Αυτοί είναι οι επτά φιναλίστ στο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025
Το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025 ανακοίνωσε τα επτά μοντέλα που έφτασαν στον τελικό. Κι είναι κυρίως crossover.
Οι 60 κριτές από 23 ευρωπαϊκές χώρες επέλεξαν τους επτά φιναλίστ από τη λίστα με τα 42 μοντέλα. Οι οποίοι θα διαγωνιστούν για να λάβουν τη διάκριση να αποτελέσουν το Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς (COTY) για το 2025.
Ποιοι είναι όμως οι μεγάλοι κερδισμένοι στο φετινό Αυτοκίνητο της Χρονιάς; Με αλφαβητική σειρά, πρόκειται για την Alfa Romeo Junior, τα Citroёn C3/ë-C3, το CUPRA Terramar, το Dacia Duster, το Hyundai Inster, το Kia EV3 και τα Renault 5/Alpine A290, με τα δύο τελευταία να θεωρούνται το ίδιο μοντέλο.
Η λίστα με τα 42 νέα μοντέλα μειώθηκε σε μόλις επτά φιναλίστ. Ποιος θα αναδειχθεί Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025;
Ο μεγάλος νικητής του φετινού βραβείου θα ανακοινωθεί στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου των Βρυξελλών στις 10 Ιανουαρίου. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να είναι crossover, αφού τα ψηλά μοντέλα κυριαρχούν στη λίστα των φιναλίστ. Όπως άλλωστε και τα 100% ηλεκτρικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Renault Scénic E-Tech, Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2024
Θυμίζουμε ότι δεν επιτρέπονται facelift εκδόσεις, με το καταστατικό να ορίζει ότι: «Τα βασικά κριτήρια με τα οποία πρέπει να κριθεί ένα αυτοκίνητο είναι τα εξής: Σχεδίαση, άνεση, ασφάλεια, οικονομία, οδική συμπεριφορά και γενικότερη εικόνα στον δρόμο, επιδόσεις, λειτουργικότητα, περιβαλλοντικά κριτήρια, αλλά και την ικανοποίηση οδηγού και την τιμή. Η καινοτομία κι η σχέση ποιότητας/τιμής είναι επίσης σημαντικοί παράγοντες».
Στα αξιοσημείωτα, το γεγονός ότι πάνω από τα μισά μοντέλα είναι crossover, ότι τρία είναι αμιγώς ηλεκτρικά κι ότι άλλα δύο προσφέρονται και σε ηλεκτρικές εκδόσεις. Η Alfa Romeo Junior θα προσπαθήσει να επαναλάβει τον θρίαμβο του Jeep Avenger, με το οποίο μοιράζεται τα μηχανικά μέρη. Είχε κερδίσει το 2023.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Dacia Duster Eco-G 100, ιερό δισκοπότηρο;
Ενώ το Kia EV3 επιθυμεί να μιμηθεί το EV6, νικητή του 2022. Το Duster αποτελεί το πρώτο Dacia που μπαίνει στην 7άδα. Όλα τα μοντέλα θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις δοκιμών στο Mettet στο Βέλγιο τις επόμενες οκτώ εβδομάδες και κάθε κριτής θα έχει την ευκαιρία να τα οδηγήσει ξανά πριν ψηφίσει.