Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη
Δεν χρειάζεται να είσαι λάτρης του αυτοκινήτου για να αντιληφθείς πως η βιωσιμότητα βρίσκεται σε περίοπτη θέση στην ατζέντα των κυβερνήσεων σε όλο το κόσμο. Φέρνοντας σε πρώτο πλάνο την ηλεκτροκίνηση.
Κάθε μέρα που περνά, η ηλεκτροκίνηση μπαίνει όλο και περισσότερο στη ζωή μας. Γεννώντας φυσικά πολλά, εύλογα ερωτήματα στους καταναλωτές. Με το κυριότερο να αφορά το αν και πόσο αξίζει τελικά η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σκοπός λοιπόν του εν λόγω άρθρου, είναι να παρουσιάσει τα δεδομένα και να προσπαθήσει να απαντήσει, όσο το δυνατόν πιο σφαιρικά και αντικειμενικά στο συγκεκριμένο ερώτημα.
Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί μια συνεχώς αναπτυσσόμενη τεχνολογία στον τομέα των μεταφορών, αλλά παρά τα οφέλη, αρκετοί δυνητικοί αγοραστές (που μπορούν πράγματι να αγοράσουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα) εξακολουθούν να έχουν επιφυλάξεις. Κάποιες από αυτές όπως προαναφέραμε είναι εύλογες, ωστόσο οι περισσότερες προέρχονται είτε από ελλιπή γνώση είτε από «ατεκμηρίωτη» φοβία.
Η αλήθεια είναι πως όσο μεγαλύτερη τριβή έχω με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσο περισσότερο αντιλαμβάνομαι πως ο τρόπος που λειτουργούν διαφέρει σημαντικά από τα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Είναι το δίχως άλλο πιο αθόρυβα! Δεδομένης της πολύβουης καθημερινότητας που λίγο-πολύ όλοι ζούμε, το να μπαίνεις σε ένα ήσυχο αυτοκίνητο μετά τη δουλεία, αποτελεί το καλύτερο αγχολυτικό! Σε χαμηλές ταχύτητες μάλιστα, τα σημερινά ηλεκτρικά αυτοκίνητα παράγουν τεχνητούς ήχους, ώστε να γίνονται αντιληπτά από τους πεζούς, μειώνοντας σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο μικροατυχημάτων.
H ηλεκτροκίνηση άλλωστε δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση, αλλά μια πραγματική επανάσταση που αλλάζει τον τρόπο που μετακινούμαστε και ζούμε
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volvo, με ένα όραμα φουλ ηλεκτρικό και καινοτόμο
Ας μπούμε όμως στο μυαλό του καταναλωτή. Οι μεγαλύτερες ενστάσεις σχετίζονται με την αυτονομία αλλά και τις υποδομές φόρτισης. Πάμε να απαντήσουμε σε κάθε ένα από αυτά τα ερωτήματα ξεχωριστά. Είναι δεδομένο πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξελίσσονται συνεχώς, σε όλους τους τομείς. Έτσι, από εκεί που τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα περιορίζονταν σε αυτονομία της τάξης των 100-150 km, υπάρχουν πλέον στην αγορά προτάσεις με αυτονομία που ξεπερνά εύκολα τα 500 km.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το Volvo EC40, ένα crossover με τολμηρό στυλ, που εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την εκλεπτυσμένη, σκανδιναβική πολυτέλεια. Η συνολική του αυτονομία φτάνει τα 552 km! Ας μιλήσουμε λοιπόν με αριθμούς. Κατά μέσο όρο, ο Ευρωπαίος οδηγός διανύει 12.000 km το χρόνο. Νούμερο που αντιστοιχεί κατά μέσο όρο σε 33 km τη μέρα. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν, το Volvo EC40 απαιτεί μια φόρτιση ανά σχεδόν δύο εβδομάδες.
Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περιορίζουν τη συνολική κατανάλωση και το κόστος χρήσης, εξαιτίας της δυνατότητας ανάκτησης ενέργειας από την πέδηση, η οποία φορτίζει την μπαταρία. Αν αναλογιστούμε λοιπόν πόσο συχνά φρενάρουμε ή αφήνουμε το αυτοκίνητο να ρολάρει στον αστικό ιστό, τα μαθηματικά βγαίνουν!
Και περνάμε τώρα σε ένα θέμα εξίσου, ου μην και περισσότερο σημαντικό από την αυτονομία. Στο ζήτημα των υποδομών φόρτισης. Και ξεκινάμε με την εξής παραδοχή. Αν δεν υπάρχει επαρκές δίκτυο φορτιστών, η ηλεκτροκίνηση θα παραμείνει στάσιμη. Ή θα βαδίζει σαν τον… κάβουρα. Δηλαδή προς τα πίσω!
