30 χρόνια BMW M3
Η BMW γιορτάζει τα 30 χρονιά του πιο εμβληματικού μοντέλου M, παρουσιάζοντάς μας τις πιο ιδιαίτερες εκδόσεις του.
Η πρώτη γενιά της BMW M3, η E30, ξεκίνησε την εμπορική της καριέρα το 1986 και έκτοτε έχουν περάσει ακριβώς 30 χρόνια.
Τις τρεις τελευταίες δεκαετίες λοιπόν, η BMW M3 έχει βγει σε πέντε γενιές και όλες τους χαρακτηρίζονται από τις υψηλές για την εποχή επιδόσεις, την αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση και τον ξεχωριστό χαρακτήρα.
Δείτε ακόμα Δοκιμάζουμε την BMW M3 E30 EVO 1
Η πρώτη BMW M3, η E30 (video), είναι ένα θρυλικό μοντέλο που το ποιόν του επηρέασε όλες τις επόμενες γενιές. Παρουσιάστηκε το 1985 σαν πρωτότυπο και στόχος του ήταν να ομολογκάρει την 3άρα για το Πρωτάθλημα Τουρισμού. Πέρα από την αύξηση της ακαμψίας, τη βελτίωση της αεροδυναμικής και τη νέα ανάρτηση, η πρώτη M3 των 1.200 kg είχε 4κύλινδρο κινητήρα 2,3 λίτρων με απόδοση 195 ίππους.
Ακολούθησαν οι Μ3 Ε36 (video) και Ε46 (video) με 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα, 3,0 λίτρων με 286 ίππους και 3,2 λίτρων με 343 ίππων αντίστοιχα, ενώ για την Μ3 Ε90/92/93 (video) η BMW τοποθέτησε έναν V8 που απέδιδε 420 ίππους. Για την τελευταία γενιά, τις M3 F80/M4 F82 (video), η BMW επέστρεψε στους 6κύλινδρους σε σειρά κινητήρες, μόνο που πλέον διαθέτει και δύο τούρμπο που ανεβάζουν την ισχύ τους 431 ίππους.
Πέρα όμως από τις εκδόσεις παραγωγής που όλοι γνωρίζουμε, η BMW έχει παρουσιάσει κατά καιρούς και κάποιες ιδιαίτερες εκδόσεις του μοντέλου, που όμως δεν έφτασαν ποτέ στην γραμμή παραγωγής. Ένα από αυτά είναι η BMW M3 E30 pick-up, που δημιουργήθηκε από το M Division για να μεταφέρει ανταλλακτικά στο εργοστάσιο και βασιζόταν στην M3 Convertible της εποχής.
Το επόμενο ιδιαίτερο πρωτότυπο της M3 ανήκει στην δεύτερη γενιά E36 και αντί να βασιστεί στις τρεις διαθέσιμες εκδόσεις αμαξώματος (4θυρο, κουπέ, κάμπριο), οι μηχανικοί του M Division έβαλαν τον 3λιτρο 6κύλινδρο κινητήρα των 286 ίππων στην έκδοση Compact, που ήταν και 150 kg ελαφρύτερη από την κουπέ.
Δείτε ακόμα Οδηγούμε τη νέα BMW M3 στο Grossglockner [video]
Για την M3 E46, οι μηχανικοί και σχεδιαστές του τμήματος M ασχολήθηκαν με την έκδοση Touring της 3άρας, και παρά την ύπαρξη των φαρδύτερων φτερών από την κουπέ, το 5θυρο αμάξωμά της δεν έχασε την πρακτικότητά του.
Τέλος, με την προτελευταία γενιά των Μ3 Ε90/92/93, το M Division αποφάσισε να ξαναγυρίσει στο pick-up αμάξωμα, που πάλι εκτελούσε χρέη «χαμάλη» στο εργοστάσιο, και φυσικά ήταν το πρωταπριλιάτικο αστείο της γερμανικής φίρμας το 2011.