Σε κάθετη πτώση τα ταξί Mercedes-Benz, μείον 71% σε ένα έτος
Ακόμα κι η Toyota πουλάει περισσότερα ταξί από τη Mercedes-Benz στη Γερμανία, με την VW να βρίσκεται στην πρώτη θέση.
Σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Γερμανίας αλλά και της πατρίδας μας, η στερεότυπη εικόνα ενός ταξί ήταν εδώ και καιρό μια λιμουζίνα της Mercedes-Benz. Ωστόσο, αυτή η αντίληψη έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια, με την κυριαρχία του «Αστεριού» στην εγχώρια αγορά των ταξί να εξασθενεί.
Ωστόσο, η απότομη πτώση των πωλήσεων φαίνεται να είναι μια στρατηγική απόφαση κι όχι ένα εμπορικό ολίσθημα. Η πτώση των πωλήσεω νταξί της Mercedes-Benz στη γερμανική αγορά είναι εντυπωσιακή: Μόνο σε ένα χρόνο, μειώθηκαν κατά 71%. Και πράγματι, μεταξύ Ιανουαρίου κι Αυγούστου 2024 ταξινομήθηκαν 497 μονάδες, σε σύγκριση με τις 1.730 μονάδες την ίδια περίοδο το 2023.
Κάποτε, η λέξη «ταξί» ήταν σχεδόν ισοδύναμη με τα μοντέλα της «Mercedes-Benz». Τώρα, η γερμανική εταιρεία δεν ενδιαφέρεται πια για κάτι που έχτισε σε βάθος δεκαετιών
Σύμφωνα με δεδομένα που παρασχέθηκαν από τη γερμανική εφημερίδα Handelsblatt, τα 497 ταξί Mercedes-Benz που πωλήθηκαν τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024 περιελάμβαναν 127 E-Class (πτώση 90%) και μόνο μία B-Class ( πτώση 95%). Το μίνι-βαν Vito ήταν το μόνο μοντέλο που διατήρησε κάπως τη δημοτικότητά του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγός ταξί από την Αλβανία έγινε ντοκιμαντέρ [video]
Συνολικά, το μερίδιο της Mercedes-Benz στη γερμανική αγορά ταξί συρρικνώθηκε από το κυρίαρχο 52% το 2019 σε 38% το 2023. Φέτος, τα στοιχεία δείχνουν ότι θα πέσει στο μόλις 13%. Ο νέος ηγέτης στη γερμανική αγορά ταξί είναι η Volkswagen, κυρίως λόγω της επιτυχίας των Touran και Caddy. Ακόμη κι η Toyota πουλάει πλέον περισσότερα ταξί από τη Mercedes-Benz στη Γερμανία, με ειδικές εκδόσεις της Corolla και του RAV4.
Πέρσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, ανακοίνωσε ότι η μάρκα θα σταματήσει να προσφέρει μοντέλα ταξί που μετατρέπονται στο εργοστάσιο και δεν θα παρέχει πλέον ειδικές εκπτώσεις στους επαγγελματίες οδηγούς. «Μετά από εκτεταμένες δοκιμές κι ανάλυση της αγοράς, προσδιορίσαμε ότι τα κέρδη από τις πωλήσεις και την τροποποίηση δεν είναι επαρκή για μια βιώσιμη εργοστασιακή προσέγγιση».
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ταξί Mercedes-Benz ξεπέρασε τα 7.000.000 km και συνεχίζει
Διευθυντικό στέλεχος δήλωσε ότι τα ταξί «δεν ταιριάζουν στα πρότυπα πολυτέλειας» της μάρκας, προσθέτοντας ότι κι οι ανταγωνιστικές BMW και Audi αποσύρονται επίσης από την κατηγορία. Ωστόσο, ένας σημαντικός παράγοντας είναι το μέγεθος της αγοράς ταξί στη Γερμανία. Ετησίως, ταξινομούνται μόνο 6.000 έως 7.000 νέα ταξί, αριθμός μικρός σε σύγκριση με τα 2,8 εκατομμύρια νέα επιβατικά οχήματα που πωλούνται κάθε χρόνο.
Έτσι, οι επαγγελματίες θα πρέπει να αγοράσουν τα ταξί χωρίς έκπτωση, ενώ η μετατροπή θα διεκπεραιώνεται από τρίτους, καθιστώντας τα γερμανικά μοντέλα λιγότερο ελκυστικά από οικονομική άποψη.
Παρά τη σχετικά μικρή αγορά, ορισμένοι υποστηρίζουν ότι τα ταξί μπορούν να βοηθήσουν τις μάρκες να ενισχύσουν τις πωλήσεις, προσφέροντας στους πελάτες την ευκαιρία να γνωρίσουν τα μοντέλα τους. Κατά πώς φαίνεται, η Mercedes-Benz δεν υιοθετεί την παραπάνω οπτική.