Τι ισχύει όμως στην πραγματικότητα; Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 11.500 σημεία φόρτισης. Με ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ωστόσο να μην είναι δηλωμένο στο αρμόδιο μητρώο φορτιστών. Μπαίνοντας λοιπόν στην επίσημη ιστοσελίδα του μητρώου φορτιστών, βλέπουμε πως υπάρχουν 6.299 σημεία φόρτισης σε 2.712 τοποθεσίες.
Παρατηρείται δηλαδή σημαντική άνοδος σε σχέση με τα 5.441 καταγεγραμμένα σημεία φόρτισης σε 2.196 τοποθεσίες στις αρχές του 2024. Αν υπολογίσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, αντιστοιχεί ένας φορτιστής ανά πέντε αυτοκίνητα.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει ο ρυθμός αύξησης των φορτιστών στη χώρα μας. Το 2018, τα σημεία φόρτισης δεν ξεπερνούσαν τα 22. Το 2019, άγγιζαν τα 34, ενώ το 2020 σημειώθηκε η πρώτη ουσιαστική άνοδος, με 173. Το 2021 σημειώθηκε ένα ακόμα μεγαλύτερο άλμα με 1.203 σημεία φόρτισης. Την επόμενη χρονιά φτάσαμε στους 1.700, με το 2023 να καταγράφονται περίπου 10.000 σημεία φόρτισης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Volvo επενδύει στην ταχεία φόρτιση επόμενης γενιάς
Άρα λοιπόν είναι όλα καλώς καμωμένα στη χώρα μας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης; Σαφώς και όχι. Ακανθώδες ζήτημα συνεχίζει να παραμένει το θέμα των ταξιδιών. Πράγματι, οι σταθμοί και κυρίως οι θέσεις φόρτισης στο εθνικό οδικό δίκτυο δεν επαρκούν. Δεν χρειάζεται να πάμε μακριά. Αρκεί να σκεφτούμε την επερχόμενη έξοδο του καλοκαιριού. Με δυο και τρεις θέσεις φόρτισης, οι ανάγκες απλά δεν μπορούν να καλυφθούν.
Και πράγματι, στο τελευταίο ταξίδι που πραγματοποίησα με ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Πελοπόννησο, υπό τον φόβο να μην υπάρχει ταχυφορτιστής διαθέσιμος στα ΣΕΑ Σπαθοβουνίου, αποφάσισα να κάνω την ολιγόλεπτη στάση μου σε ταχυφορτιστή γνωστής αλυσίδας σουπερμάρκετ. Συζητώντας όμως με τους αρμόδιους, τόσο όσον αφορά τους παρόχους όσο και τις αυτοκινητοβιομηχανίες, η κατάσταση αναμένεται να αλλάξει προς το καλύτερο. Όχι μόνο προς τον αριθμό των φορτιστών, αλλά κυρίως, προς τις διαθέσιμες θέσεις.
Ήδη μάλιστα οι πρώτες βελτιώσεις είναι ορατές. Και μπορεί ταξιδεύοντας προς τη Βόρεια Ελλάδα να υπάρχουν κάμποσοι σταθμοί φόρτισης, το ίδιο αρχίζει να συμβαίνει και προς την Πελοπόννησο. Στα ΣΕΑ Αρφαρών για παράδειγμα, ο σούπερ-ταχυφορτιστής της nrg incharge έχει ισχύ έως και 360 kW (χρέωση €0,53/kWh).
Αυτό σημαίνει πως ένα σύγχρονο και τεχνολογικά προηγμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όπως το Volvo EX90 που θα δούμε στο τέλος του έτους στη χώρα μας, θα μπορεί σε κάτι λιγότερο από μισή ώρα, να κερδίσει αυτονομία 300 km. Κάνετε δηλαδή μια στάση να πιείτε τον καφέ σας και να φάτε κάτι και μπορείτε να συνεχίσετε το ταξίδι σας, απαλλαγμένοι από το άγχος της αυτονομίας. Με τις διαδικασίες να είναι εύκολες και απλές, μιας και οι εφαρμογές των παρόχων σας δίνουν τη δυνατότητα να βρείτε τον φορτιστή που αναζητάτε και να πληρώσετε χωρίς χρονοτριβή.
Καλά όλα αυτά, αλλά οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένουν υψηλές. Ναι, δεν έχετε άδικο! Αλλά όπως είπαμε και στις πρώτες αράδες, το συγκεκριμένο άρθρο απευθύνεται σε όσους μπορούν να αποκτήσουν πραγματικά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, δεν παύουν όμως να αποτελούν ένα σημαντικό και δυνητικά αυξανόμενο μέρος της.
Λόγω δουλείας, έχω βρεθεί πίσω από το τιμόνι ουκ ολίγων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Προφανώς δεν έχει νόημα να σας μεταφέρω τις εντυπώσεις μου από μοντέλα που κοστίζουν €70-80-90.000. Αν όμως έπρεπε να ξεχωρίσω ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το οποίο μπορεί να συγκεντρώσει σημαντικό μερίδιο αγοράς, αυτό είναι αναμφίβολα το νιόφερτο στην ελληνική αγορά Volvo EX30.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Volvo EX30, μικρό και 100% ηλεκτρικό
O βενιαμίν της γκάμας των Σουηδών, το αστικό αυτοκίνητο της χρονιάς, συγκεντρώνει όσα αναζητά κανείς από ένα καθημερινό αυτοκίνητο. Πρώτα από όλα είναι B-SUV, οπότε αυτομάτως απευθύνεται σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της ελληνικής αγοράς. Δεύτερον ξεχωρίζει χάρη στην ισχυρή του προσωπικότητα, καθώς εφαρμόζει επί του πεδίου τη νέα αντίληψη της Volvo για τα αυτοκίνητα. Τρίτον, είναι το πιο κόμπακτ, το ταχύτερο και πιο νεανικό μοντέλο που κατασκεύασε ποτέ η σουηδική φίρμα.
To EX30 δεν είναι απλώς ένα ηλεκτρικό SUV· είναι η έκφραση της δέσμευσης της Volvo για ένα βιώσιμο και καινοτόμο μέλλον. Συνδυάζει την πολυτέλεια και την ποιότητα με τη σύγχρονη τεχνολογία και την περιβαλλοντική συνείδηση, αποτελώντας την ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς συμβιβασμούς. Eίναι ένα ακόμη παράδειγμα της συνεχούς προσπάθειας της Volvo να επαναπροσδιορίσει τα όρια της αυτοκίνησης και να προσφέρει κορυφαίες υπηρεσίες στους πελάτες της, όπως άλλωστε έκανε πάντα.
Η σχεδίασή του είναι καθαρή, σύγχρονη και δυναμική. Το στοίχημα της εμφάνισης, όσο υποκειμενική κι αν είναι η ομορφιά έχει κερδιθεί, καθώς πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον στο μάτι αυτοκίνητο, με ισορροπημένες αναλογίες και το πρεστίζ που περιμένεις από ένα μοντέλο της Volvo. Η ίδια, ενδιαφέρουσα εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Με την καμπίνα να μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ως ωδή στο μίνιμαλ, με τη χρήση βιώσιμων υλικών στο μεγαλύτερο μέρος της να δίνει τον τόνο.
Με την τιμή του να διαμορφώνεται στις €26.570 ή €249 το μήνα, αγοράζεις το πλέον πολυτελές, ασφαλές και τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Έχοντας άνετους χώρους για τέσσερις επιβάτες και αποσκευές. Και αυτονομία 476 km στην έκδοση Extended Range (μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 64 kWh). Στα θετικά της εν λόγω έκδοσης και το γεγονός μπορεί να φορτίσει σε ταχυφορτιστή έως 153 kW και για το 10%-80% χρειάζονται μόλις 25 λεπτά.
Δεν ισχυριζόμαστε πως είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο. Είναι όμως ένα μοντέλο που έρχεται σε πολύ ελκυστική τιμή αναλογικά με τα όσα προφέρει. Άραγε πόσα πραγματικά premium και ασύγκριτα ασφαλή B-SUV, ηλεκτρικά και μη μπορεί να αγοράσει κανείς σήμερα με €26.570;
Μιας και πιάσαμε τα οικονομικά, ήρθε η ώρα να εξετάσουμε το καθημερινό κόστος μετακίνησης. Είναι μια πραγματικότητα πως η τιμή της κιλοβατώρας αλλάζει συνεχώς. Και αλλάζει προς τα πάνω. Κατά μέσο όρο, στα πράσινα τιμολόγια των παρόχων της ελληνικής αγοράς για το μήνα Ιούνιο, η χρέωση της κιλοβατώρας ανέρχεται στα 15,7 λεπτά του ευρώ, μιλώντας πάντα για οικιακή χρέωση.
