FCA, επιχειρηματικό πλάνο 2018-2022: Στα μικρά και στα EV το μέλλον της FIAT
Ο κορμός της γκάμας θα είναι τα 500 και Panda, θα κατασκευάζονται εκτός Ιταλίας και η παραμονή στις ΗΠΑ θα συνεχιστεί όσο υπάρχει χώρος στην αμερικανική αγορά.
Η φίρμα της FIAT στην Ευρώπη θα μειωθεί σε ελάχιστα μοντέλα που θα βασίζονται σε μια ηλεκτροκίνητη γκάμα του 500 και του Panda, είπαν διευθυντικά στελέχη της FIAT Chrysler Automobiles, ενώ επιβεβαίωσαν την προσθήκη ενός στέισον 500 Giardiniera, την κατάργηση του Punto και την απόσυρση του Tipo από τις ευρωπαϊκές αγορές.
«Ο χώρος για τη FIAT στην Ευρώπη πρόκειται να επαναπροσδιοριστεί σε έναν πιο αποκλειστικό τομέα», δήλωσε ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, κατά την αποκάλυψη του επιχειρηματικού σχεδίου της εταιρείας την Παρασκευή. Είπε δε ότι έπρεπε να καταργήσει προϊόντα που δεν είχαν τιμολογιακή δύναμη. «Λαμβάνοντας υπόψη τους κανονισμούς της ΕΕ (μελλοντικές εκπομπές ρύπων), είναι πολύ δύσκολο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες μαζικής παραγωγής να είναι πολύ κερδοφόρες», ανέφερε ο Marchionne στους αναλυτές.
Τα μίνι 500 και Panda είναι τα δύο μοντέλα στην Ευρώπη «με τα οποία η FIAT μπορεί να παίξει καλύτερα», δήλωσε ο Marchionne.
Η FIAT κυριαρχεί στη μίνι κατηγορία στην Ευρώπη. Το 500 ήταν το κορυφαίο μίνι της Γηραιάς Ηπείρου το περασμένο έτος, με πωλήσεις 190.389 μονάδων, σύμφωνα με στοιχεία της JATO Dynamics, ακολουθούμενο από το Panda με πωλήσεις 187.682, αμφότερα μακράν εμπρός από το No. 3, το Volkswagen up!, το οποίο κατέγραψε 98.929 πωλήσεις .
Το 500 θα αποκτήσοει αμιγώς ηλεκτρικά και ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης, σύμφωνα με το πλάνο μείωσης του CO2 στην FCA, όπως αυτό αναλύθηκε την Παρασκευή. Τα 500L και 500X θα φορούν ήπια υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά δεν θα έχουν έκδοση EV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Marchionne: Δεσμεύεται για τη νικηφόρα πορεία της Fiat Chrysler
«Το σχέδιό μας είναι να εστιάσουμε στη FIAT σε προϊόντα που θα είναι σε θέση να καλύψουν το κόστος των νέων ηλεκτροκίνητων τεχνολογιών», δήλωσε ο Marchionne. Το αμιγώς ηλεκτρικό 500 θα δώσει στη FIAT ένα αυτοκίνητο που θα απευθύνεται σε αγοραστές στις πόλεις, όπου η πρόσβαση στην εσωτερική καύση θα περιοριστεί, είπε.
Το νέο Giardiniera, του οποίου η σειρά κινητήρων θα περιλαμβάνει και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αναβιώνει ένα όνομα που χρησιμοποιήθηκε για ένα μίνι στέισον της FIAT που κατασκευαζόταν τη δεκαετία του ’60 και του ’70.
To κλασικό νεο-ρετρό 500ράκι θα αποκτήσει και την αντίστοιχης αισθητικής στέισον έκδοσή του, την 500 Giardiniera (1960-1977), που βλέπετε εδώ στην ορίτζιναλ εκτέλεσή της.
Ο Marchionne δήλωσε ότι η οικογένεια Tipo που κατασκευάζεται στην Τουρκία θα αποσυρθεί από την ΕΕ όταν ισχύσουν οι αυστηρότεροι κανόνες εκπομπών, επειδή «η τεχνολογία για να καταστεί το αυτοκίνητο βιώσιμο για το πρότυπο της ΕΕ είναι πολύ δαπανηρή». Οι διάφορες εκδόσεις Tipo θα συνεχιστούν στις αγορές της Ευρώπης εκτός της ΕΕ, αλλά και στη Μέση Ανατολή και στην Αφρική.
Ο Harald Wester, επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της FCA, δήλωσε ότι το νέο ηλεκτρικό 500 με μπαταρία, το οποίο θα πωλείται επίσης στις ΗΠΑ, «θα βασίζεται στη δική του, αποκλειστική αρχιτεκτονική [πλαίσιο]». Ένα ήπιο υβριδικό 500 θα λανσαριστεί επίσης, όπως έδειξαν οι παρουσιάσεις της FCA την Παρασκευή.
Ο οικονομικός διευθυντής Richard Palmer δήλωσε ότι το ηλεκτρικό 500 θα παρουσιαστεί το συντομότερο δυνατό για να προσπαθήσει να εκπληρώσει τους στόχους εκπομπών της ΕΕ το 2020. Το επιχειρηματικό σχέδιο της FCA για το 2022 που παρουσιάστηκε στο Balocco «είναι εμπροσθοβαρές σε ηλεκτρικά μοντέλα μπαταρίας για να προσπαθήσει να μεγιστοποιήσει το όφελος από πλευράς CO2», ανέφερε ο Palmer. Όσον αφορά αν θα πληρώσει τα πιθανά τεράστια πρόστιμα, ερωτηθείς ο Palmer είπε ότι αυτό, «δεν είναι επιλογή».
Το 124 Spider μένει
Ο Marchionne δήλωσε ότι το 124 Spider επίσης θα συνεχίσει «ειδικά δεδομένου ότι έχουμε μια δέσμευση με τη Mazda να το αγοράσει», είπε. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει το 124 Spider στην Ιαπωνία στην ίδια πλατφόρμα με το ρόουντστερ της Mazda, το MX-5.
Στην παρουσίαση της Παρασκευής ούτε ο Marchionne ούτε κανείς άλλος αναφέρθηκε στο πρόβλημα ότι η FIAT διαθέτει μόνο ένα SUV/crossover για να ανταγωνιστεί σε ένα τμήμα της αγοράς που βρίσκεται σε κατακόρυφη άνοδο.
Ν θυμίσουμε ότι η FIAT ήταν μία από τις κορυφαίες φίρμες της Ευρώπης, ανταγωνιζόμενη τη Volkswagen για την πρώτη θέση των πωλήσεων στη δεκαετία του ’70 και του ’80. Το περασμένο χρόνο, το μερίδιο αγοράς της FIAT στις αγορές της ΕΕ και της ΕΖΕΣ ήταν 5%, πίσω ακόμη και από τις premium γερμανικές φίρμες - Mercedes-Benz 5,7%, BMW 5,3% και Audi 5,%, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανικής ένωσης ACEA. Το μερίδιο της VW ήταν πάνω από το διπλάσιο, με 10,9%, για το 2017
Ο Marchionne διατήρησε τις επιλογές του ανοικτές ως προς το πού θα κατασκευάζονται τα νέα μοντέλα FIAT. «Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα πού θα κατασκευαστεί το ηλεκτρικό 500», είπε. Το σημερινό 500 κατασκευάζεται στο Tychy της Πολωνίας, ενώ το σημερινό 500e κατασκευάζεται στο Μεξικό και πωλείται μόνο στις ΗΠΑ
Η παραγωγή του νέου 500 φημολογείται ευρέως ότι θα παραμείνει στο Tychy. Η παραγωγή του νέου Panda έχει αναφερθεί ότι θα μετακινηθεί επίσης στο Tychy από το Pomigliano της Ιταλίας.
To πολωνέζικο εργοστάσιο αναμένεται να αναλάβει τον κύριο όγκο παραγωγής των μικρών FIAT στην προσπάθεια για αύξηση της τιμολογιακής δύναμης των προϊόντων που επιβαρύνονται στο κόστος κατασκευής από τα ακριβά ιταλικά εργοστάσια.
«Εάν το Pomigliano αποστερηθεί το Panda, θα πάρει ένα μοντέλο υψηλότερης αξίας», δήλωσε ο Marchionne. Αυτό θα μπορούσε να είναι το μικρό Jeep του οποίου η παραγωγή επιβεβαιώθηκε κατά την παρουσίαση του νέου 5ετούς επιχειρηματικού πλάνου στο Balocco.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ FIAT: Πόσο κινδυνεύει από την πενία μοντέλων;
Η FCA δήλωσε ότι αναμένει πλήρη αξιοποίηση των εγκαταστάσεων στην Ευρώπη έως το 2022. «Θα παραμείνουμε ή θα αυξήσουμε την πλήρη αξιοποίηση της ευρωπαϊκής και της ιταλικής βιομηχανικής δυναμικότητας, εξαλείφοντας τα προϊόντα της μαζικής αγοράς που δεν έχουν τιμολογιακή δύναμη έτσι ώστε να ανακτήσουν το κόστος συμμόρφωσης», δήλωσε ο Marchionne.
Η FIAT θα διαδραματίσει ένα σχετικό ρόλο στη Λατινική Αμερική, ενώ «για να μιλήσουμε για σημαντικούς όγκους στη NAFTA ή στην Ασία-Ειρηνικό θα ήταν χάσιμο χρόνου», είπε. Η ιταλική φίρμα δεν θα εγκαταλείψει τις ΗΠΑ, όμως, για όσο «έχει κάποια προϊόντα που θα βρίσκουν χώρο σε αυτήν την αγορά, συμπεριλαμβανομένου του πλήρους ηλεκτρικού 500», δήλωσε ο Marchionne.