Dieselgate: Καταδίκη των κατασκευαστών βαρέων οχημάτων για καρτέλ

Dieselgate: Καταδίκη των κατασκευαστών βαρέων οχημάτων για καρτέλ

Βαριά πρόστιμα στους πέντε μεγαλύτερους κατασκευαστές φορτηγών για καρτέλ. Αρνείται τη συμμετοχή της η Scania.

Το ντίζελ ήταν κάποτε η πανάκεια και τώρα είναι εγκαλούμενο για ένα σωρό δεινά.

Πρέπει να ειπωθεί στο σημείο αυτό, ότι μεταξύ ενός ασαφούς ευρωπαϊκού κανονισμού και μιας ενδιαφερόμενης πολιτικής εξουσίας, οι κατασκευαστές βολεύτηκαν να κολυμπούν σε σκοτεινά νερά, κάτι που πληρώνουν σήμερα.

Όλοι γνωρίζουν το dieselgate που συνεχίζει να πιέζει αφόρητα τον προϋπολογισμό του ομίλου Volkswagen, μια ιστορία που θα τραβήξει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τόσο σε απώλεια χρήματος όσο και σε απώλεια αξιοπιστίας και φήμης. Αλλά δεν μιλάμε σχεδόν καθόλου για τους κατασκευαστές φορτηγών που είχαν και έχουν επίσης μεγάλο μερίδιο ευθύνης. Τα πρόστιμα έχουν επιβληθεί εξίσου και σε αυτή την περίπτωση. Αλλά μεταξύ της ατιμωρησίας που παρέχεται σε έναν πληροφοριοδότη και της προσφυγής ενός ηθοποιού που ισχυρίζεται την αθωότητά του, υπάρχει κάτι να ειπωθεί.

Η υπόθεση απασχολεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή από το 2011. Αφορά τα γεγονότα της πρακτικής για εναρμόνιση των τιμών, τη συμφωνία σχετικά με το χρονοδιάγραμμα για την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών για τις εκπομπές ρύπων και τη μετακύλιση των δαπανών για τις νέες τεχνολογίες στους πελάτες. Μια συμφωνία μεταξύ κατασκευαστών που διαρκεί από το 1997 και τελικά τιμωρήθηκε τον Ιούλιο του 2016 με 2,93 δισ. ευρώ.

Πρόστιμο που επιβλήθηκε σε πέντε κατασκευαστές βαρέων οχημάτων: Ένα δισ. ευρώ στην Daimler, 752,6 εκατ. στην DAF, 670,4 εκατ. για το γκρουπ Volvo/Renault και 494 εκατ. για την Iveco. Για την αποκάλυψη του καρτέλ, αναγνωρίστηκε στη MAN η καλή υπηρεσία που προσέφερε, οπότε και της χαρίστηκε το πρόστιμο των 1,2 εκατ. ευρώ. Από τη λίστα απουσιάζει η Scania. Και έχει λόγο. Αρνείται τα γεγονότα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί, αντιθέτως, ότι η Scania παραβίασε τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα καρτέλ. Και διευκρινίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή: «Επί 14 χρόνια, η εταιρεία έχει συνάψει συμφωνία με πέντε άλλους κατασκευαστές φορτηγών για τις τιμές πώλησης φορτηγών και για τον αντίκτυπο του κόστους των νέων τεχνολογιών για την ικανοποίηση αυστηρότερων απαιτήσεων εκπομπών».

Ενόψει των αρνήσεων της Scania, της επιβλήθηκε πρόστιμο ύψους 880 εκατομμυρίων ευρώ κατ’ ανώτατο όριο. Η Scania άσκησε έφεση σε αυτή την καταδίκη. «Η Scania αντιτάσσεται έντονα σε όλα τα ευρήματα και τους ισχυρισμούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και θα ασκήσει έφεση στην απόφαση στο σύνολό της», εξηγεί ο κατασκευαστής. «Η Scania επισημαίνει επίσης ότι έχει συνεργαστεί πλήρως με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρέχοντάς της πληροφορίες και εξηγήσεις που ζητήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της έρευνας», ανέφερε στη δήλωσή της.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube