Στην Ευρώπη πουλήθηκαν περισσότερες Toyota GR86 παρά Prius
Πέρα από την πρωτοκαθεδρία της Toyota GR86, αξιοσημείωτο κι ότι τo εκρηκτικό GR Yaris σχεδόν ισοφάρισε τις πωλήσεις του Prius.
Η Toyota σημείωσε ρεκόρ το 2023 αναφορικά με τις ευρωπαϊκές της πωλήσεις, παραδίδοντας 1.173.419 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έφεραν σήμα Lexus. Αλλά το πιο αξιοπερίεργο είναι ότι η Toyota GR86 πούλησε σαφώς περισσότερο από το Prius.
Το Yaris Cross ήταν το πιο δημοφιλές προϊόν της εταιρείας με 195.569 μονάδες, ακολουθούμενο από την οικογένεια Corolla με 166.925 αυτοκίνητα και το C-HR με 117.552 οχήματα.
Ποιος το περίμενε ότι ο Ευρωπαίος αγοραστής ψωνίζει ακόμα με την καρδιά κι όχι με το μυαλό;
Ωστόσο, άλλα στοιχεία πωλήσεων τράβηξαν την προσοχή μας. Η Toyota GR86 αγοράστηκε 4.041 φορές στη Γηραιά Ήπειρο πέρσι, ξεπερνώντας έτσι τις πωλήσεις του Prius, που συγκέντρωσε μόλις 2.755 πωλήσεις.
Οξύμωρο, έτσι; Θα περίμενε κανείς ότι στην όλη τάση της παγκόσμιας αγοράς προς τον εξηλεκτρισμό, το όνομα του Prius αποτελεί ένα εξαιρετικό εχέγγυο με πολύ ισχυρή φήμη, ώστε να επιλεγεί από το κοινό.
Ωστόσο, υπάρχει εξήγηση. Πρώτον, το Prius που εισάγεται στην Ευρώπη είναι μόνο το επαναφορτιζόμενο υβριδικό, κάτι που απογειώνει την τιμή αγοράς και περιορίζει τις πωλήσεις.
Επιπλέον, οι παραδόσεις του νέου μοντέλου στους πελάτες δεν ξεκίνησαν από την αρχή της χρονιάς. Αλλά και πάλι, πώς δικαιολογείται η επιτυχία της Toyota GR86; Είναι ένα μη πρακτικό και μη οικονομικό κουπέ, ενώ λέγεται ότι τέτοια μοντέλα σβήνουν σιγά-σιγά εμπορικά. Κι όμως, υπάρχει εξήγηση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οι τιμές του νέου Toyota C-HR για την Ελλάδα
Ήδη από το 2021, η Toyota ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει την πώλησή της στην Ευρώπη στο τέλος του 2024. Αυτό δεν σχετίζεται με τους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, αλλά με αυστηρότερους κανόνες ασφαλείας που θα τεθούν σε ισχύ από το 2025.
Οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν ότι το μοντέλο θα πρέπει να «ανασχεδιαστεί πλήρως» για να πληροί την αυστηρότερη νομοθεσία. Κάτι τέτοιο όχι μόνο θα ήταν μια δαπανηρή προσπάθεια, αλλά θα «επηρέαζε επίσης επιζήμια τα δυναμικά χαρακτηριστικά της νέας Hachi-Roku».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ To Toyota Prius Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ιαπωνία
Έχοντας αυτό κατά νου, ίσως οι Ευρωπαίοι βιάζονταν να αγοράσουν μία Toyota GR86, γνωρίζοντας ότι ουσιαστικά δεν θα έχουν επιλογές για όμορφα, προσιτά πισωκίνητα θερμικά μοντέλα σε 11 μήνες από τώρα. Με το παραπάνω κατά νου, περίμενουμε ότι και φέτος θα σημειώσει υψηλές πωλήσεις.
Το GR Yaris δεν ήταν πολύ πίσω από το Prius. Με 2.454 πουλημένα hot hatch στην ήπειρο, ο πύραυλος τσέπης υστερούσε από το υβριδικό μοντέλο κατά μόλις 301 αυτοκίνητα.
Κατά τα άλλα, η πληθωρική Supra συγκέντρωσε το ενδιαφέρον 939 αγοραστών, ξεπερνώντας το σεντάν υδρογόνου Mirai κατά 135 αυτοκίνητα.