Ένα ηλεκτρικό απαξιώνεται δύο φορές πιο γρήγορα από ένα θερμικό;
Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα απαξιώνεται σχεδόν διπλάσια από ό,τι ένα θερμικό τα πρώτα τρία χρόνια. Απομείωση αξίας που θα ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με τα εμπορικά σήματα και τα μοντέλα.
Η σύγκριση της εξοικονόμησης χρημάτων από τη χρήση ενός ηλεκτρικού ή υβριδικού αυτοκινήτου έναντι ενός θερμικού φαινομενικά είναι σαφώς υπέρ των πρώτων. Εντυπωσιακή όσον αφορά τα καύσιμα, η εξοικονόμηση αυτή καταβαραθρώνεται όταν ληφθεί υπόψη το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO - Total Cost of Ownership) εξ αιτίας ενός πολύ σοβαρού λόγου: Ένα EV εξακολουθεί να είναι σχετικά ακριβό το 2019 και η απαξίωσή του απροσδιόριστη, αλλά στην πλειονότητα των περιπτώσεων σημαντική.
Σε κάθε περίπτωση αυτό αποκαλύπτει μελέτη του μεγαλύτερου site πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ιρλανδία, DoneDeal. Σύμφωνα με τους Ιρλανδούς, ένα όχημα χάνει κατά μέσο όρο το διπλάσιο ποσοστό της αξίας του κατά τα πρώτα τρία χρόνια από ένα αντίστοιχο θερμικό. Το παράδειγμα του Golf είναι εντυπωσιακό, με την τιμή πώλησης των €45.000 στην Ιρλανδία για το e-Golf να πέφτει περίπου στις €25.000 όταν ένα θερμικό Golf χάνει κατά μέσο όρο μόνο το 33% της αξίας του στο ίδιο διάστημα.
Μια μελέτη υπό αμφισβήτηση;
Η μελέτη επικρίθηκε στην Ιρλανδία από τον Τύπο σε ένα συγκεκριμένο σημείο: Το DoneDeal βασίζεται στην αρχική τιμή καταλόγου και όχι στην πραγματική τιμή πώλησης που περιλαμβάνει κρατικό μπόνους €10.000 στην Ιρλανδία(!). Φυσικά λοιπόν, η απαξίωση είναι πιο σημαντική. Αλλά νομιμοποιούμαστε αν πούμε ότι η πραγματική αξία του καινούργιου αυτοκινήτου είναι €35.000; Ή, θέτοντας αλλιώς το ερώτημα, μέχρι πότε θα διαρκέσει η κρατική ενίσχυση στην Ευρώπη;
Το άλλο αμφιλεγόμενο σημείο στη συζήτηση είναι η αδύναμη βάση δεδομένων των ηλεκτρικών οχημάτων, δεδομένου ότι η μελέτη βασίζεται σε μοντέλα που κυκλοφόρησαν το 2016. Την εποχή εκείνη μειώθηκε η προσφορά. Θα πρέπει επίσης να προστεθεί ότι όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν απαξιώνονται με τον ίδιο τρόπο: Η πραγματικότητα της αγοράς έχει αποδείξει ότι τα Tesla διατηρούν μια εξαιρετική καμπύλη απομείωσης της αξίας τους με την πάροδο του χρόνου, σε αντίθεση με πιο κόμπακτ και οικονομικά μοντέλα όπως το Nissan Leaf ή η Renault Zoé.