Σέρνονται ή πάνε αέρα οι Γερμανοί στην Autobahn;

Σέρνονται ή πάνε αέρα οι Γερμανοί στην Autobahn;

Μελέτη γερμανικού ινστιτούτου δείχνει ότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τις περίφημες «Autobahnen» με τμήματα που δεν έχουν όριο ταχύτητας δεν τρέχουν τελικά τόσο γρήγορα όσο νομίζουμε. Τουναντίον!

Αutobahn

Οι συζητήσεις για το όριο ταχύτητας των αυτοκινητοδρόμων επηρεάζουν σχεδόν όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, και ιδιαίτερα τη Γερμανία, εν μέσω ομοσπονδιακών εκλογών. Το Κόμμα των Πρασίνων έχει ήδη ασχοληθεί με το ζήτημα, ζητώντας το τέλος για τα τμήαάτα του αυτοκινητόδρομου χωρίς περιορισμούς, στηριζόμενοι στο επιχείρημα των εκπομπών CO2. Αλλά πόσο γρήγορα οδηγούν οι Γερμανοί στην πραγματικότητα;

Μελέτη του IW (Institut der deutschen Wirtschaft) δείχνει ότι το 77% των Γερμανών οδηγούν με ταχύτητα μικρότερη των 130 km/h στα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων χωρίς όριο ταχύτητας. Μετρήσεις που προκαλούν μάλλον έκπληξη, ενάντια στη δημοφιλή άποψη ότι η απουσία περιορισμών θα έκανε τους ΙΧήδες οδηγούς πίστας.

Δεδομένο που οι πολιτικές δυνάμεις θα μπορούσαν να το εκλάβουν με όποιο τρόπο επιθυμούν: Αφενός αποτελεί ένα ενδιαφέρον επιχείρημα για τους υπέρμαχους του περιβάλλοντος για να εξηγήσουν ότι η απουσία περιορισμών δεν ενδιαφέρει κανέναν τελικά και ότι θα ήταν προτιμότερο να πάμε σε όριο 130 km/h παντού. Από την άλλη πλευρά, αποτελεί εξίσου ενδιαφέρον εύρημα για τη γερμανική δεξιά και τους κατασκευαστές για να υποστηρίξουν ότι η απουσία περιορισμών δεν οδηγεί σε συνολική αύξηση της ταχύτητας. Εδώ να σημειώσουμε ότι οι «βιαστικοί» οδηγοί πιθανότατα θα οδηγούν πολύ γρήγορα, είτε υπάρχει περιορισμός είτε όχι.

Αutobahn

Τα υπόλοιπα δεδομένα της έρευνας είναι επίσης σαφή: Μόλις το 12% των Γερμανών οδηγούν με ταχύτητα από 130 έως 140 km/h, ενώ λιγότερο από το 1% υπερβαίνει τα 160. 

Η έρευνα του IW, που έγινε με σταθμούς μέτρησης στη Βόρειο Ρηνανία (σε διάστημα τεσσάρων μηνών και σε χιλιάδες χιλιόμετρα), κατέγραψε ότι μεταξύ 22:00 και 04:00 ήταν το χρονικό διάστημα οπότε η μέση ταχύτητα ανέβαινε. Αλλά και πάλι, το ποσοστό των «βιαστικών» παρέμεινε χαμηλό: Μόνο το 4% των αυτοκινήτων που καταγράφηκαν αυτές τις ώρες ξεπέρασαν σε ταχύτητα τα 160 km/h.

Αutobahn

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει αντίστοιχη μελέτη, οπότε και επιφυλασσόμαστε για να την κάνουμε εμείς με εξειδικευμένο συνεργάτη μας. Αν και πιστεύουμε, χωρίς να βάζουμε βέβαια το χέρι στη φωτιά, ότι το συντριπτικό ποσοστό θα είναι κάτω από τα 130 km/h που είναι κατά τμήματα η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα στις ΕΟ. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στη χώρα μας, πέρα από την κατά πλειονότητα αγένεια και αδιαφορία των οδηγών προς οποιοδήποτε άλλο χρήστη του δρόμου και δη τους ευάλωτους, υποπτευόμαστε ότι θα είναι η ταχύτητα μέσα στον αστικό ιστό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube