Akio Toyoda, εφιάλτες ότι τα Toyota θα ξαναγίνουν βαρετά
Ο Akio Toyoda ζει κι αναπνέει για να κάνει ενδιαφέροντα τα Toyota. Τώρα όμως νιώθει ότι αυτό απειλείται περισσότερο από ποτέ.
Ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είναι σπάνιος, ένα μεγαλοστέλεχος που αγαπά πραγματικά τα αυτοκίνητα. Του αρέσει να τα οδηγεί, λατρεύει τους αγώνες κι επίσης λατρεύει να προσφέρει διασκεδαστικά μοντέλα στο αγοραστικό κοινό. Σε μεγάλο βαθμό, χάρη στην επίδρασή του έχουμε τα GR86, GR Corolla και GR Yaris, ακόμη και το Prius έχει γίνει πιο οδηγοκεντρικό πλέον.
Ο εγγονός του ιδρυτή Kiichiro Toyoda έπαιξε καθοριστικό ρόλο την τελευταία δεκαετία στη μετατροπή της Toyota σε μια εταιρεία που δεν κατέλαβε απλώς την πρώτη θέση στην παγκόσμια παραγωγή, αλλά έκανε τα μοντέλα της πιο ενδιαφέροντα.
«Μου πήρε 14 χρόνια για να αλλάξω την Toyota, αλλά τα πράγματα θα μπορούσαν να καταστραφούν σε μία νύχτα»
Τώρα όμως που δεν είναι στα ηνία, αφού παραιτήθηκε από Διευθύνων Σύμβουλος νωρίτερα φέτος για να γίνει Πρόεδρος, φοβάται ότι αυτό μπορεί να αντιστραφεί.
Το εκμυστηρεύτηκε ο ίδιος στο Σαλόνι του Τόκιο τον περασμένο μήνα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «έχω εφιάλτες ότι η εταιρεία μπορεί να ξαναγίνει βαρετή».
«Συνεχώς φοβάμαι ότι η Toyota θα ξαναγίνει μια συνηθισμένη εταιρεία», δήλωσε ο Toyoda. «Μου πήρε 14 χρόνια για να την αλλάξω, αλλά τα πράγματα θα μπορούσαν να αντιστραφούν αστραπιαία».
Ο Toyoda θυμήθηκε το σοκ του όταν του είπαν ότι «η Lexus είναι βαρετή!» κατά την επίσημη παρουσίαση του Lexus GS στο Pebble Beach το 2011. Εκείνη η στιγμή ενίσχυσε την αποφασιστικότητά του να φτιάξει πιο ευχάριστα αυτοκίνητα, ακόμη κι όταν οι μηχανικοί δεν πίστευαν ότι υπήρχε κάτι που έπρεπε να αλλάξει.
«Απευθύνθηκα στους μηχανικούς μου για να τους πω τις εντυπώσεις μου για τα αυτοκίνητά μας, αλλά με διέκοψαν λέγοντας ότι δεν τους είχε ξαναπαραπονεθεί κανείς», θυμάται.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda ζητά απεγνωσμένα μια νέα Toyota Celica
«Ακόμη κι όταν άλλαξα ρότα και τους ζήτησα να οδηγήσουν κάποιο ανταγωνιστικό μοντέλο που πίστευα ότι ήταν καλύτερο οδηγικά, μου απάντησαν ότι τα Lexus ήταν το ίδιο ικανά στα χαρτιά».
Η εταιρεία που κληρονόμησε ο Toyoda όταν έγινε επικεφαλής το 2009 ήταν αφοσιωμένη στο μερίδιο αγοράς και στον όγκο των πωλήσεων. Ο ίδιος όμως δήλωσε ότι αυτά πρέπει να είναι αποτελέσματα κι όχι στόχοι.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Akio Toyoda: Ο εχθρός είναι οι εκπομπές CO₂, όχι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης!
Ο Toyoda σχολίασε επίσης πως φοβάται ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα αλλάξει τη Lexus. Σε αντίθεση με την Toyota, η οποία δεν έχει ορίσει χρονοδιάγραμμα για την πλήρη μετάβαση σε μια γκάμα EV, η Lexus θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα από το 2035.
Ο Ιάπωνας επιχειρηματίας φοβάται ότι αυτό θα αποκλείσει από αγοραστές όσους δεν μπορούν να αποκτήσουν ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο.
«Περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι στον κόσμο σήμερα στερούνται επαρκούς ηλεκτρικής ενέργειας», δήλωσε ο Toyoda, ο οποίος έχει εκφράσει πολλάκις τις αντιρρήσεις του σχετικά με την ώθηση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση.
«Αυτό σημαίνει ότι ενώ η Toyota προσφέρει μια πλήρη παγκόσμια γκάμα, οι περιοχές όπου θα πωλούνται τα Lexus θα είναι πιο περιορισμένες».