Οι πωλήσεις της Toyota σπάνε κάθε ρεκόρ, στα 11+ εκατομμύρια
Ο όμιλος Toyota είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων στον κόσμο.
Οι πωλήσεις της Toyota εκτινάχθηκαν σε νέα ύψη το 2023, φτάνοντας τα 11,23 εκατομμύρια και την καθιστούν μακράν τον πιο καλοπουλημένο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο όμιλος Volkswagen με 9,24 εκατομμύρια οχήματα.
Οι μάρκες Toyota και Lexus πούλησαν συνολικά 10.307.395 οχήματα το 2023, εκ των οποίων τα Lexus ήταν 824.258. Οι θυγατρικές της Toyota, Daihatsu και Hino, διέθεσαν 790.441 και 135.203 οχήματα αντίστοιχα.
Σπάνε κάθε ρεκόρ οι πωλήσεις της Toyota. Τα ηλεκτρικά αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1%
Η παραγωγή σε όλες τις μάρκες της Toyota επίσης αυξήθηκε, φτάνοντας συνολικά τα 11,51 εκατομμύρια οχήματα, μια σημαντική αύξηση από τα 10,61 εκατομμύρια οχήματα που κατασκεύασε το 2022. Η παραγωγή εντός Ιαπωνίας εκτινάχθηκε στα 4,3 εκατομμύρια μονάδες, με τις υπόλοιπες 7,2 εκατομμύρια μονάδες να κατασκευάζονται εκτός της ασιατικής χώρας.
Οι αθροιστικές πωλήσεις των Toyota και Lexus αυξάνονται κάθε χρόνο από το 2011 κι έκτοτε, εκτός από το 2020 όταν κατέρρευσαν λόγω της πανδημίας COVID-19. Οι πωλήσεις του περασμένου έτους αντιπροσώπευαν αύξηση 7,7% σε σχέση με το 2022.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στην Ευρώπη πουλήθηκαν περισσότερες Toyota GR86 παρά Prius
Μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στην Ιαπωνία, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,8% στα 1,67 εκατομμύρια μονάδες. Ακολούθησε η Ευρώπη με 9,1% κι η Βόρεια Αμερική με 7%. Είναι ενδιαφέρον ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 1,7% στην Κίνα λόγω του αυξημένου ανταγωνισμού με τις εγχώριες μάρκες και την Tesla.
Το ισχυρό 2023 του γίγαντα της αυτοκινητοβιομηχανίας ήρθε παρά το γεγονός ότι βρίσκεται πίσω στην υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης. Οι μόλις 104.018 αμιγώς ηλεκτρικές πωλήσεις πέρυσι αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 1% του συνολικού όγκου πωλήσεων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota CH-R
Η ιαπωνική εταιρεία τις αναπλήρωσε διαθέτοντας ηπιότερες μορφές εξηλεκτρισμού: 3,42 εκατομμύρια HEV (πλήρως υβριδικά), 26.859 MHEV (ήπια υβριδικά) και 124.755 PHEV (επαναφορτιζόμενα υβριδικά).
Αναφερόμενος στα αποτελέσματα της εταιρείας για το 2023 καθώς και για το όραμά της για το μέλλον, ο πρόεδρος της Toyota, Akio Toyoda, είπε ότι θα ωθήσει τον όμιλο να επιστρέψει στα βασικά για να ξεπεράσει μια σειρά από σκάνδαλα που επισκίασαν τις τελευταίες επιτυχίες.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Toyota ολοκλήρωσε με Triple Crown το 2023 στην ελληνική αγορά
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα αποκαλύφθηκε ότι η Toyota Industries Corp είχε χειραγωγήσει τα αποτελέσματα των δοκιμών για να λάβει πιστοποίηση για τα οχήματά της, με αποτέλεσμα η μάρκα να αναστείλει τις αποστολές 10 μοντέλων.
Χτες μάλιστα, οι ιαπωνικές Αρχές εφόρμησαν σε εργοστάσιο της Toyota για επιτακτική έρευνα. Τον Δεκέμβριο του 2023, επιβεβαιώθηκε ότι η Daihatsu χειραγωγούσε τα αποτελέσματα των δοκιμών παθητικής ασφάλειας ήδη από το 1989.
«Θα ήθελα να εκφράσω τη βαθύτατη συγγνώμη μου στους πελάτες για την ταλαιπωρία και την ανησυχία που προκλήθηκε από τις διαδοχικές παρατυπίες στις βιομηχανίες Hino Motors, Daihatsu και Toyota», δήλωσε ο Toyoda.