Ανάκληση αερόσακων για Mazda MX-5 και FIAT 124 Spider

Ανάκληση αερόσακων για Mazda MX-5 και FIAT 124 Spider

Οι αερόσακοι στα Mazda MX-5 και στις αντίστοιχες ιταλικές εκδόσεις ενδέχεται να τραυματίσουν το πλήρωμα σε συγκεκριμένες συγκρούσεις.

Mazda MX-5

Κατά την εξέλιξη καινούργιων αισθητήρων αερόσακων για το ανανεωμένο Mazda MX-5 του 2024, οι Ιάπωνες μηχανικοί ανακάλυψαν μια εσφαλμένη βαθμονόμηση στα προηγούμενα μοντέλα, που μπορεί να έχει ολέθριες συνέπειες.

Εκτός από το Mazda MX-5, αντίστοιχη ελαττωματική λειτουργία μπορούν να επιδείξουν και τα FIAT και Abarth 124 Spider. Έτσι, μαζί με την ανάκληση που αφορά 77.670 αυτοκίνητα που παρήχθησαν στο εργοστάσιο της Mazda στη Χιροσίμα μεταξύ 20 Απριλίου 2016 και 2 Νοεμβρίου 2023, ανακαλούνται και 15.835 ιταλικά μοντέλα. Προσώρας, η ανάκληση πραγματοποιείται στις ΗΠΑ, αλλά μένει να δούμε αν θα επεκταθεί και σε υπόλοιπες αγορές. 

Μπορεί οι αερόσακοι να σώζουν ζωές, αλλά η σωστή λειτουργία τους δεν είναι δεδομένη και συνεχώς μαθαίνουμε για ανακλήσεις τους

Mazda MX-5

Τι ακριβώς συμβαίνει; Κατά τη διάρκεια συγκεκριμένων συγκρούσεων, το λογισμικό της ηλεκτρονικής μονάδας ελέγχου του αερόσακου μπορεί εσφαλμένα να δώσει εντολή για ανάπτυξη του μπροστινού αερόσακου σε δύο στάδια αντί για ενεργοποίηση ενός σταδίου. Δεν είναι μια ασήμαντη παράβλεψη. Η υπερβολική δύναμη ανάπτυξης σε μικρή πρόσκρουση αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού για τον αυχένα των επιβατών. Κάτι που μπορεί να επιφέρει πολύ σοβαρό τραυματισμό. 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Θα τρελάνει κόσμο αν είναι έτσι το Mazda MX-5 5ης γενιάς [video]

Έχει συμβεί κάτι κακό μέχρι τώρα; Η Mazda Βόρειας Αμερικής αναφέρει ότι δεν έχει πέσει στην αντίληψή της κάποια σχετική αναφορά. Το καλό είναι ότι δεν απαιτείται αντικατάσταση κάποιου εξαρτήματος ώστε να υπάρχει μεγάλη ταλαιπωρία κι αναμονή. Απλώς να μεταβεί το ρόουντστερ στην τοπική αντιπροσωπεία για αναβάθμιση του λογισμικού.

Mazda MX-5

Θυμίζουμε ότι οι αερόσακοι έχουν ταλαιπωρήσει πολύ τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Ασχολούνται με τις ανακλήσεις των αερόσακων Takata από το 2013, σε ένα σκάνδαλο που αφορά περίπου 67.000.000 οχήματα μόνο στις ΗΠΑ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Ford θα πληρώσει αποζημιώσεις 299,1 εκατ. δολαρίων για τους αερόσακους Takata

Και δεν είναι μόνο η Takata. Πριν ένα χρόνο, ο Εθνικός Οργανισμός Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA) τόνισε με ανακοίνωση του ότι 52 εκατομμύρια συστήματα ενεργοποίησης αερόσακων, των εταιρειών ARC Automotive και Delphi, είναι ελαττωματικά και πρέπει να αντικατασταθούν.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube