Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault
Η Fiat Chrysler Automobiles έκανε μια πρόταση «μετασχηματιστικής συγχώνευσης» στη Renault, δήλωσε η FCA σήμερα Δευτέρα, 27/5.
Μια συμφωνία συγχώνευσης μεταξύ της FCA και του γκρουπ της Renault θα δημιουργήσει έναν παγκόσμιο ηγέτη και θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων αδυναμιών και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες. Η FCA δήλωσε ότι οι συνδυασμένες επιχειρήσεις θα ανήκουν κατά 50% στους μετόχους της FCA και κατά 50% σε αυτούς της Renault.
Η πρόταση της FCA ολοκληρώθηκε ύστερα από ολονύκτιες συνομιλίες με τη Renault και συζητήθηκε σε συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault σήμερα, Δευτέρα.
Η συμφωνία θα δημιουργήσει μια αυτοκινητοβιομηχανία με ισχυρή παρουσία στις περιοχές-κλειδιά, στις αγορές αυτοκινήτων και στις τεχνολογίες, επιτυγχάνοντας ετήσια εξοικονόμηση πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, αναφέρει η FCA σε δήλωσή της. Το «ευρύ και συμπληρωματικό χαρτοφυλάκιο των εμπορικών σημάτων του νέου ομίλου θα παρέχει πλήρη κάλυψη της αγοράς, από τα πολυτελή έως τα μαζικά μοντέλα», δήλωσε η FCA. Η FCA δήλωσε επίσης ότι δεν προγραμματίζεται κλείσιμο εργοστασίων.
Η προτεινόμενη συμφωνία θα συγχωνεύσει τις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες με μια εισηγμένη στο χρηματιστήριο ολλανδική εταιρεία χαρτοφυλακίου. Ύστερα από την καταβολή ειδικού μερίσματος ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ στους μετόχους της FCA, κάθε όμιλος θα πάρει το 50% της συνδυασμένης οντότητας σε νέες μετοχές. Renault και FCA είχαν συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία 32,6 δισ. ευρώ την Παρασκευή που μας πέρασε.
Μαζί, οι δύο εταιρείες κατασκεύασαν περίπου 8,7 εκατ. αυτοκίνητα πέρυσι. Νούμερο που εξακολουθεί να τις κατατάσσει πίσω από τις δύο μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως, το Volkswagen Group και την Toyota, οι οποίες ξεπέρασαν τα δέκα εκατομμύρια οχήματα το 2018, αλλά εμπρός ή στο ίδιο επίπεδο με το ζευγάρι των Hyundai Motor Group και General Motors. Η υφιστάμενη Συμμαχία της Renault, περιλαμβανομένων των αριθμών των εταίρων της, Nissan και Mitsubishi, έφτασε επίσης στα δέκα εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η προσθήκη της FCA και της Renault, μαζί με τους Ιάπωνες συνεργάτες της, θα φέρει συνολικά περισσότερα από 15 εκατ. οχήματα ετησίως, με ισχυρή παρουσία σε όλες τις μεγάλες αγορές και κορυφαίες μάρκες όπως η Jeep, η Maserati, η Alfa Romeo και η Infiniti υπό κοινή ομπρέλα.
Να σημειώσουμε ότι η πίεση για ενοποίηση μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει αυξηθεί με τις προκλήσεις που θέτει η ηλεκτροκίνηση, η θέσπιση αυστηρότερων κανονισμών για τις εκπομπές και η ανάπτυξη δαπανηρών νέων τεχνολογιών για τα συνδεδεμένα και αυτόνομα οχήματα.
«Η FIAT και η Renault αναζητούν ασφαλέστερο έδαφος για να πατήσουν, ανεβαίνοντας σε κλίμακα, και αυτό δεν είναι κακή ιδέα για τις μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες», δήλωσε ο αναλυτής της Bankhaus Metzler, Juergen Pieper. «Η εκτέλεση της συμφωνίας είναι ένα σημαντικό εμπόδιο. Αλλά στα χαρτιά, αυτή η πρόταση φαίνεται καλή».
Η FCA και η Renault έχουν προχωρήσει σε συνομιλίες χωρίς τον επί 20ετίας συνεργάτη της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Nissan (και Mitsubishi) -το άλλο μέλος της Συμμαχίας, περιλαμβανομένης της ρωσικής AvtoVAZ.
Τόσο στην FCA όσο και στη Renault να θυμίσουμε ότι σημειώθηκαν δραματικές αλλαγές στην κορυφή της ιεραρχίας τους την περασμένη χρονιά: Θάνατος του πρώην επικεφαλής της FCA, Sergio Marchionne, και σύλληψη του Carlos Ghosn, προέδρου της γαλλο-ιαπωνικής Συμμαχίας, με κατηγορίες οικονομικών εγκλημάτων. Η σύλληψη του Ghosn μεγάλωσε την πιθανότητα της ρίξης μεταξύ της Renault και της Nissan, η οποία αντιστάθηκε στις προτάσεις της γαλλικής εταιρείας να συγχωνευθεί σε μια δομή με ύπαρξη μητρικής εταιρείας.