FCA και Renault: Κυρίαρχοι στα SUV
Η συγχώνευση της FCA και του Groupe Renault θα δημιουργήσει τον μεγαλύτερο κατασκευαστή SUV στον κόσμο.
Εάν το ΔΣ της Renault αποδεχτεί την πρόταση για συγχώνευση με την FCA, ο νέος όμιλος δεν θα γίνει μόνο ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις και σε έσοδα, αλλά θα οδηγήσει επίσης τη νέα εταιρεία στην ηγεσία βασικών κατηγοριών της παγκόσμιας αγοράς.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία και τα επίσημα δεδομένα του Groupe Renault, οι δύο εταιρείες πούλησαν μαζί 2,86 εκατ. SUV πέρυσι. Και συνολικά, οι δύο κατασκευαστές πούλησαν 8,5 εκατ. οχήματα παγκοσμίως το 2018 -που σημαίνει ότι ένα στα τρία ήταν SUV.
Με 2,86 εκατομμύρια πωλήσεις SUV, η FCA-Renault θα καταλάμβανε την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη της πιο αναπτυσσόμενης κατηγορίας στον κόσμο. Το συγχωνευμένο γκρουπ θα ξεπερνούσε έτσι την Toyota, η οποία ηγείτο στην κατάταξη πέρυσι με 2,6 εκατ. πωλήσεις SUV, ακολουθούμενη από το γκρουπ των Hyundai-Kia και το Volkswagen Group, αμφότερα με 2,5 εκατ. πωλήσεις.
Τα SUV οδηγούν την παγκόσμια ανάπτυξη
Η κατηγορία των SUV υπήρξε η κινητήρια δύναμη της παγκόσμιας ανάπτυξης στην αυτοκινητοβιομηχανία εδώ και πολλά χρόνια. Καθώς η έκρηξη ξεκίνησε στη Βόρεια Αμερική και στη συνέχεια εξαπλώθηκε σε άλλες περιοχές, όπως η Ευρώπη, η Ρωσία, η Ινδία, η Νότια Αμερική και η Κίνα, πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων χρησιμοποίησαν τα SUV για να χρηματοδοτήσουν τα σχέδια επέκτασής τους.
Χάρη στην τάση, η FCA κατάφερε να αντισταθμίσει τη μεγάλη πτώση των πωλήσεων που παρουσίασαν τα αυτοκίνητά της στις παραδοσιακές κατηγορίες. Πέρυσι, ενώ η παγκόσμια ζήτηση για μικρά αυτοκίνητα (κατηγορίες μίνι και σουπερμίνι) μειώθηκε κατά 7% και η παγκόσμια ζήτηση για κόμπακτ και μεσαία μειώθηκε κατά 27%, ο Ιταλό-Αμερικανός κατασκευαστής αύξησε τις πωλήσεις του στα SUV κατά 10%.
Η Jeep είναι χωρίς αμφιβολία η μεγαλύτερη επιτυχία μέχρι στιγμής στην ιστορία του γκρουπ Fiat Chrysler. Από την πρώτη εξαγορά του Αμερικανού κατασκευαστή από τους Ιταλούς, οι πωλήσεις της φίρμας αυξήθηκαν σχεδόν πέντε φορές. Σήμερα κατασκευάζει τα μοντέλα της σε έξι διαφορετικές χώρες και ο όγκος τους υπολογίζεται στο 34% των παγκόσμιων πωλήσεων της FCA.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλήσεις SUV 2018: Η παγκόσμια έκρηξη καταλάγιασε
Η Renault έχει κάνει επίσης πολλά όσον αφορά «SUVοποίηση». Λόγω της συμμαχίας του με τη Nissan και της ισχυρής παρουσίας του στην Ευρώπη, το Groupe Renault έχει καταφέρει να πιάσει το μομέντουμ στην αγορά SUV. Το 2009, με μόνο δύο μοντέλα στην γκάμα (το Duster και το Koleos), πούλησε μόλις 45.800 αυτοκίνητα, ήγουν το 2% των συνολικών πωλήσεών του παγκοσμίως. Ωστόσο, δέκα χρόνια αργότερα, οι πωλήσεις του γαλλικού γκρουπ αυξήθηκαν στις 948.400 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας σήμερα το 24% του συνόλου των πωλήσεών του.
Ένας νέος ηγέτης στην κατηγορία των σουπερμίνι
Η δημοφιλής κατηγορία των σουπερμίνι θα έχει επίσης έναν νέο ηγέτη εάν η συγχώνευση προχωρήσει. Το Renault Clio θα πλαισιωθεί από τα δημοφιλή FIAT Argo και Cronos, δίνοντας στον νέο όμιλο πάνω από 1,86 εκατ. πωλήσεις στην κατηγορία. Αυτό θα τον έφερνε εμπρός από τον Όμιλο Volkswagen με 1,7 εκατ. πωλήσεις και την Toyota με 1,14 εκατ.
Η πιθανή συγχώνευση FCA-Renault θα κυριαρχούσε επίσης στις κατηγορίες των pick-up και των αυτοκινήτων πόλης, όπου θα γινόταν ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο.
Η Renault στέλνει μήνυμα και στη Nissan
Η Renault οφείλει να δώσει απάντηση στην FCA σχετικά με τη συγχώνευση την επόμενη εβδομάδα, αλλά ο Γάλλος κατασκευαστής δράττεται της ευκαιρίας για να στείλει και ένα μήνυμα στον σημερινό εταίρο της, τη Nissan, σχετικά με το μέλλον της σχέσης τους.
Ύστερα από την υπόθεση «Ghosn», να θυμίσουμε, ότι η σχέση μεταξύ της Renault και του Ιάπωνα συνεργάτη της επιδεινώθηκε. Η Nissan απέτυχε στην προσπάθειά της να αλλάξει το στάτους κβο και να αποκτήσει περισσότερη δύναμη στο πλαίσιο της Συμμαχίας -το άμεσο αποτέλεσμα ήταν η άρνηση της Nissan να εισέλθει σε πλήρη συγχώνευση με τη Renault.
Εάν η Nissan συνεχίσει να αρνείται τις προθέσεις της Renault, τότε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να έχει κάθε λόγο για να βρει έναν νέο συνεργάτη.
Τα πάντα για την ενδεχόμενη συγχώνευση FCA-Renault
Fiat Chrysler: Επιβεβαίωση διαπραγματεύσεων για συγχώνευση με Renault
Η Nissan θα είναι η μεγάλη χαμένη στην περίπτωση συγχώνευσης FCA-Renault
Ένωση Renault και FΙΑΤ: Πλεονεκτήματα, ανακολουθίες, φόβοι…
Γιατί μια συγχώνευση με την FCA έχει νόημα για τη Renault
Renault: Απόφαση για την ένωση με την FCA την άλλη εβδομάδα
Fiat Chrysler: Σημαντική ώθηση με πλατφόρμες Renault
Renault: Tυχόν συμφωνία με την FCA δεν απειλεί τις υπάρχουσες θέσεις εργασίας
Περισσότερες εγγυήσεις δίνει η FCA στη Renault για να πετύχει τη συγχώνευση