FIAT 500e, νέα επιβράδυνση παραγωγής λόγω χαμηλής ζήτησης
Η μειωμένη ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη οδηγεί σε παράταση της διακοπής παραγωγής του FIAT 500e έως τον Νοέμβριο.
Ο Όμιλος Stellantis ανακοίνωσε την παράταση της διακοπής παραγωγής του ηλεκτρικού FIAT 500e, εξαιτίας της συνεχιζόμενης χαμηλής ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η αρχική διακοπή ήταν προγραμματισμένη να διαρκέσει έως τις 13 Οκτωβρίου, ωστόσο πλέον παρατάθηκε έως την 1η Νοεμβρίου. Η μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην ευρωπαϊκή αγορά, όπως δήλωσε ο Όμιλος Stellantis σε ενημέρωση προς τα συνδικάτα. Ο όμιλος επισήμανε ότι αυτή η πτώση δεν αφορά μόνο τη FΙΑΤ, αλλά επηρεάζει όλους τους κατασκευαστές ηλεκτρικών στην Ευρώπη.
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τα κίνητρα και το μέλλον των ηλεκτρικών αποθαρρύνει τους καταναλωτές, με τη χαμηλή υπολειμματική αξία τους να επιτείνει την πτώση των πωλήσεων
Σύμφωνα με στοιχεία της Jato Dynamics, η FIAT πούλησε 74.885 μονάδες του μοντέλου 500 –τόσο βενζινοκίνητες όσο και ηλεκτρικές– μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου, καταγράφοντας πτώση 24% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Παράλληλα, το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών στην Ευρώπη μειώθηκε στο 13,5% τον Ιούλιο, από 14,6% το προηγούμενο έτος.
Ο αναλυτής της Jato, Felipe Munoz, ανέφερε πως η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με τα κίνητρα και το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποθαρρύνει τους καταναλωτές, ενώ η χαμηλή υπολειμματική αξία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιτείνει την πτώση των πωλήσεων.
Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις περιορισμένες πωλήσεις του 500e και την επερχόμενη διακοπή πωλήσεων του παλαιότερου βενζινοκίνητου FIAT 500, η ιταλική φίρμα ετοιμάζει το νέο FIAT 500 Ibrida. Πρόκειται για μια ήπια υβριδική έκδοση του 500e, που θα λειτουργήσει ως μεταβατική λύση για την εταιρεία, καθώς η αγορά καθυστερεί να προσαρμοστεί στην πλήρη μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Ταυτόχρονα, η FIAT επενδύει 100 εκατ. ευρώ στην ανάπτυξη μιας νέας μπαταρίας για το 500e, με στόχο τη σημαντική αύξηση της αυτονομίας και τη μείωση του κόστους παραγωγής του, σύμφωνα με τον CEO του Ομίλου Stellantis, Carlos Tavares.
Πηγή: Autocar