Ας υποθέσουμε πως η μέση κατανάλωση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αγγίζει τις 18 kWh/100 km, όπως συμβαίνει με Volvo EX40. Το κόστος μετακίνησης ανά 100 km είναι κάτω από τα €3 (€2,82 για την ακρίβεια)! Σαφώς και υπάρχουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγαλύτερη κατανάλωση. Υπάρχουν όμως και μοντέλα με μικρότερη. Για αυτό και επιλέξαμε μια μέση, ρεαλιστική τιμή.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H στρατηγική μάρκετινγκ της Volvo ανοίγει νέους ορίζοντες στις πωλήσεις
Το κόστος αυτό μπορεί να μειωθεί ακόμα περισσότερο. Χωρίς να πρέπει απαραίτητα να εγκαταστήσετε φωτοβολταϊκά, κάτι που εκ προοιμίου είναι από δύσκολο έως απίθανο στις μεγαλουπόλεις. Ποια η λύση; Να φορτίζετε το αυτοκίνητο τις ώρες χαμηλής χρέωσης, εάν φυσικά είναι εφικτό.
Υπάρχει φυσικά και η ευκολία των δωρεάν φορτιστών. Προφανώς όμως δεν θα πάρει κανείς ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το σκεπτικό ότι θα φορτίζει δωρεάν. Μπορεί όμως κάλλιστα να συνδυάσει τα ψώνια της εβδομάδας με μια σύντομη φόρτιση, ικανή να του χαρίσει τα χιλιόμετρα της εβδομάδας! Κάτι που ο γράφων έχει κάνει ουκ ολίγες φορές!
Μετά από αυτή τη σύντομη παρένθεση, ας ακολουθήσουμε την ίδια διαδικασία για τα βενζινοκίνητα μοντέλα. Με τη μέση τιμή της βενζίνης στο €1,85/lt και ένα αυτοκίνητο με κατανάλωση 7 lt, το κόστος μετακίνησης ανεβαίνει στα €12,95/100 km. Όσον αφορά τις ντίζελ επιλογές, με τη μέση τιμή να αγγίζει τα €1,69/lt, ένα αυτοκίνητο με μέση κατανάλωση στα 5,5 lt απαιτεί €9,2/100 km.
Λόγος γίνεται ακόμη για τα έξοδα σε περίπτωση αντικατάστασης της μπαταρίας. Σε αυτό το σημείο, έρχεται η δέσμευση της Volvo για την ασφάλειά της. Κι όταν οι έννοιες «Volvo» και «ασφάλεια» συναντιούνται, το αποτέλεσμα είναι κορυφαίο. Όχι μόνο ως προς τα συστήματα ασφαλείας.
Προκειμένου να ενισχύσει τη δέσμευση προς τους υποψήφιους αγοραστές, η Volvo, αναπτύσσει και παράγει η ίδια τις μπαταρίες και τα συστήματα που χρησιμοποιούνται στη σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Χρησιμοποιώντας τα πιο προηγμένα συστήματα διαχείρισης των μπαταριών, παρακολουθεί και ρυθμίζει επίσης τον τρόπο λειτουργίας των μπαταριών κατά την κανονική χρήση.
Παράλληλα, μέσω της διαχείρισης όλης της αλυσίδας αξίας παραγωγής και της ανακύκλωσης, εξασφαλίζει ότι η παραγωγή μπαταριών είναι όσο το δυνατόν πιο κυκλική και αποφεύγει τη μεταφορά των μπαταριών σε χωματερές στο τέλος της διάρκειας ζωής τους.
Στο κομμάτι τώρα της εγγύησης, οι Σουηδοί προσφέρουν για όλα τα ηλεκτρικά τους μοντέλα εκτεταμένη εγγύηση μπαταρίας που ισχύει για οκτώ χρόνια ή 160.000 km (όποιο έρθει πρώτο). Κατά τη διάρκεια της περιόδου κάλυψης, εγγυώνται 70% SOH (State of Health) - ένας δείκτης για τη χωρητικότητα της μπαταρίας. Αυτό σημαίνει υψηλό επίπεδο απόδοσης, εγγυημένα. Αυτό λοιπόν πρακτικά σημαίνει 160.000 ξέγνοιαστα km.
Θα μπορούσαμε επίσης να μιλήσουμε για το χαμηλότερο κόστος συντήρησης σε σχέση με τα θερμικά αυτοκίνητα, μιας και τα ηλεκτρικά δεν χρειάζονται φίλτρα, λάδια, μπουζί κ.λπ. Ας ρίξουμε όμως καλύτερα μια ματιά στα δεδομένα της αγοράς, όπου το 2023 ταξινομήθηκαν 83% περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε σχέση με το 2022.
