Αυτόνομα ηλεκτρικά αεροχήματα από τη Hyundai, το 2028

Αυτόνομα ηλεκτρικά αεροχήματα από τη Hyundai, το 2028

Η Hyundai δηλώνει έτοιμη να εξερευνήσει και την τρίτη διάσταση, δουλεύοντας επάνω σε μία νέα τεχνολογία αεροχημάτων που θα αλλάξουν το χάρτη των μετακινήσεων.

Η πληροφορία αυτή δεν είναι καινούρια. Η Κορεατική εταιρία δουλεύει εδώ και πολύ καιρό επάνω στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Και όπως φαίνεται, οι πρώτοι καρποί αναμένεται να αποδοθούν το 2028. Τότε θα είναι έτοιμο το πρώτο αυτόνομο, ηλεκτρικό αερόχημα της Hyundai, το οποίο θα μπορεί να μεταφέρει έως και πέντε επιβάτες. Δύο χρόνια αργότερα, το 2030, θα ακολουθήσει και η ανάλογη ride-hailing υπηρεσία.

Το S-A1, όπως ονομάζεται το αερόχημα αυτό, είναι ένα multi-rotor VTOL, ειδικά σχεδιασμένο για μικρές αποστάσεις. Η απογείωση και προσγείωση γίνεται κάθετα, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιείται σε αστικό περιβάλλον. Παρόλα αυτά, η Hyundai δεν το προορίζει να προσγειώνεται παντού αλλά σε ειδικά σχεδιασμένα «vertiports», εγκαταστάσεις-σταθμούς όπου θα διαχειρίζονται την επιβατική κίνηση και θα εξασφαλίζουν τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας. 

Όπως χαρακτηριστικά δηλώνει ο Ben Diachun, Chief Technical Officer της Supernal, θυγατρικής της Hyundai που ασχολείται με το συγκεκριμένο θέμα, «αναπτύσσουμε ένα εμπορικά βιώσιμο προϊόν Advanced Air Mobility από την αρχή, σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας το όχημά μας με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας, θορύβου, απόδοσης και οικονομίας. Η αναπτυσσόμενη ομάδα μας, η οποία περιλαμβάνει βετεράνους της αεροδιαστημικής, της αυτοκινητοβιομηχανίας και άλλων βιομηχανιών βαθιάς τεχνολογίας, κατασκευάζει βιώσιμα οχήματα που έχουν τη δυνατότητα να εξελίξουν τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και παίζουμε».

1

Η εμβέλεια του S-A1 θα είναι της τάξης των 100 χιλιομέτρων, ενώ θα πετάει σε υψόμετρο 2.000 ποδιών, με ταχύτητα 300 km/h. Ως εκ τούτου, δείχνει ιδανικό για τη γρήγορη μετακίνηση μεταξύ κοντινών πόλεων αλλά και εντός μεγαλουπόλεων που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα κίνησης, στο επίπεδο των δρόμων. 

Παράλληλα με τη Hyundai αρκετές ακόμη εταιρίες επιδίδονται στον ίδιο αγώνα δρόμου, να παρουσιάσουν αστικά αεροχήματα τα οποία είτε θα πετάνε αυτόνομα, είτε θα χειρίζονται από εκπαιδευμένο οδηγό-πιλότο. Η λίστα περιλαμβάνει από βαριά ονόματα, όπως αυτό της Airbus, μέχρι άγνωστες στους πολλούς start-up. Ως εκ τούτου, το τοπίο των μετακινήσεων αναμένεται να αρχίσει να αλλάζει τα επόμενα 10-15 χρόνια.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube