Διχρωμία, η νέα μόδα στο σχεδιασμό αυτοκινήτων

Διχρωμία, η νέα μόδα στο σχεδιασμό αυτοκινήτων

Τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, η διχρωμία στα αυτοκίνητα ήταν κοινός τόπος, ειδικά στις ΗΠΑ και μάλιστα χωρίς διακρίσεις στον τύπο του μοντέλου.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Automotive News η μόδα των δίχρωμων αυτοκινήτων επέστρεψε και μάλιστα δριμεία στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Η συνηθέστερη συνταγή σε ένα δίχρωμο σχήμα είναι αυτή που η οροφή κάνει χρωματικό κοντράστ με το υπόλοιπο αμάξωμα. Τα νέα ευρωπαϊκά crossover σέρνουν το χορό, είτε πρόκειται για ακριβά όπως το Range Rover Velar είτε για μέσης τιμής όπως το επερχόμενο Volvo XC40 είτε πιο οικονομικά όπως το Renault Caprur. Του νέου κανόνα δεν ξεφεύγουν ούτε τα μίνι και τα σουπερμίνι, όπως για παράδειγμα το Nissan Micra ή το Citroën C3 ή το Renault Twingo.



«Είναι απίστευτο το πώς οι άνθρωποι αντιδρούν στη διχρωμία. Εάν τους δώσετε δύο χρώματα για να συνδυάσουν, αμέσως το αυτοκίνητο αποκτά διαφορετικές προσωπικότητες. Το κόκκινο με μια λευκή οροφή είναι λίγο σπορ. Ένα μπεζ με μαύρη οροφή γίνεται λίγο πιο στιβαρό και σκληροτράχηλο. Ένα σε κάποιο παστέλ χρώμα με λευκή οροφή θα μπορούσε να είναι λίγο πιο θηλυκό», λέει ο Alexandre Malval, επικεφαλής του σχεδιασμού της Citroën.

Να θυμίσουμε ότι τη μόδα επανέφερε πριν από 16 χρόνια η MINI, ύστερα από μακρά απουσία τριών δεκαετιών, από το ’70 έως το ’90.

Το Automotive News αναφέρει ότι κάμποσες εταιρείες ξεκίνησαν ήδη να διαθέτουν δίχρωμα αυτοκίνητα σε αρκετά από τα μοντέλα τους. Το χρωματικό κοντράστ μπορεί να αλλάξει ολόκληρο το οπτικό περίγραμμα του αυτοκινήτου. Επίσης το Automotive News αναφέρει ότι τα σχέδια σε δύο χρωματικούς τόνους τις περισσότερες φορές επιβαρύνουν την προτεινόμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή [manufacturer's suggested retail price (MSRP)], λόγω των κατασκευαστικών πρακτικών που συχνά εξαναγκάζουν ένα αυτοκίνητο να περνά από το «βαφείο» πολλές φορές. Πολλοί σχεδιαστές αυτοκινήτων προσθέτουν όμως ότι αυτό είναι κάτι που αξίζει τον κόπο για τον καταναλωτή, επειδή μια απλή αλλαγή χρώματος μπορεί να μεταμορφώσει τη γνώμη τους για ένα αυτοκίνητο.



Κι ενώ μερικά από τα υπάρχοντα μοντέλα απλώς προσέθεσαν τη διχρωμία ως επιλογή εξατομίκευσης, άλλα έχουν σχεδιαστεί για να προχωρήσουν με αυτόν τον τρόπο. Ο αντιπρόεδρος του σχεδιασμού στη Volvo, Robin Page, δήλωσε στην Automotive News ότι το νέο Volvo XC40, για παράδειγμα, είχε πάντα διχρωμία στη διαδικασία του σχεδιασμού του.

Η νέα τάση στοχεύει να δώσει στον πελάτη την επιλογή ενός αυτοκινήτου που να ταιριάζει με την αίσθηση του στιλ του και σε αυτό το επίπεδο αποτελεί ευπρόσδεκτη πρακτική. Με τόσα πολλά νέα μοντέλα στον ορίζοντα, τα πολύχρωμα αυτοκίνητα έρχονται για να μείνουν, τουλάχιστον για τα προσεχή λίγα χρόνια. Και αν μη τι άλλο, πρόκειται για μια μανιέρα που μπορεί να μεταμορφώσει ένα αισθητικά βαρετό αυτοκίνητο σε κάτι το πιο πικάντικο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, προσωπικά έχω βαρεθεί τα γκρι σουρί, μολυβί και άσπρα αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube