Ηyundai: Μετατρέπει τα πλαστικά απόβλητα σε υδρογόνο
Η Hyundai σχεδιάζει να παράγει υδρογόνο από πλαστικά απόβλητα με τη βοήθεια της πυρόλυσης και της αεριοποίησης.
Όπως και η πληθώρα των κατασκευαστών, έτσι και η Hyundai θέλει να αυξήσει άμεσα τον αριθμό μοντέλων της με μηδενικούς ρύπους.
Η ίδια, ήδη διαθέτει στη γκάμα της αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα όπως το Kona Electric και το Ioniq 5 αλλά τώρα φαίνεται ότι θέλει να ρίξει το βάρος της και στα αυτοκίνητα καυσίμου υδρογόνου. Μέχρι στιγμής η Hyundai έχει λανσάρει μόλις ένα υδρογονοκίνητο μοντέλο, το Nexo.
Θυμίζουμε ότι το τελευταίο κατείχε το ρεκόρ αυτονομίας υδρογονοκίνητου οχήματος διανύοντας 887,5 km με ένα ντεπόζιτο υδρογόνου πριν ξεπεραστεί από το Toyota Mirai, το οποίο κάλυψε 1.360 km. Όμως, είναι βέβαιο ότι ετοιμάζονται νέα μοντέλα καυσίμου υδρογόνου τα οποία θα λανσαριστούν μαζί με την ίδρυση της θυγατρικής μάρκας της Hyundai, η οποία θα διαθέτει μόνο υδρογονοκίνητα μοντέλα και θα ακούει στην ονομασία HTWO.
O κατασκευαστής πρόσφατα ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει περίπου €970 εκατ. στην κατασκευή δύο μονάδων παραγωγής κυψελών καυσίμου υδρογόνου στην Νότια Κορέα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Hyundai ανακοίνωσαν ότι σκοπεύουν να παράγουν υδρογόνο χρησιμοποιώντας τίποτα άλλο παρά πλαστικά απόβλητα, με την εταιρία να επενδύει €298 εκατ. στην κατασκευή εργοστασίου που θα χρησιμοποιεί αυτή την μέθοδο. Το υδρογόνο θα παράγεται με τη βοήθεια της πυρόλυσης και της αεριοποίησης.
Η επένδυση αυτή αποτελεί άλλο ένα σημαντικό βήμα της Hyundai προς την επίτευξη μηδενικών ρύπων σε όλη την γκάμα της. Η κατασκευή του εργοστασίου θα ξεκινήσει στο πρώτο μισό του 2022, με την παραγωγή υδρογόνου να έρχεται το 2024. Για να αντισταθμιστούν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από την μονάδα, εξελίσσεται ένα σύστημα απορρόφησης του από μέταλλα.
Η Hyundai δεν επενδύει τυχαία στο υδρογόνο. Εκτιμάται ότι μέχρι το 2050 το 18% της παγκόσμιας συνολικής ενέργειας θα προέρχεται από αυτό, με την αγοραία αξία του μεριδίου αυτού να εκτοξεύεται σε τρισ. ευρώ.