριο του 2014, χρονιά κατά την οποία οι δραστηριότητες του Chrysler Group συγχωνεύτηκαν πλήρως στο Fiat Group Automobiles. Η μετουσίωση της πλήρους συγχώνευσης σε κοινές πλατφόρμες και κινητήρες στις τρεις κύριες ζώνες της FCA -Βόρεια Αμερική, Ευρώπη, Μέση Ανατολή-Αφρική (ΕΜΕΑ) και Λατινική Αμερική- είναι ως εκ τούτου περιθωριακή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault
Η μόνη εξαίρεση είναι η Jeep, της οποίας το μικρό Renegade, το κόμπακτ Compass και το μεσαίο Cherokee κατασκευάζονται μεν σε διαφορετικές περιοχές αλλά χρησιμοποιώντας τις ίδιες βάσεις.
Για τη Renault, τα πλεονεκτήματα σε κοινές πλατφόρμες που θα προέλθουν από την FCA θα ήταν πιο περιφερειακά από ό,τι παγκόσμια. Μολαταύτα, παραμένουν σημαντικά. Για παράδειγμα, στη Βόρεια Αμερική, η FCA θα μπορούσε να δώσει στη Renault πρόσβαση στο σασί-σκάλα που χρησιμοποιεί το Jeep Wrangler και το pick-up του, το Gladiator, καθώς και τη νέα αυτοφερόμενη αρχιτεκτονική που σχεδιάστηκε για να υποστηρίξει το νέο Jeep Grand Cherokee και τα μεγαλύτερα αδέλφια του.
Στην Ευρώπη, η FCA θα μπορούσε να μοιραστεί την πίσω/τετρακίνητη αρχιτεκτονική Giorgio που δημιουργήθηκε για τη μεσαία μπερλίνα της Alfa Romeo την Giulia και το μεσαίο SUV της, τη Stelvio. Ο CEO της FCA, Mike Manley, δήλωσε πρόσφατα ότι η αρχιτεκτονική Giorgio θα αποτελέσει επίσης τη βάση για μια μελλοντική γκάμα μοντέλων της Maserati.