Οσμή σκανδάλου για τέσσερις ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες [upd]
Σε μια πλειάδα μοντέλων Honda, Mazda, Suzuki και Toyota θα αναδρομολογηθεί η παραγωγή τους, ένεκα παρατυπιών.
[upd - διευκρίνιση] Το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών ζήτησε από το σύνολο των κατασκευαστών στην αγορά του Ανατέλλοντος Ηλίου, να επιβεβαιώσουν ότι τα αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί στην Ιαπωνία και έχουν πωληθεί αποκλειστικά στην αγορά της χώρας αυτής, πληρούν τις προδιαγραφές έγκρισης τύπου. Η έρευνα αυτή ζητήθηκε σε βάθος δεκαετίας.
Στο πλαίσιο αυτό, η Toyota Motor Corporation, έχει δηλώσει έντεκα δυνητικές περιπτώσεις περαιτέρω διερεύνησης που αφορούν μοντέλα που έχουν πουληθεί αποκλειστικά στην ιαπωνική αγορά, μεταξύ των οποίων το Yaris Cross.
Εμείς, ως οφείλαμε, επικοινωνήσαμε με την ελληνική αντιπροσωπεία, προκειμένου να ενημερώσουμε το κοινό του DRIVE. Και η Toyota Hellas, σε επίρρωση του διεθνούς δελτίου Τύπου μας διευκρίνισε ότι μια πιθανή ανάκληση της έγκρισης τύπου δεν αφορά την αγορά της Ευρώπης. Εξάλλου η πλειονότητα των μοντέλων της Γηραιάς Ηπείρου κατασκευάζεται εντός αυτής ή σε όμορες χώρες. Ως εκ τούτου, το θέμα δεν αφορά ούτε σε παραγγελίες που βρίσκονται σε εξέλιξη στη χώρα μας ούτε σε μοντέλα της Toyota τα οποία έχουν ήδη παραδοθεί.[upd]
Για αρκετά ιαπωνικά μοντέλα θα ανασταλεί προσωρινά η κατασκευή και πώλησή τους, ως απότοκο ενός παράτυπου πρωτόκολλου παθητικής ασφάλειας για το οποίο εγκαλείται η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Η Honda, η Mazda, η Suzuki και η Toyota παραδέχθηκαν παρατυπίες στις δοκιμές έγκρισης τύπου πολλών μοντέλων παραγωγής. Η παραγωγή κι οι πωλήσεις των επηρεαζόμενων μοντέλων θα σταματήσουν μέχρι να επιβεβαιωθεί η συμμόρφωσή τους με τους κανονισμούς. Στα καθ'ημάς, μένει να δούμε κατά πόσο αυτό επηρεάζει μοντέλα που πωλούνται στην πατρίδα μας.
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας βρίσκονται υπό τον έλεγχο των κρατικών αρχών
Είχαμε αναφερθεί πρώτα φορά στο σκάνδαλο που αφορούσε παρατυπίες ασφάλειας τον περασμένο Δεκέμβρη. Τότε μάλιστα, είχε επιφέρει την παύση των εξαγωγών όλων των μοντέλων της Daihatsu. Μικρό το κακό, θα σκεφτείτε. Αλλά αυτό ήταν απλώς η κορυφή του παγόβουνου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Toyota, αναστoλή εξαγωγών Daihatsu λόγω σκανδάλου ασφάλειας
Το αρμόδιο ιαπωνικό Υπουργείο ζήτησε από τις τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες να διερευνήσουν τις δικές τους πρακτικές από το 2014. Η Toyota, η Honda, η Mazda κι η Suzuki παραδέχθηκαν παρατυπίες στις εγκρίσεις τύπου για πλειάδα μοντέλων.
Ξεκινώντας με την Toyota, η εταιρεία παραδέχτηκε ψευδή δεδομένα σε δοκιμές ασφάλειας πεζών κι επιβατών για τα Corolla Fielder, Corolla Axio και Yaris Cross που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγωγή.
Οι εσωτερικές έρευνες της Toyota διαπίστωσαν ότι τα Crown, Isis, Sienta και Lexus RX που έχουν σταματήσει να παράγονται, είχαν επίσης αβλεψίες κατά τη διάρκεια των δοκιμών πρόσκρουσης. Παρά τα προβλήματα, η Toyota υποστηρίζει ότι η έρευνα που διενέργησε απέδειξε ότι τα επηρεαζόμενα οχήματα συμμορφώνονται με όλους τους κανονισμούς ασφαλείας, χωρίς να απαιτούνται περαιτέρω ενέργειες από τους ιδιοκτήτες.
Η Mazda αποκάλυψε ότι έγιναν παρατυπίες στο λογισμικό του κινητήρα του MX-5 RF και του Mazda2 κατά τη διάρκεια των επίσημων δοκιμών έγκρισης. Η εταιρεία είχε επίσης εφαρμόσει ακατάλληλες τροποποιήσεις σε οχήματα δοκιμών σύγκρουσης των καταργημένων πλέον Mazda6, αν και διαβεβαίωσε ότι τα μοντέλα παραγωγής πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα SUV σκοτώνουν τα σεντάν: Τέλος το Mazda6 στην Ιαπωνία
Η εσωτερική έρευνα της Honda απέδειξε ότι έκανε ψευδείς δηλώσεις σε δοκιμές θορύβου για 22 προηγούμενες γενιές μοντέλων. Πρόκειται για τα Inspire, Fit, Fit Shuttle, Shuttle, CR-Z, Acty, Vamos, Stepwgn, Legend, Accord, Insight, Exclusive, CR-V, Freed, N-Box, N-One, Odyssey, N-Wgn, Vezel, Grace, S660, Jade και NSX.
Στην περίπτωση της Suzuki, η δόλια συμπεριφορά περιορίζεται σε ένα μόνο μοντέλο – την επαγγελματική έκδοση της προηγούμενης γενιάς Alto που παρήχθη μεταξύ του 2014 και του 2017. Η Suzuki δήλωσε ότι η απόσταση ακινητοποίησης που ανακοίνωνε ήταν διαφορετική από τις πραγματικές μετρήσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Euro NCAP: Σούπερ Toyota CH-R και Nio EL6, 4/5 το Honda CR-V
Οι αρχές θα διεξάγουν τώρα επιτόπιες έρευνες στις εγκαταστάσεις των προαναφερόμενων εταιρειών και θα επιβεβαιώσουν τη συμμόρφωση των επηρεαζόμενων μοντέλων με τους κανονισμούς. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έλαβαν επίσης οδηγίες να παρέχουν πληροφορίες κι υποστήριξη στους αντίστοιχους ιδιοκτήτες, όποτε απαιτηθεί.
Η αναστάτωση θα έχει ως αποτέλεσμα να σταματήσει η παραγωγή κι οι εξαγωγές των προαναφερθέντων μοντέλων που προσφέρονται επί του παρόντος τόσο στην Ιαπωνία, όσο και σε άλλες αγορές.
Μένει να δούμε πόσο γρήγορα θα μπορέσουν οι τοπικές αρχές να επιλύσουν τα ζητήματα συμμόρφωσης και να αποφασίσουν τις κατάλληλες κυρώσεις για τις δόλιες ενέργειες των αυτοκινητοβιομηχανιών.