«Απαγορευτικό» στην Tesla!
Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η Ινδία δε θα επιτρέψει να κυκλοφορούν μοντέλα της Tesla στη χώρα εφόσον αυτά δεν κατασκευάζονται επί ινδικού εδάφους.
Η ιστορία είναι λίγο έως πολύ γνωστή. Εδώ και μια τριετία η Tesla, προσπαθεί να βρει τη «φόρμουλα» προκειμένου τα μοντέλα της να κυκλοφορήσουν και στην ινδική αγορά, ενώ στον αντίποδα, η ινδική κυβέρνηση, έχει ξεκαθαρίσει στον Elon Musk πως για να συμβεί αυτό ο μόνος τρόπος είναι να κατασκευαστεί εργοστάσιο παραγωγής οχημάτων της αμερικανικής φίρμας στην Ινδία με την προϋπόθεση πάντα, ότι θα απασχολεί ντόπιο εργατικό δυναμικό.
Σε μια τέτοια περίπτωση, ο Narendra Modi (πρωθυπουργός της χώρας), είναι διατεθειμένος να συζητήσει και ένα «πακέτο» φορολογικών ελαφρύνσεων προς την Tesla ούτως ώστε να κάνει ακόμα πιο «εύκολη» την επένδυση του Elon Musk.
Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που αποκάλυψε το Reuters, αποδεικνύεται ότι τις δυο πλευρές τις χωρίζει ακόμα μια άβυσσος… Η Ινδία όχι μόνο δε σκοπεύει να υποχωρήσει στα αιτήματα της αλλά όπως φέρεται να δήλωσε και ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Nitin Gadkari, δεν πρόκειται να επιτρέψει ούτε την εισαγωγή στη χώρα αυτοκινήτων της Tesla ειδικά εάν αυτά φέρουν τη σφραγίδα... made in China!
Ο Elon Musk προβληματίζεται και δεν έχει ακόμα ανάψει το πράσινο φως για την κατασκευή εργοστασίου στη χώρα γιατί η Ινδία, παρότι μια τεράστια αγορά, έχει πολύ μικρό κατά κεφαλήν εισόδημα. Συγκεκριμένα, το 2020, το κατά κεφαλήν εισόδημα των κατοίκων της ήταν $1,927.70 όταν στις Η.Π.Α για παράδειγμα, ήταν $63,593.44!
Αυτό σημαίνει πως τα μοντέλα της Tesla θα απευθύνονται αποκλειστικά στην ελίτ της χώρας, η οποία ναι μεν δεν φείδεται χρημάτων αλλά δεν είναι και αρκετά ώστε να υποστηρίξουν μια επένδυση τόσο ακριβή όσο αυτή ενός Gigafactory. Ειδικά από τη στιγμή που λίγα τετραγωνικά χιλιόμετρα μακρύτερα, στην Κίνα, υπάρχει ήδη μια υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής της Tesla η οποία θα επεκταθεί για να κατασκευάσει και μπαταρίες.