Συσπείρωση Honda-Nissan-Mitsubishi κόντρα στους Κινέζους
H Mitsubishi εντάσσεται στη σύμπραξη της Honda με τη Nissan, η ισχύς εν τη ενώσει.
Δύσκολοι καιροί για τις παραδοσιασκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Honda, η Nissan κι η Mitsubishi. Ο ανταγωνισμός δεν ήταν ποτέ τόσο έντονος όσο τώρα, τροφοδοτούμενος από την άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών αυτοκινήτων που έχουν προβάδισμα στον ηλεκτρικό στίβο.
Προσθέστε τους ολοένα και πιο αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών και θα έχετε την τέλεια δυστοπία. Για να αντεπεξέλθουν στα εμπόδια, μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του κλάδου ενώνουν τις δυνάμεις τους. Η πρόσφατα συσταθείσα συμμαχία Honda-Nissan θα υποδεχθεί έναν τρίτο συμπαίκτη: Τη Mitsubishi.
Η Ιαπωνία αποκτά δεύτερη συμμαχία με τρεις σωματοφύλακες. Κοινός εχθρός οι Κινέζοι
Το Nikkei Asia αναφέρει ότι η Mitsubishi φέρεται να θέλει να συμμετάσχει στην υπάρχουσα συνεργασία μεταξύ Honda και Nissan. Ανακοινώθηκε στα μέσα Μαρτίου κι επικεντρώνεται στη μείωση του κόστους παραγωγής, χρησιμοποιώντας ίδιες μπαταρίες κι ηλεκτροκινητήρες για τα ηλεκτρικά μοντέλα των δύο εταιρειών.
Θυμίζουμε ότι η Nissan κατέχει μερίδιο 34% της Mitsubishi, η οποία έχει μείνει πίσω στην ένταξη στην ηλεκτροκίνηση. Το δημοσίευμα έγινε δεκτό με ενθουσιασμό κι οδήγησε σε αύξηση 6,3% των μετοχών της Mitsubishi, αναφέρει το Reuters. Η Nissan σημείωσε επίσης αύξηση 2,8%, ενώ η Honda 2,6%.
Οι τρεις εταιρείες συνεργάζονται για να μειώσουν το κόστος R&D και να επιταχύνουν την εξέλιξη, αποτρέποντας πιο αποτελεσματικά τον κινεζικό ανταγωνισμό. Ωστόσο, οι τελικές λεπτομέρειες για τη συμμαχία δεν έχουν γίνει γνωστές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nissan κι η Mitsubishi συνεργάζονται με τη Renault από το 1999. Με τα πρόσφατα Colt κι ASX να βασίζονται στα Clio και Captur.
Η νέα συνεργασία δεν θα είναι η πρώτη ιαπωνική τριάδα που δημιουργείται φέτος. Πριν από λίγους μήνες, η Toyota, η Mazda κι η Subaru ένωσαν τις δυνάμεις τους για να αναπτύξουν μια νέα γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Θα επικεντρωθούν στα υβριδικά κινητήρια σύνολα και στη συμβατότητα με καύσιμα ουδέτερου άνθρακα. Η Toyota προετοιμάζει 4κύλινδρα μοτέρ, η Mazda ενισχύει την περιστροφική της τεχνολογία ως γεννήτρια σε μελλοντικά EV κι η Subaru βελτιώνει τον χαρακτηριστικό της Boxer κινητήρα.
Θα ήταν υπέροχο για τη Nissan, τη Honda και τη Mitsubishi να δουλέψουν από κοινού πάνω σε ένα οικονομικό σπορ μοντέλο. Η Nissan υπαινίχθηκε πρόσφατα ότι θα επαναφέρει τη Silvia. Ωστόσο, η συμμαχία τους θα αφορά λιγότερο συναρπαστικά οχήματα.