Η Toyota τελευταία σε έρευνα για το περιβάλλον, πρώτη η Tesla
Η Toyota ήταν τελευταία κι η Tesla πρώτη στη -λεγόμενη- Βαθμολογία Δέσμευσης για το Κλίμα.
Ο Akio Toyoda ενίοτε εντυπωσιάζει τα πλήθη με τη ρητορική του ενάντια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό του στέρησε τη θέση του CEO στον μεγαλύτερο κατασκευαστή παγκοσμίως, αλλά η Toyota παραμένει ουραγός στην προστασία του περιβάλλοντος, σημειώνει νέα μελέτη.
Την πραγματοποίησε η InfluenceMap κι είναι χαρακτηριστικό ότι στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Toyota και δύο ακόμα μάρκες που βρίσκονται προσαρτημένες στο άρμα της, η Suzuki κι η Mazda. Στην κορυφή, αναμενόμενα βρίσκεται η Tesla.
Ενδιαφέρουσες οι πομπώδεις δηλώσεις ενάντια στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που τρέφουν τους σκεπτικιστές, βοηθούν όμως το περιβάλλον;
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι μερικές από τις πιο σθεναρά αντίθετες με κυβερνητικές πολιτικές, που θεσπίζουν ανώτατα όρια εκπομπών ρύπων κι επιβάλλουν τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ «Σας τα έλεγα για τα ηλεκτρικά», δηλώνει ο Akio Toyoda
Η Toyota βέβαια δεν δηλώνει ότι αδιαφορεί για το περιβάλλον, αλλά ότι προτάσσει την εναλλακτική των πολλαπλών επιλογών. Κατά τη διάρκεια της θητείας του Akio Toyoda, ο ιαπωνικός κολοσσός είχε βαθμολογηθεί ως η τρίτη χειρότερη εταιρεία αναφορικά με τις αμερικανικές κυβερνητικές προσπάθειες να περιορίσει την κλιματική αλλαγή, πίσω μόνο από την ExxonMobil και τη Chevron.
Ξεχωρίζει όμως κάποια άλλη εταιρεία πέρα από την Tesla; Μόνο η Mercedes κι η BMW, με αυτές τις τρεις να είναι οι μόνες που προβλέπεται να παράγουν τουλάχιστον 66% ηλεκτρικά οχήματα μέχρι το 2030. Με τον όρο να περιλαμβάνει τα αμιγώς ηλεκτρικά, τα ηλεκτρικά με υδρογόνο και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δεν χρειάζεται να βιαστούμε με τα ηλεκτρικά, λέει η Mazda
Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας σημειώνει ότι για να αποφευχθούν οι χειρότερες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, το 66% των νέων οχημάτων που θα πωλούνται ως το τέλος της δεκαετίας, θα πρέπει να μπαίνει στην πρίζα. Ή να φουλάρει με υδρογόνο.
«Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζουν να αυξάνονται παγκοσμίως, η αρνητική υποστήριξη από τις καθυστερημένες αυτοκινητοβιομηχανίες, ιδιαίτερα στην Ιαπωνία, για την προστασία των επενδύσεών τους σε τεχνολογίες ρυπογόνων θερμικών κινητήρων, παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην επιστημονική πολιτική για το κλίμα», δήλωσε ο Ben Youriev, διευθυντής του InfluenceMap.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο Akio Toyoda επιμένει: Τα ηλεκτρικά δεν θα ξεπεράσουν το 30%
«Χωρίς μια άμεση αλλαγή ταχύτητας από κάποιους κατασκευαστές και τις βιομηχανικές ενώσεις τους για τη μεταρρύθμιση της δέσμευσής τους για την κλιματική πολιτική, θα συνεχίσουν να αποδυναμώνουν και να καθυστερούν τους κανόνες για το κλίμα παγκοσμίως, οδηγώντας τον πλανήτη στο χείλος του γκρεμού».