Audi: Θα αγοράσει μπαταρίες από την κινεζική BYD;
Η Audi, που είχε υποβαθμίσει το πρώτο έτος παραγωγής του ηλεκτρικού SUV e-tron για προβλήματα προμήθειας μπαταριών, θα μπορούσε να στραφεί στον κινεζικό όμιλο BYD για ένα νέο συμβόλαιο.
Η προμήθεια στοιχείων μπαταρίας (ή πλήρων συστημάτων) θα είναι ο επόμενος πόλεμος νεύρων για τους μεγάλους Ευρωπαίους κατασκευαστές που δεν έχουν άλλη επιλογή από το να στραφούν στους Ασιάτες.
Και παρόλο που η Audi έχει συμβόλαιο με την κορεατική LG Chem, φαίνεται ότι ξεκίνησαν οι συζητήσεις με τον κινεζικό γίγαντα BYD. Έναν όμιλο από τους αουτσάιντερ του κλάδου των μπαταριών, πίσω από την LG Chem και, κυρίως, τον πρώτο στον κόσμο, την κινεζική CATL που προμηθεύει με μπαταρίες μεγάλο αριθμό κατασκευαστών, όπως το BMW Group ή το Groupe PSA.
Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι τον περασμένο χρόνο, η Audi ήταν μπλοκαρισμένη με τη διαπραγμάτευση των τιμών με την LG Chem, η οποία ήθελε να αυξήσει τις τιμές κατά περίπου 10% λόγω της μεγάλης ζήτησης. Η LG Chem προμηθεύει με μπαταρίες εκτός από τα EV της Audi και όλο το Volkswagen Group, καθώς και την Daimler.
H BYD όμως, πέρα από προμηθευτής μπαταριών, είναι και ο κορυφαίος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο παραγωγής, εμπρός από την Tesla και τους υπολοίπους. Οπότε βρίσκεται μέσα στο βεληνεκές της BYD να γίνει προμηθευτής ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους του κόσμου, προμηθεύοντας τις Audi και Porsche με μπαταρίες στα κοινά πρότζεκτ τους σε EV.
Ένα τέτοιο συμβόλαιο θα ήταν επίσης ένας τρόπος ανταγωνισμού με τον εθνικό αντίπαλό της, την CATL, η οποία είναι συμβεβλημένη με την BMW. Και οι ανταλλαγές «καλών διεργασιών» δεν θα σταματήσουν εκεί, αφού οι συνάδελφοί μας στην Automotive News μιλούν για πιθανή συμμετοχή της BYD στo κεφάλαιο της Audi, προκειμένου να συστήσουν μια κοινοπραξία.
Προς το παρόν, η Audi δεν έχει επιβεβαιώσει τίποτα από τα παραπάνω και αρκέστηκε να διευκρινίσει ότι οι «συζητήσεις βρίσκονται σε εξέλιξη» με αρκετούς προμηθευτές.