Επιδότηση EV, κατάργηση εν όψει στη Γερμανία

Επιδότηση EV, κατάργηση εν όψει στη Γερμανία

Η Γερμανία επανεξετάζει τα δημοσιονομικά σχέδιά της και θα εξαλείψει την επιδότηση στα ηλεκτρικά πολύ νωρίτερα από το αναμενόμενο. Ακόμη και στις αρχές του 2024.

Γερμανία, επιδότηση EV

Αρχικά, η Γερμανία προγραμμάτιζε να διατηρήσει το οικολογικό μπόνους καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024 και να το εξαλείψει σταδιακά ύστερα από αυτή την ημερομηνία.

Η Bundesregierung, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας, έπρεπε να κάνει δημοσιονομικές επιλογές όμως, και φαίνεται ότι η επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πληρώσει το τίμημα. Σύμφωνα με τη Handelsblatt, όσοι επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό μοντέλο δεν θα μπορούν πλέον να επωφελούνται από το μπόνους, από τον Ιανουάριο κιόλας.

Προσωρινή ή όχι η κατάργηση της επιδότησης, η Γερμανία στέλνει ένα πολύ κακό μήνυμα στα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Γερμανία, επιδότηση EV

Ο Robert Habeck, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, δήλωσε σε πρόσφατη συνέντευξη Τύπου ότι το οικολογικό μπόνους θα καταργηθεί «νωρίτερα από το αναμενόμενο». Παρουσία του καγκελαρίου Olaf Scholz, πρόσθεσε ότι αυτό το μέτρο του προκάλεσε «πόνο», αλλά ότι ήταν το τίμημα που έπρεπε να πληρωθεί για να «διατηρηθούν τα κομβικά στοιχεία» του σχεδίου που στοχεύει στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Η γερμανική κυβέρνηση προφανώς θα κατανείμει τους πόρους της διαφορετικά. Οπότε η μείωση της ενίσχυσης που χορηγεί η Γερμανία θα μπορούσε να ήταν αναμενόμενη. Η άμεση και αιφνιδιαστική κατάργηση του μπόνους όμως, εξακολουθεί να προκαλεί μεγάλη έκπληξη. Ως εκ τούτου, οι Γερμανοί καταναλωτές έχουν μόνο λίγες ημέρες για να επωφεληθούν από την επιδότηση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ορισμένοι κατασκευαστές δε, υπόσχονται να το αναπληρώσουν, πληρώνοντας με το μερίδιό τους από το πριμ εάν το αυτοκίνητο παραγγελθεί το 2023.

Γερμανία, επιδότηση EV

Αν το οικολογικό μπόνους θα καταργηθεί τόσο γρήγορα, αυτό οφείλεται σε απόφαση του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου. Η ομοσπονδιακή αρχή κήρυξε «παράνομη» τη διάθεση κεφαλαίων που προορίζονταν αρχικά για την καταπολέμηση της πανδημίας Covid-19 σε πρότζεκτ προστασίας του κλίματος. Οπότε και η βοήθεια για τη διευκόλυνση της μετάβασης στην ηλεκτρική κινητικότητα πλήττεται σκληρά.

Πρόκειται για ένα προσωρινό πισωγύρισμα; Θα μπορούσε, καθώς οι κατευθυντήριες γραμμές που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα αναγκάσουν τα κράτη μέλη να μειώσουν το μερίδιο των θερμικών αυτοκινήτων και να αυξήσουν αυτό των ηλεκτρικών. Ακόμη κι αν η επιδότηση καταργηθεί το 2024 στη Γερμανία, μπορούμε να υποθέσουμε ότι η κυβέρνησή της θα προχωρήσει σε νέες επιδοτήσεις από το 2025 για να συνεχίσει να υποστηρίζει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Γερμανία, επιδότηση EV

Προσωρινή ή όχι η κατάργηση της επιδότησης, η Γερμανία στέλνει ένα πολύ κακό μήνυμα στα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από καιρό πρωτοπόρος στο θέμα της επιδότησης στην Ευρώπη, η γερμανική κυβέρνηση παίρνει μια απόφαση που θα μπορούσε να επιβραδύνει την υιοθέτηση και τον εκδημοκρατισμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Κατανοούμε ότι πρόκειται για δημοσιονομικούς περιορισμούς, αλλά ίσως υπήρχαν άλλα μέτρα που έπρεπε να ληφθούν πριν από αυτό, το οποίο είναι ιδιαίτερα συμβολικό. Ίσως η πιο σωστή κατεύθυνση θα ήταν η εφαρμογή μιας οικολογικής βαθμολογίας που θα επιδοτεί ανάλογα. Όπως προγραμματίζει η Γαλλία. Σαφώς μια πολύπλοκη φόρμουλα, αλλά έτσι θα προέκυπτε μια επιδότηση διαρκείας.

Γερμανία, επιδότηση EV

Οι Γερμανοί κατασκευαστές που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες με τα ηλεκτρικά μοντέλα τους, είναι οι πρώτοι που θα πληρώσουν το υψηλό τίμημα. Και η κυβέρνησή τους παίρνει αναμφίβολα μεγάλο ρίσκο με την πρόωρη εξάλειψη της επιδότησης.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube