Daimler: Έχουμε σχέδιο αν ο Li Shufu γίνει επιθετικός
Η Daimler διαθέτει πλάνο προστασίας από οποιαδήποτε ανεπιθύμητη προσφορά εξαγοράς εάν ο νέος Kινέζος επενδυτής της γίνει απροσδόκητα εχθρικός.
Ο Li Shufu, ιδρυτής της Geely και ιδιοκτήτης της Volvo Cars, απέκτησε πρόσφατα, τον Φεβρουάριο, το 9,7% της Daimler [Mercedes-Benz] έναντι επτά δισεκατομμύριων ευρώ. Ο Κινέζος μεγιστάνας της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει από τότε δηλώσει ότι δεν θα επιδιώξει να αυξήσει το ποσοστό του, μερίδιο που είναι το μεγαλύτερο από κάθε άλλου μετόχου της Daimler.
«Έχουμε ασχοληθεί με ένα τέτοιο θεωρητικό σενάριο [εξαγοράς] και προετοιμαστήκαμε, αλλά δεν υπάρχει κανένας λόγος να σκεφτόμαστε κάτι τέτοιο σε αυτή τη σχέση», δήλωσε ο CEO της Daimler, Dieter Zetsche, σε δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια Auto China 2018, στο Πεκίνο την περασμένη εβδομάδα. Συμπληρώνοντας ότι δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι ο Li σκέφτεται μια εχθρική κίνηση.
«Φυσικά, έχουμε γενικά σχέδια -γενικά- για μια τέτοια κατάσταση, τα οποία συνήθως δεν ανακοινώνουμε, διότι τότε Θα έχαναν το ήμισυ της αποτελεσματικότητάς τους. Αλλά είναι σαφές ότι αυτό είναι εντελώς ανεξάρτητο από αυτήν την υπόθεση».
Ο Zetsche δήλωσε ότι ήταν ο νέος μέτοχος ήταν «συνολικά εντάξει» με την τρέχουσα συμμετοχή στα κέρδη. Ομοίως, ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler δεν ζήτησε καμία εγγύηση από τον Li στη συζήτηση που ακολούθησε. Οποιαδήποτε περαιτέρω κίνηση θα ήταν σημαντικά πιο δαπανηρή, είπε, τώρα που οι αγορές εκτιμούν την τιμή σε μια πιθανή προσφορά από τον ιδιοκτήτη της Geely και της Volvo.
Ο Zetsche δήλωσε ότι οι συνομιλίες συνεχίστηκαν με τον Li σχετικά με την επιθυμία του για συνεργασία, αλλά είπε ότι δεν προχώρησαν πέρα από μια απλή ανταλλαγή απόψεων για τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η βιομηχανία και τον τρόπο που η συνεργασία θα μπορούσε να προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες για το μέλλον.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Geely: Η Daimler οφείλει να πολλαπλασιάσει τις συμμαχίες της
«Τίποτα δεν είναι συγκεκριμένο, ακόμα λιγότερα έχουν αποφασισθεί», δήλωσε ο Zetsche. «Δεν είμαστε καν ακόμα σε θέση να καθορίσουμε τους τομείς έρευνας. Αλλά βρισκόμαστε ακόμα σε πρώιμο στάδιο, οπότε αυτό είναι απολύτως φυσιολογικό, είναι πολύ φιλικό και πολύ εποικοδομητικό».
Εάν ο Li εξασφάλιζε περισσότερα κεφάλαια και λάμβανε πολιτική υποστήριξη από το Πεκίνο για να κάνει παιχνίδι με την Daimler, δεν θα ήταν η πρώτη φορά για μια γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία που ένας υποτιθέμενος αγαθός επενδυτής θα αποδεικνυόταν ότι είχε σκοτεινότερες προθέσεις.
Ας θυμηθούμε ότι Porsche ξεκίνησε ως φιλικός επενδυτής στη Volkswagen όταν ανακοίνωσε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2005 σχέδια για απόκτηση του 20% των ψήφων. Και παρέμεινε ήσυχη ενώ συνέχιζε να προσθέτει σιωπηλά ποσοστό στο μερίδιό της. Ωστόσο, στο τέλος έγινε εχθρική και επεχείρησε την εξαγορά της Volkswagen με μόχλευση, η οποία θα χρηματοδοτείτο με τη χρήση των ιδίων αποθεματικών κεφαλαίων της VW. Υπό το φόβο περικοπών στις θέσεις εργασίας, τα συνδικάτα των εργαζομένων και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας αντιτάχθηκαν το σχέδιο, αναγκάζοντας τους επενδυτές-κλειδιά και από τις δύο εταιρείες να συμφωνήσουν το 2009 η Porsche να παραμείνει ο μεγαλύτερος μέτοχος του VW Group, με τίμημα την απόλυση του Wendelin Wiedeking, τότε διευθύνοντος συμβούλου της Porsche, και του Holger Haerter, οικονομικού διευθυντή της εταιρείας.