
Η Subaru θέλει να επιστρέψει στην εποχή των STI
Ο επικεφαλής της Subaru Europe δήλωσε σε συνέντευξή του ότι «πρέπει να επαναφέρουμε τη σπορ αίσθηση στη Subaru».


Η Subaru φαίνεται έτοιμη να επιστρέψει στις ρίζες της, προετοιμάζοντας το έδαφος για νέα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων στην επόμενη, αμιγώς ηλεκτρική εποχή της. Το ενδεχόμενο αναβίωσης ονομάτων όπως Impreza STI και BRZ, που άφησαν ισχυρό αποτύπωμα στην αυτοκίνηση, δεν είναι πλέον απλώς εικασία.
Η ιαπωνική φίρμα απέκτησε τεράστια φήμη στις αρχές της δεκαετίας του 1990 χάρη στα αγωνιστικά της επιτεύγματα στο WRC, αλλά και τη δημιουργία σπορ μοντέλων για τον δρόμο, όπως οι εκδόσεις STI των Impreza και Forester και αργότερα το BRZ, που παρουσιάστηκε το 2012 ως δίδυμο του Toyota GT86. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η Subaru επικεντρώθηκε στα SUV και αποσύρθηκε πλήρως από την ευρωπαϊκή αγορά επιδόσεων, λόγω των αυστηρών προδιαγραφών ρύπων.
Αν η Subaru καταφέρει να μεταφέρει το DNA των STI στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, δεν αποκλείεται να δούμε ξανά μπλε αμάξωμα, χρυσές ζάντες και την υπογραφή STI
Μιλώντας στο βρετανικό Autocar, κατά τη διάρκεια της έκθεσης της Νέας Υόρκης, όπου παρουσιάστηκε το νέο Trailseeker, ο David Dello Stritto, επικεφαλής της Subaru Europe, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν σχέδια για να επιστρέψει η σπορ ταυτότητα στη Subaru. Αν με ρωτήσετε πώς συνοψίζεται σήμερα η εικόνα της Subaru για τους Ευρωπαίους πελάτες, θα σας πω τρία γράμματα: SFT – safe, fun, tough. Αλλά λείπει το τέταρτο γράμμα, το P, για power και performance. Για πολλούς, Subaru σημαίνει STI. Δεν μπορείς να αποσυνδέσεις τη Subaru από τη σπορτίφ φύση της».
Η επιστροφή αυτή, σύμφωνα με τον Dello Stritto, δεν ήταν δυνατή έως σήμερα λόγω των τεχνικών περιορισμών που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τους ρύπους οι οποίοι περιορίζουν σημαντικά την απόδοση ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση αλλάζει το τοπίο.
Ήδη από το 2022, η Subaru έχει δώσει μια γεύση από το τι μπορεί να ακολουθήσει με την παρουσίαση του STI E-RA, ενός ηλεκτρικού πρωτοτύπου απόδοσης 1.073 ίππων. Και ο ίδιος ο Dello Stritto τόνισε ότι η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει όχι μόνο την αναβίωση των επιδόσεων αλλά και τη συνέχιση της τετρακίνησης – βασικού χαρακτηριστικού των σπορ Subaru. «Εργαζόμαστε πάνω σε περισσότερα σπορ μοντέλα και η ηλεκτροκίνηση μας δίνει τα μέσα για να το κάνουμε αυτό», σημείωσε.
«Ας το παραδεχτούμε», πρόσθεσε, «είναι ωραίο να έχεις στον ορίζοντα την προοπτική ενός μελλοντικού STI – γρήγορου, με χρυσές ζάντες και μπλε χρώμα. Αυτό θέλουμε, στο τέλος της ημέρας».
Η Subaru διατηρεί στενή συνεργασία με την Toyota για την από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το πρώτο τους EV, το Solterra – που πρόσφατα ανανεώθηκε – βασίζεται στο Toyota bZ4X, ενώ και το νέο ηλεκτρικό Trailseeker χρησιμοποιεί κοινή πλατφόρμα. Αν και η παραγωγή της επόμενης γενιάς ηλεκτρικών Subaru προγραμματίζεται να ξεκινήσει από το 2028, η τεχνολογική συνεργασία των δύο εταιρειών αναμένεται να συνεχιστεί – γεγονός που ενισχύει το σενάριο ενός νέου κοινά ανεπτυγμένου σπορ μοντέλου, όπως είχε συμβεί με τα BRZ και GT86.
Η Toyota, από την πλευρά της, έχει ήδη αποκαλύψει το πρωτότυπο FT-SE, που προϊδεάζει για ένα ηλεκτρικό σπορ μοντέλο, ενώ εργάζεται και πάνω σε έναν νέο κινητήρα 2,0 λίτρων που θα επιτρέψει στα υβριδικά μοντέλα GR να συμμορφώνονται με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και να συνεχίσουν την εμπορική τους πορεία.
Σε ερώτηση του Autocar για το αν αυτή η συνεργασία μπορεί να βοηθήσει και στην ανάπτυξη ενός μελλοντικού Subaru επιδόσεων, ο Dello Stritto απάντησε χωρίς περιστροφές: «Φυσικά, ναι».
Δεν διευκρίνισε αν αυτό θα αφορά την τεχνολογική βάση ή ένα πλήρες μοντέλο, όμως το μήνυμα ήταν σαφές: η επιστροφή των σπορ Subaru είναι πλέον θέμα χρόνου.