Κι όμως, υπάρχει ηλεκτρικό Kia Pride του 1996, με 8” στο 0-100
Το Kia PrideV αποτελεί ένα δώρο γενεθλίων για τα 80 κεράκια της κορεατικής φίρμας. Το παρήγγειλε η αντιπροσωπεία της στη Μεγάλη Βρετανία.
Kia Pride, σίγουρα το θυμάσαι. Μάλιστα, στην πατρίδα μας κυκλοφόρησε πρώτα ως Mazda 121, το λεγόμενο και «τετράγωνο». Πριν ακολουθήσει μεταγενέστερα η έκδοση «αβγό». Το κορεατικό μοντέλο μετατράπηκε πρόσφατα σε ηλεκτρικό, ως δώρο γενεθλίων για τα 80 χρόνια της φίρμας.
Με την ευφάνταση ονομασία Kia Pridev, ο 4κύλινδρος των 1,3 lt και των 61 ίππων του μοντέλου του 1996 αντικαταστάθηκε από ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Αποδίδει 109 ίππους και ροπή 235 Nm αντί για 135 Nm του εργοστασιακού μοντέλου. Με το βάρος να περιορίζεται στα 870 kg, θα μπορούσε να αποτελέσει ένα αθόρυβο οικολογικό μικρό GTi, ακόμα και σήμερα. Αφού επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 8”.
Αν είχε κυκλοφορήσει πριν τρεις δεκαετίες, θα ήταν ένα πολύ πετυχημένο «Q-car», τα μοντέλα που φαντάζουν άκακα αλλά είναι πυραυλάκια
Ζυγίζει μόλις 20 kg πάνω από τη θερμική έκδοση, αλλά μην περιμένεις καμιά σπουδαία αυτονομία. Ένα πρωτότυπο είναι άλλωστε, μια τούρτα γενεθλίων με ρόδες. Φοράει δύο πακέτα μπαταριών με χωρητικότητα 10 kWh έκαστο, που αντικατέστησαν το εργοστασιακό ρεζερβουάρ των 37 lt.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε στη Νίκαια το νέο Renault 5 E-Tech που καίει καρδιές
Το ένα βρίσκεται κάτω από το καπό και το δεύτερο κάτω από το πάτωμα του πορτ-μπαγκάζ. Αρκούν για να χαρίσουν αυτονομία 193 km στο πανάλαφρο EV, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής των 3,3 kW χρειάζεται έξι ώρες για να γεμίσει πλήρως τις μπαταρίες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική Electrogenic, στην οποία εμπιστεύτηκε η Kia UK τη μετατροπή, διατήρησε το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Κι όπως ακριβώς συμβαίνει και με EV6, το κορεατικό 121 ενσωματώνει πολλαπλές λειτουργίες οδήγησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο Hyundai Inster, επιτέλους κι ένα ηλεκτρικό για τις μάζες
Αν κυνηγάς τη μέγιστη εμβέλεια, θα επιλέξεις το Eco, όπου η ισχύς περιορίζεται στους 61 ίππους κι η ροπή στα 118 Nm, με την επιτάχυνση να κυμαίνεται σε παρόμοια επίπεδα με το θερμικό μοντέλο. Το σπριντ 0-100 km/h απαιτεί 11,8”.
Για να φουλάρει ηλεκτρική ενέργεια, ο οδηγός του Kia PrideV πρέπει να ανοίξει το πορτάκι όπου στο εργοστασιακό μοντέλο βρισκόταν η πλήρωση του ντεπόζιτου. Γενικώς, αν εξαιρέσουμε το επιπλέον «V» στο τέλος της ονομασίας, τίποτα δεν καταμαρτυρεί την ηλεκτρική φύση του οχήματος.
Χαρούμενα γενέθλια Kia,επέλεξες έναν ιδιαίτερο τρόπο για να εορτάσεις τη σημαντική επέτειο.