Διόδια $9 δολαρίων στο κέντρο του Μανχάταν

Διόδια $9 δολαρίων στο κέντρο του Μανχάταν

Για πρώτη φορά στην Ιστορία, οι οδηγοί που θα μπαίνουν στο Μανχάταν θα κληθούν να πληρώσουν διόδια $9. Σε μια προσπάθεια των αρχών για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της Νέας Υόρκης.

New York Traffic Jam

Οι οδηγοί στην Πόλη της Νέας Υόρκης κλήθηκαν χθες, Δευτέρα, να πληρώσουν για πρώτη φορά διόδια ύψους $9 (€8,6) για να εισέλθουν στο Μανχάταν.

Σύμφωνα με το Reuters, το τέλος ξεκίνησε να επιβάλλεται την Κυριακή έπειτα από την αποτυχία την Παρασκευή του Νιου Τζέρσι να πείσει έναν δικαστή να παγώσει το μέτρο εν αναμονή της εκδίκασης έφεσης.

Η πόλη έσπευσε να επιβάλει το τέλος πριν από την ορκωμοσία του εκλεγμένου προέδρου Donald Trump στις 20 Ιανουαρίου, ο οποίος διαθέτει κατοικία στο Μανχάταν, αντιτίθεται στο μέτρο και έχει πει ότι θα επιδιώξει να το μπλοκάρει.

Θες να μπεις στο κέντρο της Νέας Υόρκης; Από εδώ και πέρα θα πληρώνεις διόδια $9

New York traffic jam

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μεγάλα SUV, απειλή για τον αστικό ιστό και τον δημόσιο χώρο

Η Νέα Υόρκη επιβάλλει το τέλος των $9 στα επιβατικά αυτοκίνητα στη διάρκεια της ημέρας στο Μανχάταν, νότια της 60ής Οδού. Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πληρώνουν έως και $21,60 (€20,95). Κατά τη διάρκεια της νύχτας το τέλος θα μειώνεται κατά 75%.

Το τέλος θα επιβάλλεται μέσω του ηλεκτρονικού συστήματος αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, ενώ τα ΙΧ θα καλούνται να το καταβάλουν άπαξ ημερησίως ανεξαρτήτως πόσες διαδρομές θα κάνουν.

Τα ταξί θα πληρώνουν 75 σεντς ανά διαδρομή και τα αυτοκίνητα που ναυλώνονται μέσω εφαρμογών όπως οι Uber και Lyft 1,5$ ανά διαδρομή. Παρότι η Νέα Υόρκη είναι η πρώτη αμερικανική πόλη που επιβάλλει ένα τέτοιο τέλος, το Λονδίνο εφάρμοσε κάτι αντίστοιχο το 2003 και σήμερα το τέλος αυτό ανέρχεται σε 15 στερλίνες (περίπου €18).

New York traffic jam

Η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών της Νέας Υόρκης ανέφερε ότι το πρόγραμμα θα έχει ως αποτέλεσμα την κυκλοφορία 80.000 λιγότερων οχημάτων την ημέρα, δηλαδή μείωση κατά περίπου 11%. Περισσότερα από 700.000 οχήματα εισέρχονται καθημερινά στην επιχειρηματική περιοχή στο κέντρο του Μανχάταν προκαλώντας την επιβράδυνση της κίνησης κατά μέσον όρο 11 km/h, μια επιβράδυνση μεγαλύτερη κατά 23% σε σχέση με το 2010.

Η πόλη εκτιμά ότι το τέλος αυτό θα εισφέρει 500 εκατομμύρια δολάρια κατά τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του. Η κυβερνήτης της Νέας Υόρκης Kathy Hochul είπε ότι τα χρήματα αυτά θα ενισχύσουν 15 δισ. δολάρια σε χρηματοδότηση χρέους για επενδύσεις στον υπόγειο σιδηρόδρομο και τα λεωφορεία και θα συνεισφέρουν σε βελτιώσεις στις μαζικές μεταφορές.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, Reuters
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube