Έρχονται ακόμη αυστηρότερα όρια για εκπομπές CO₂ στην Ευρώπη
Προς αναθεώρηση οι στόχοι που έχουν τεθεί – Η δέσμευση της προέδρου της ΕΕ, Ursula von der Leyen.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην ΕΕ ενδέχεται να αντιμετωπίσουν αυστηρότερους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2, αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημείωσε ότι θα αναθεωρήσει τους στόχους που έχουν ήδη τεθεί για το 2030.
Η Επιτροπή θα προτείνει έως τον Ιούνιο του 2021 αναθεώρηση της νομοθεσίας σχετικά με τα πρότυπα εκπομπών CO2 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά «για να εξασφαλιστεί μια σαφής πορεία από το 2025 και μετά προς την κατεύθυνση της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές», ανέφερε σε πολυσέλιδη έκθεσή της υπό τον τίτλο European Green Deal.
Τον Απρίλιο, η Ευρωπαϊκή Ένωση ενέκρινε νομοθεσία που υποχρεώνει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που πωλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη να μειώσουν τις εκπομπές CO2 κατά μέσο όρο κατά 37,5% έως το 2030 σε 60 g/km, σε σχέση με τη βασική γραμμή των 95 g/km. Το 2018, οι εκπομπές από τα καινούργια αυτοκίνητα αυξήθηκαν για το δεύτερο συνεχόμενο έτος, ανεβαίνοντας στα 120,4 g/km.
Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπέβαλε την Τετάρτη τον μακροπρόθεσμο οδικό της χάρτη για μια οικονομία που δεν θα επιβαρύνει το κλίμα στην ΕΕ. Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. Ursula von der Leyen έθεσε τις ενέργειες για το κλίμα στην κορυφή της νομοθετικής της ατζέντας για τα επόμενα πέντε χρόνια.Στόχος των 28 μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι να καταστεί με χρονικό ορίζοντα το 2050 η πρώτη περιβαλλοντικά ουδέτερη ήπειρος.
«Στόχος μας είναι να συμβιβάσουμε την οικονομία με τον πλανήτη μας, να συμβιβάσουμε τον τρόπο με τον οποίο παράγουμε, τον τρόπο με τον οποίο καταναλώνουμε, με τον πλανήτη μας. Θέλουμε να χτίσουμε ένα φιλόδοξο πράσινο σύμφωνο για την Ευρώπη», δήλωσε η Ursula von der Leyen.
Ωστόσο, αρνήθηκε να σχολιάσει εάν θα μπορούσε επίσης να αναθεωρηθεί ο στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 κατά 15% για το 2025.