Bugatti: Η Chiron θα έπιανε 515 km/h στη Νεβάδα
Λόγω μεγαλύτερου υψόμετρου και χαμηλότερης αντίστασης του αέρα.
Μετά από το εντυπωσιακό ρεκόρ των 490,484 km/h που σημείωσε ένα ειδικά διαμορφωμένο πρωτότυπο της Chiron στην πίστα Ehra-Lessien και την είδηση πως αποσύρεται από το κυνήγι νέων ρεκόρ ταχύτητας, η Bugatti εξέδωσε μια ακόμη ανακοίνωση στην οποία αναφέρει πως αν η απόπειρα είχε γίνει στη μεγάλη ευθεία της Νεβάδα (εκεί όπου έκαναν τα δικά τους ρεκόρ η Koenigsegg και η Hennessey), η τελική ταχύτητα του μοντέλου της θα έφτανε τα 515 km/h!
Σύμφωνα με την Bugatti, υπάρχουν τέσσερις παράγοντες που συμβάλλουν σε ένα ρεκόρ - το όχημα, η πίστα, η τοποθεσία και οι καιρικές συνθήκες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ρεκόρ 490 km/h από την Bugatti Chiron [video]
Η διάσημη πίστα Ehra-Lessien στη Σαξονία που ανήκει στο Volkswagen Group είναι το μόνο μέρος στον κόσμο όπου πληρούνται οι αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας για την επίτευξη ενός τέτοιου ρεκόρ ταχύτητας. Η μήκους 21 km πίστα έχει τρεις λωρίδες, προστατευτικές μπαριέρες και διασωστικά συνεργεία στο βόρειο και το νότιο άκρο της.
Παρόλα αυτά, το μειονέκτημα της Ehra-Lessien είναι πως βρίσκεται σε υψόμετρό μόλις 50 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, με την πυκνότητα του αέρα (1013.25 hPa) να δημιουργεί αντίσταση σε υψηλές ταχύτητες.
Όσο μεγαλύτερο το υψόμετρο, τόσο μικρότερος και ο αριθμός σωματιδίων ανά κυβικό μέτρο, κάτι που συμβαίνει λόγω της ατμοσφαιρικής πίεσης που πέφτει κατά 1 hPa κάθε 8 μέτρα.
Αυτό σημαίνει πως σε υψόμετρο 1.000 μέτρων, η ατμοσφαιρική πίεση είναι 12% χαμηλότερη σε σύγκριση με την πίεση στην επιφάνεια της θάλασσας (περίπου 890 hPa), μειώνοντας αντίστοιχα και την αντίσταση του αέρα. Βέβαια το ποσοστό οξυγόνου που μειώνεται από 21% σε 19% σε υψόμετρο 1.000 μέτρων παίζει και αυτό το ρόλο του όμως με τη σωστή ρύθμιση των turbo η επίδραση που θα είχε στην απόδοση του κινητήρα θα ήταν μικρή.
Ο Stefan Ellrott, υπεύθυνος εξέλιξης της Bugatti δήλωσε πως σύμφωνα με τους μαθηματικούς υπολογισμούς τους, το μοντέλο θα ήταν περίπου 25 km/h ταχύτερο στη Νεβάδα. Παρόλα αυτά η εταιρεία προτίμησε να κάνει την απόπειρα στην πίστα Ehra-Lessien καθώς έθεσε την ασφάλεια ως βασική προτεραιότητα: «Η διαδρομή στη Νεβάδα έχει μεγάλο μήκος και πηγαίνει μόνο προς τη μία κατεύθυνση. Αυτό σημαίνει πως οι δυνάμεις ασφαλείας θα έκαναν πολύ χρόνο για να φτάσουν σε κάποιο σημείο στην περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Επιπλέον, η άσφαλτος εκεί έχει ελαφριά κλίση 3%. Δεν θα ήταν σωστό να θέσουμε ένα ρεκόρ σε αυτό το σημείο», δήλωσε ο Stefan Ellrott.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Η Bugatti αποσύρεται από το κυνήγι ρεκόρ ταχύτητας