MG, δύο εργοστάσια στην ΕΕ για να αποφύγει τον δασμό στα EV

MG, δύο εργοστάσια στην ΕΕ για να αποφύγει τον δασμό στα EV

Οι δασμοί που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις ηλεκτρικών της MG Motor. Ο κατασκευαστής επιδιώκει να παράγει στην Ευρώπη –και γρήγορα– για να ανακάμψει.

MG Motor

Η MG Motor, φίρμα που ανήκει στον κινεζικό κολοσσό SAIC από το 2006, ενδέχεται να ανακοινώσει μέχρι το καλοκαίρι την τοποθεσία του πρώτου της εργοστασίου στην Ευρώπη.

Ο στόχος είναι να παρακαμφθούν οι δασμοί που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση (45,3% για τη MG) στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Αυτή η φορολογία είχε σημαντικό αντίκτυπο στις πωλήσεις της μάρκας. Κατά τους δύο πρώτους μήνες του 2025, η εταιρεία ανέφερε πτώση 50% (5.509 μονάδες) στις παραδόσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά πλέον αντιπροσωπεύουν μόλις το 14% του συνολικού μείγματος πωλήσεων. Για να ανακάμψει, η MG σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα ολοκαίνουργιο εργοστάσιο με αρχική δυναμικότητα 100.000 αυτοκινήτων τον χρόνο.

Στην Ευρώπη, το μερίδιο των ηλεκτρικών της MG Motor έπεσε από το 47% στο 30% το 2024, ενώ στο σύνολο εμφάνισε αύξηση 5,1%

MG Motor

Η παραγωγή, σύμφωνα με τη MG Motor, θα μπορούσε να ξεκινήσει γρήγορα: Mέσα σε 12 έως 16 μήνες από την τελική έγκριση του πρότζεκτ. Ένα δεύτερο εργοστάσιο αντίστοιχου μεγέθους βρίσκεται επίσης υπό μελέτη. Καμία τοποθεσία δεν έχει ακόμη επίσημα επιβεβαιωθεί, αλλά η Τουρκία -που συνδέεται με την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου- θα μπορούσε να είναι μία από τις επιλογές.

Η MG Motor θέλει να κινηθεί γρήγορα. Ειδικά καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές BYD και Chery αναπτύσσουν επίσης τη βιομηχανική τους παρουσία στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Η BYD σχεδιάζει να ξεκινήσει παραγωγή στην Ουγγαρία τον Οκτώβριο του 2025, ενώ η Chery έχει συστήσει κοινοπραξία στην Ισπανία με την EV Motors σε πρώην εργοστάσιο της Nissan.

Το 2024, η MG Motor πούλησε 243.395 αυτοκίνητα (όλων των τύπων κινητήρων) στην Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 5,1%, αλλά το μερίδιο των ηλεκτρικών μοντέλων έπεσε από το 47% στο 30%. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει τις συνέπειες των εμπορικών εντάσεων μεταξύ Βρυξελλών και Πεκίνου, ενώ οι διαπραγματεύσεις για μια πιθανή ελάχιστη τιμή συνεχίζονται.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube