BMW iX5 Hydrogen: Ξεκινά η παραγωγή του υδρογονοκίνητου μοντέλου

BMW iX5 Hydrogen: Ξεκινά η παραγωγή του υδρογονοκίνητου μοντέλου

H BMW έδωσε το πράσινο φως για την έναρξη της μικρής κλίμακας παραγωγής ενός νέου υδρογονοκίνητου αυτοκινήτου. Το iX5 Hydrogen θα χρησιμοποιηθεί ως όχημα επίδειξης τεχνολογίας για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Η τεχνολογία κυψελών καυσίμου μπορεί να έχει περάσει σε δεύτερη μοίρα, σε σχέση με την ηλεκτροκίνηση, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν διεκδικεί μια θέση στο μέλλον.

Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ο Frank Weber, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG και υπεύθυνος εξέλιξης, «Το υδρογόνο είναι μία ευέλικτη πηγή ενέργειας που θα διαδραματίσει βασικό ρόλο κατά τη μετάβασή μας στην κλιματική ουδετερότητα. Είμαστε βέβαιοι ότι πρόκειται να αποκτήσει μεγάλη σημασία για την ατομική κινητικότητα και ως εκ τούτου θεωρούμε ότι ένας συνδυασμός συστημάτων ηλεκτροκίνησης με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου είναι μία λογική προσέγγιση, μακροπρόθεσμα».

«Οι κυψέλες καυσίμου δεν απαιτούν κρίσιμες πρώτες ύλες όπως το κοβάλτιο, το λίθιο ή το νικέλιο, επομένως επενδύοντας σε αυτό τον τύπο συστήματος κίνησης ενισχύουμε επίσης τη γεωπολιτική ανθεκτικότητα του BMW Group. Ο στόλος οχημάτων δοκιμής της BMW iX5 Hydrogen θα μας επιτρέψει να αποκτήσουμε νέες και πολύτιμες πληροφορίες δίνοντας μας τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε στους πελάτες μία ελκυστική προϊοντική γκάμα μόλις η οικονομία του υδρογόνου γίνει μία ευρέως διαδεδομένη πραγματικότητα», κατέληξε ο Weber.

Αναφορικά με το νέο όχημα κυψελών καυσίμου iX5 Hydrogen, κατασκευάζεται στο πιλοτικό εργοστάσιο στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας (FIZ) στο Μόναχο. Ως πρωτότυπο έχει ήδη ολοκληρώσει ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών σε απαιτητικές συνθήκες, προσφέροντας πολύτιμα δεδομένα στους εξελικτές του.

Κατασκευαστικά βασίζεται επάνω στην πλατφόρμα της BMW X5. Διαφοροποιήσεις ωστόσο στη δομή του πατώματος επιτρέπουν την τοποθέτηση δύο δεξαμενών υδρογόνου στο κεντρικό τούνελ και κάτω από τα πίσω καθίσματα. Τα ειδικά για το μοντέλο ηλεκτρικά συστήματα των 12V και 400V , η μπαταρία υψηλής απόδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η κυψέλη καυσίμου, ενσωματώνονται όλα κατά τη διάρκεια του σταδίου συναρμολόγησης.

bmw

Ο ηλεκτροκινητήρας, με τη σειρά του, αποτελεί προϊόν της τρέχουσας τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς, που επίσης χρησιμοποιείται σε αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα της BMW. Τα συστήματα κυψελών καυσίμου βρίσκονται τοποθετημένα κάτω από το καπό της iX5 Hydrogen και έχουν κατασκευαστεί εσωτερικά, στο κέντρο αριστείας της BMW για το υδρογόνο, στο Garching.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube