Η Mazda «παίζει τα ρέστα της» στον Wankel

Η Mazda «παίζει τα ρέστα της» στον Wankel

Η Mazda δεσμεύει επιπλέον πόρους και μηχανικούς για να καθιερώσει τον περιστροφικό κινητήρα σε ένα πράσινο μέλλον.

Wankel

Η Mazda είναι η μόνη που πιστεύει ακόμα στον Wankel κινητήρα. Αντί να περιορίσει τους πόρους που δεσμεύει για την εξέλιξή του, ανακοίνωσε μάλιστα την πρόθεσή της να εντείνει τις R&D προσπάθειές της.

Από χτες, 1η Φεβρουαρίου 2024, μια ομάδα 36 μηχανικών συνεργάζεται με στόχο την περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας των Wankel. Η δήλωση ήρθε διά στόματος του Ichiro Hirose, ο οποίος είναι επικεφαλής τεχνολογίας της Mazda.

Ο Wankel δεν πεθαίνει, αλλά επιστρέφει με πράσινο προσωπείο

Ο υπέροχος  περιστροφικός κινητήρας μάς χάρισε καταπληκτικά σπορ μοντέλα, όπως τα RX-7 και RX-8. Βιώνει πλέον μια δεύτερη νιότη ως γεννήτρια.

Wankel

Την περασμένη χρονιά, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε τη χρήση ενός περιστροφικού κινητήρα στο επαναφορτιζόμενο βριδικό MX-30 e-Skyactive R-EV.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένα «άστρωτο» Mazda RX-7 του ’92 πωλείται για €159.000

Ο Wankel των 0,8 lt φορτίζει την μπαταρία του οχήματος, επεκτείνοντας την αυτονομία του από 85 km σε 600 km. Αυτή η εξέλιξη θεωρήθηκε αρκετά επιτυχημένη ώστε να πείσει τη μάρκα να επενδύσει περαιτέρω στην τεχνολογία.

Wankel

«Στην Ιστορία της Mazda, ο περιστροφικός κινητήρας είναι ένα ιδιαίτερο σύμβολο του πώς αντιμετωπίζουμε τις προκλήσεις», δήλωσε ο Hirose.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την αναγέννηση και την επέκταση της ομάδας που θα εξελίξει περαιτέρω τον Wankel. Τον κινητήρα που έχει αγαπηθεί από πελάτες σε όλο τον κόσμο».

Wankel

Ο Hirose θεωρεί ότι η Mazda θέλει να αναπτύξει την περιστροφική τεχνολογία πέρα ​​από τη χρήση της γεννήτριας. Ωστόσο, και σε αυτόν τον ρόλο αποδίδει σωστά, επειδή έχει δύο πλεονεκτήματα.

Πρώτον, οι περιστροφικοί κινητήρες διακρίνονται για το μικρό τους μέγεθος, γεγονός που καθιστά ευκολότερη τη χωροταξία τους σε ένα υβριδικό όχημα. Δεύτερον, δεν παράγουν κραδασμούς, που είναι ενοχλητικοί σε ένα ηλεκτρικό όχημα.

Wankel

Πού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ο Wankel μελλοντικά; Μα σε ένα σπορ μοντέλο, όπως το πρωτότυπο Iconic SP που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Κινητικότητας της Ιαπωνίας τον Οκτώβριο. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το πρωτότυπο Mazda Iconic SP είναι το νέο RX-7

Με 370 PS από το διρότορο υβριδικό σύνολο που θα καίει υδρογόνο, το Mazda Iconic SP θα μπορούσε να είναι ο καταπράσινος απόγονος του RX-7.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube