Η Audi δοκιμάζει στο Pikes Peak το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Audi e-tron

Η Audi δοκιμάζει στο Pikes Peak το σύστημα ανάκτησης ενέργειας του Audi e-tron

Τo πρώτο Audi σχεδιασμένο για να είναι αμιγώς θα είναι το SUV που θα παρουσιαστεί επίσημα στις 17 Σεπτεμβρίου. Ας προετοιμαστούμε.

Το πρώτο αυτοκίνητο της Audi σχεδιασμένο εξ’ αρχής αποκλειστικά ως ηλεκτρικό είναι το SUV e-tron που θα λανσαριστεί σε λίγες μέρες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ομολογκαρισμένο στο νέο ευρωπαϊκό κύκλο WLTP πετυχαίνει αυτονομία 400 km με τις μπαταρίες των 95 kWh.

Η Audi υποστηρίζει με αυτοπεποίθηση ότι έχει εφοδιάσει το αυτοκίνητο με το πιο προηγμένο σύστημα ανάκτησης ενέργειας, κι αυτό θα κάνει τη διαφορά στο σκληρό ανταγωνισμό. Ο οποίος αυτή τη στιγμή αποτελείται από την Jaguar I-Pace με θεωρητική αυτονομία, σύμφωνα με το εργοστάσιο, 480 km. Και το Model X για το οποίο η Tesla ανακοινώνει ότι μπορεί να διανύσει 474 km χωρίς φόρτιση.

Για να υπογραμμίσει την αποτελεσματικότητα της τεχνολογίας της, η Audi χρησιμοποιεί τη δύσκολη και εμβληματική ανάβαση Pikes Peak. Ως γνωστόν, κερδίζεις ενέργεια όταν αφήνεις το γκάζι, στο φρενάρισμα ή ακόμη καλύτερα στην κατηφόρα. Μια ανάβαση όπως το Pikes Peak είναι αδυσώπητη για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας της Audi αποτελείται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες και το ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα φρένων. Υπάρχουν τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας. Αυτά καθορίζουν αν η ανάκτηση γίνεται χειροκίνητα, χρησιμοποιώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι, αν γίνεται αυτόματα, καθώς το αυτοκίνητο «διαβάζει» το δρόμο και προβλέπει τις ανάγκες ενέργειας, ή κατά το φρενάρισμα. Χρησιμοποιώντας κατά περίπτωση το ηλεκτρικό σύστημα ή/και το υδραυλικό κύκλωμα για την πέδηση.

Στην πιο ήπια ρύθμιση ανάκτησης ενέργειας, η επιβράδυνση, αυτό που λέμε «φρένο κινητήρα» είναι ελάχιστη. Πρακτικά το αυτοκίνητο δεν κόβει ρυθμό όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι. Στην πιο επιθετική ρύθμιση η επιβράδυνση στο άφημα του γκαζιού είναι τόσο έντονη ώστε ουσιαστικά με το ίδιο πεντάλ γίνεται και η επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Αφού η αντίστροφη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων που χρησιμοποιούνται ως γεννήτριες επιβραδύνει το όχημα, το κανονικό σύστημα φρένων του αυτοκινήτου σπανίως λειτουργεί. Για την ακρίβεια, το αυτοκίνητο φρενάρει με το υδραυλικό κύκλωμα, τις δαγκάνες και τους δίσκους, μόνο από 0,3 g και πάνω ρυθμό επιβράδυνσης. Η Audi υποστηρίζει ότι η μετάβαση από το ένα σύστημα στο άλλο γίνεται σε χρόνο μηδέν, πρακτικά. Και δεν γίνεται αντιληπτή. Σε κατάσταση ανάγκης, μόλις 150 milliseconds απαιτούνται από τη στιγμή που αρχίζει η φάση της επιβράδυνσης μέχρι την εφαρμογή της μέγιστης πίεσης στο υδραυλικό κύκλωμα. Αυτή η συνδυασμένη λειτουργία κάνει το φρενάρισμα πιο αποτελεσματικό κατά 20% σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.

Τα ίδια τα φρένα βεβαίως συμβάλουν στην ανάκτηση ενέργειας. Το αυτοκίνητο, ανάλογα με τις συνθήκες όπως τις αντιλαμβάνεται από αισθητήρες ραντάρ, λήψεις από κάμερα, δεδομένα από το σύστημα Navigation αλλά και από την ικανότητά του να μαθαίνει το στιλ, τις συνήθειες και τις προτιμήσεις του οδηγού του. Είναι σε θέση να αποφασίζει μόνο του αν θα χρησιμοποιήσει το συμβατικό υδραυλικό κύκλωμα φρένων, τους ηλεκτροκινητήρες ή συνδυασμό των δύο.

Η μέγιστη ικανότητα ανάκτησης του Audi e-tron φτάνει τα 300 Nm ροπής και 220 kW ηλεκτρικής ενέργειας. Ισοδύναμη με το 70% της απόδοσης του.

Πηγή Autoevolution

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube