Η Δανία επανεξετάζει τις επιδοτήσεις στα EV

Η Δανία επανεξετάζει τις επιδοτήσεις στα EV

Η Δανία είναι πρόθυμη για οικονομικά κίνητρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ύστερα από τη δραματική πτώση των πωλήσεών τους, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Lars Løkke Rasmussen.

«Έχουμε φορολογικά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα μπορούσατε να συζητήσετε εάν θα πρέπει να είναι μεγαλύτερα. Δεν θα αποκλείσω κάτι τέτοιο», δήλωσε ο Rasmussen σε συνέντευξη στην Κοπεγχάγη. 

Οποιαδήποτε νέα κίνητρα θα ανακοινωθούν μαζί με ένα κυβερνητικό σχέδιο για την αύξηση της κατανάλωσης καθαρής ενέργειας ύστερα από το καλοκαίρι, είπε ο πρωθυπουργός της Δανίας.

Οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Δανία μειώθηκαν δραματικά -από περίπου 5.000 το 2015 σε περίπου 700 το 2017- δεδομένου ότι η κεντροδεξιά κυβέρνηση του Rasmussen σταμάτησε να χορηγεί επιδοτήσεις, όπως αυτές που προσφέρονται στη Νορβηγία και τη Γερμανία.

Με το ντίζελ που έχασε την ευνοϊκή θέση του σε όλη την Ευρώπη ύστερα από το σκάνδαλο της Volkswagen, η Δανία συζητά τώρα ποιοι τύποι οχημάτων πρέπει να προωθηθούν και ποιοι να αποθαρρυνθούν.

Στη δανική κυβέρνηση έχουν πάρει φωτιά τα μπατζάκια της ύστερα από τις αδιάκριτες περικοπές στους φόρους ταξινόμησης, οι οποίες κατάργησαν τα κίνητρα για την αγορά πράσινων αυτοκινήτων έναντι αυτών που καίνε ορυκτά καύσιμα. Η Δανία να σημειώσουμε ότι από τη μία δεν διαθέτει δική της αυτοκινητοβιομηχανία και από την άλλη έχει ένα από τα υψηλότερα εισαγωγικά τέλη στον κόσμο.

Ασκώντας πίεση στην κυβέρνηση, οι σοσιαλδημοκράτες της αντιπολίτευσης ήρθαν στο προσκήνιο της δημοσιότητας την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώνοντας σχέδια για απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων ντίζελ μέχρι το 2030, αν βέβαια κερδίσουν εκλογές που θα διεξαχθούν μέχρι τον Ιούνιο του 2019.

Κάντε με εικόνισμα
Η κυβέρνηση Rasmussen έκανε γνωστά την Πέμπτη τα σχέδιά της προκειμένου να εδραιώσει τη θέση της ως πρεσβευτού της καθαρής ενέργειας, ανακοινώνοντας 12 δισ. κορόνες (€1,61 δισ.) σε κεφάλαια που προορίζονται για την αποφυγή της χρήσης ορυκτών καυσίμων μέχρι το 2050.

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ένα υπεράκτιο αιολικό πάρκο 800MV, το οποίο θα είναι μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στον κόσμο στον τομέα του βιοαερίου και μια κρατική προσφορά που θα τροφοδοτεί διαφορετικές πράσινες τεχνολογίες για να ανταγωνιστεί στην παραγωγή της φθηνότερης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ταυτόχρονα, η Δανία μειώνει τις επιδοτήσεις για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, υποστηρίζοντας ότι η τεχνολογία είναι σχεδόν έτοιμη να σταθεί στα πόδια της. Έχουμε φθάσει τώρα σε ένα στάδιο όπου «μπορούμε να συνεχίσουμε να δημιουργούμε χωρητικότητα χωρίς να επενδύουμε αναγκαστικά τα χρήματα των φορολογουμένων», δήλωσε ο Rasmussen στο Bloomberg. «Αυτή είναι η πρώτη φορά στη δανική ιστορία που μπορούμε να πάμε πράσινα και φθηνότερα ταυτόχρονα». 

Να σημειώσουμε ότι η Δανία είναι η έδρα του μεγαλύτερου κατασκευαστή ανεμογεννητριών παγκοσμίως, της Vestas Wind Systems, ενώ η δανική Orsted είναι ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης αιολικών πάρκων ανοικτής θάλασσας.

Offshore wind park, Denmark

Η κυβέρνηση ελπίζει επίσης ότι η μείωση των φόρων επί της ηλεκτρικής ενέργειας θα ενθαρρύνει περισσότερους ανθρώπους να διακόψουν τη θέρμανση στο σπίτι με βάση τα ορυκτά καύσιμα. Πέρυσι, το 43% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας στη Δανία προήλθε από αιολική ενέργεια, ένα παγκόσμιο ρεκόρ, με την αναλογία να δείχνει αυξητική στα επόμενα χρόνια.

Ο Rasmussen δήλωσε ότι ο στόχος είναι να γίνει η οικονομία πιο πράσινη και λιγότερο ευάλωτη στις διακυμάνσεις στις αγορές αγαθών. «Γι’ αυτό προτείνουμε να μειώσουμε τους φόρους επί της ηλεκτρικής ενέργειας, να αυξήσουμε τη ζήτηση και να διασφαλίσουμε ότι η πράσινη ενέργεια είναι πιο ανταγωνιστική έναντι των ορυκτών καυσίμων».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube