![Σου θυμίζει κάτι από την κόντρα του Ferruccio Lamborghini με τον Enzo Ferrari; Isdera 036i Spyder](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/the-isdera-spyder-036i-is-an-impressive-1980s-sports-car-that-was-hand-built-to-order_1.jpg?itok=GR94iTRM)
Isdera 036i Spyder, ένα από τα καλύτερα μυστικά των '80s
Δεν υπάρχουν δύο ίδια Isdera 036i Spyder. Αυτό εδώ πάντως, μπορεί να γίνει δικό σου.
![Σου θυμίζει κάτι από την κόντρα του Ferruccio Lamborghini με τον Enzo Ferrari; Isdera 036i Spyder](/sites/default/files/styles/1230x810/public/node-files/photos/news/2025/02/the-isdera-spyder-036i-is-an-impressive-1980s-sports-car-that-was-hand-built-to-order_1.jpg?itok=GR94iTRM)
Η δεκαετία του 1980 ήταν μία από τις πιο καρποφόρες για την αυτοκίνηση. Κατασκευάστηκαν μερικά από τα πιο σημαντικά σούπερκαρ όλων των εποχών, όπως η Ferrari F40, η Porsche 959 κι η Lamborghini Countach. Και το Isdera 036i Spyder.
Πρόκειται για ένα από τα εντυπωσιακά σπορ μοντέλα της δεκαετίας, για το οποίο ίσως δεν έχεις ακούσει ποτέ. Δεν σε παρεξηγούμε, άλλωστε είναι απίστευτα σπάνιο. Μόλις 14 Isdera 036i Spyder παρήχθησαν κι ελάχιστοι γνωρίζουν την υπάρξή τους. Με τη σπανιότητά τους να απογειώνει τις τιμές. Η Isdera ήταν ένας μικρός «μπουτίκ» κατασκευαστής στη Γερμανία. Ιδρύθηκε από τον Eberhard Schulz το 1982, έναν μηχανολόγο μηχανικό που είχε εργαστεί ως σχεδιαστής στην Porsche και τη Mercedes-Benz. Συνέβαλε στο πρωτότυπο CW311 το 1978, το οποίο η Mercedes-Benz αρνήθηκε να βγάλει στην παραγωγή. Σε μια στιγμή παραφροσύνης, τα βρόντηξε κι αποφάσισε να δημιουργήσει τη δική του εταιρεία.
Σου θυμίζει κάτι από την κόντρα του Ferruccio Lamborghini με τον Enzo Ferrari;
Ο Schultz οραματίστηκε τον οίκο του αποτελούμενο από μια μικρή ομάδα μηχανικών, που θα κατασκεύαζαν σπορ μοντέλα υψηλών προδιαγραφών για απαιτητικούς πελάτες. Κάτι σαν την Pagani, ας πούμε. Κάθε Isdera κατασκευάστηκε στο χέρι κι οι χρόνοι παράδοσης ήταν τουλάχιστον 12 μήνες ανά αυτοκίνητο, γεγονός που εξηγεί τους χαμηλούς ρυθμούς παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πωλείται το μοναδικό Isdera Commendatore 112i
Το πρώτο μοντέλο που κυκλοφόρησε με την επωνυμία Isdera ήταν το Spyder 033, το οποίο έφτασε το 1982 και τροφοδοτήθηκε από έναν τροποποιημένο κινητήρα 185 ίππων της Mercedes-Benz. Ακολούθησε το 1985 ένα αναβαθμισμένο Spyder 033i με 4κύλινδρο κινητήρα 2,3 lt. Το 036i ήταν το τελευταίο μοντέλο της σειράς Spyder και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1987.
Κάθε Isdera 036i Spyder ήταν προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του αγοραστή, πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν δύο ακριβώς όμοια αυτοκίνητα. Όλα όμως μοιράζονται ένα σωληνωτό ατσάλινο χωροδικτύωμα, αμάξωμα ιδιαίτερης σχεδίασης κατασκευασμένο από υαλοβάμβακα και κεντρομήχανη διάταξη με 3λιτρο 6κύλινδρο σε σειρά της Mercedes-Benz. Απέδιδε 220 ίππους και συνδυαζόταν με 5άρι χειροκίνητο σασμάν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η one-off Lamborghini Egoista πουλήθηκε προς €114 εκατομμύρια
Δεν είχε οροφή κι οι πόρτες άνοιγαν προς τα πάνω. Εκτός από την γκάμα Spyder, με τα χρόνια, η εταιρεία δημιούργησε κι άλλα μοντέλα: Το Imperator, το Commendatore, το Autobahnkurier και το 100% ηλεκτρικό Commendatore GT το 2018. Αλλά δεδομένων των χαμηλών αριθμών παραγωγής για καθένα από αυτά, είναι πολύ απίθανο να δεις ένα στον δρόμο.
Το εν λόγω Isdera Spyder 036i του 1989 πιστεύεται ότι είναι το δεύτερο 036i που παρήχθη κι ότι παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1989. Όταν έφυγε από το εργοστάσιο στις 28 Μαρτίου εκείνης της χρονιάς, ήταν βαμμένο μπλε με μωβ δερμάτινο εσωτερικό. Φορούσε τον στάνταρ 6κύλινδρο των 3,0 lt. Ωστόσο, δέχτηκε κάποιες σημαντικές αναβαθμίσεις το 2011, οι οποίες το μετέτρεψαν σε ένα από τα πιο ελκυστικά Isdera Spyder 036i στον κόσμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz 170H, o πρώτος Σκαραβαίος δεν ήταν της VW
Για αρχή, οι μπροστινοί και πίσω θόλοι διευρύνθηκαν και φινιρίστηκαν σε μεταλλικό ασήμι χρώμα. Τροποποίηση που επέτρεψε την εγκατάσταση μεγαλύτερων ζαντών. Τα υπόλοιπα μέρη του σώματος βάφτηκαν μαύρα. Μέσα στην καμπίνα, το αυθεντικό μοβ δερμάτινο εσωτερικό αντικαταστάθηκε με μπλε δέρμα, ενώ τοποθετήθηκαν νέα καθίσματα Recaro Sportster.
Ωστόσο, η πιο σημαντική αλλαγή ήταν η αντικατάσταση του κινητήρα με σύνολο 3,6 lt που εξελίχθηκε από την AMG, απόδοσης 280 ίππων. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι όλες οι βελτιώσεις πραγματοποιήθηκαν στο εργοστάσιο της Isdera στο Hildesheim της Γερμανίας.
Το συγκεκριμένο Isdera Spyder 036i λέγεται ότι πέρασε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στη Γερμανία και πουλήθηκε για πρώτη φορά το 2006. Τώρα τίθεται σε δημοπρασία στο Παρίσι. Αναμένεται να πουληθεί μεταξύ €230.000 και €280.000.