Αντί επιλόγου. Θα ήμουν ανακριβής αν δεν παραδεχόμουν πως στην αρχή αντιμετώπισα με σκεπτικισμό τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Προσοχή! Δεν τα αντιμετώπισα αρνητικά. Βλέπετε, κάθε τι νέο που υπάρχει, αντιμετωπίζεται κάπως επιφυλακτικά. Μέρα με τη μέρα όμως άρχισα να τα εκτιμώ όλο και περισσότερο, εξαιτίας της ποιότητας κύλισης, του στιβαρού πατήματος που έχουν στο δρόμο και των όσων συνολικά μπορούν να προσφέρουν στον ιδιοκτήτη του σε επίπεδο οικονομίας και τεχνολογίας.
Αν δεν οδηγήσεις ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν είναι εύκολο να το αντιληφθείς. Όπως δεν είναι εύκολο να αντιληφθείς τη φοβερή ροπή και την άμεση απόκριση όταν βυθίσεις με δύναμη το πόδι σου στο δεξί πεντάλ. Κάτι που θα εκτιμήσεις ιδιαίτερα όταν είσαι φορτωμένος με φίλους ή την οικογένεια και θέλεις να πραγματοποιήσεις με ασφάλεια μια προσπέραση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
Ναι, το να ακούς τον κινητήρα να «μουγκρίζει» έχει άλλη αίγλη. Και όταν έχεις 428 ίππους, και 543 Nm όπως στην περίπτωση του EX30 σίγουρα το ακουστικό σύστημα θα βρισκόταν σε υπερδιέγερση. Στο τέλος της ημέρας όμως, αυτό που μετράει είναι η αποδοτικότητα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Καλύτερη επίδοση 15ετίας για την Volvo στην Ελλάδα
Είτε ακούς τον κινητήρα είτε όχι, σκοπός είναι να ολοκληρώσεις με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα και ασφάλεια τις προσπεράσεις σου. Και σε αυτό, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα καταφέρνουν περίφημα. Βάζοντας στην εξίσωση και το μειωμένο βάρους τους (η συνεχής εξέλιξη που λέγαμε), σε κάποιες περιπτώσεις μπορούν να χαρακτηριστούν και διασκεδαστικά.
Θα αγόραζες ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Σίγουρα θα το σκεφτόμουν, χωρίς ίχνος προκατάληψης ή αρνητικής σκέψης. Και θα σκεφτόμουν τις ανάγκες μου, όπως άλλωστε θα έκανα ακόμη κι αν επρόκειτο να αγοράσω ένα θερμικό αυτοκίνητο.
Αν έπρεπε να κάνω 15-20 ταξίδια το χρόνο, με το χέρι στην καρδιά, θα έκανα δεύτερες σκέψεις. Όχι επειδή τα ταξίδια είναι ακατόρθωτα. Τουναντίον! Απλά ίσως θα έπρεπε να υποβάλλω τον εαυτό μου σε λίγο μεγαλύτερη ταλαιπωρία. Αν και όπως αναφέραμε, οι υποδομές φόρτισης ακόμα και στο εθνικό οδικό δίκτυο βελτιώνονται και θα συνεχίσουν να βελτιώνονται.
Αν η καθημερινότητά μου περιελάμβανε πολλά χιλιόμετρα εντός πόλης και 4-5 ταξίδια το χρόνο θα το σκεφτόμουν πολύ, πολύ σοβαρά. Σε κάθε περίπτωση, θα πήγαινα να δοκιμάσω τα αυτοκίνητα που θα βρίσκονταν στη λίστα μου, ώστε να διαμορφώσω μια ολοκληρωμένη άποψη. Γιατί όπως υπάρχουν πολλά, αξιόλογα θερμικά αυτοκίνητα έτσι υπάρχουν και πολλά, αξιόλογα και ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Και σας το λέω μετά λόγου γνώσεως, έχοντας οδηγήσει σε καθημερινές συνθήκες πολλά ηλεκτρικά μοντέλα και έχοντας πραγματοποιήσει δύο ταξίδια με δαύτα, με μεγαλύτερη ευκολία και πολύ λιγότερο άγχος από όσο θα περίμενα.
Η αγορά αυτοκινήτου πάντα ήθελε, θέλει και θα θέλει αρκετή σκέψη και έρευνα. Αν όμως υπάρχει η οικονομική και όχι μόνο δυνατότητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν μια πολύ ενδιαφέρουσα, αποδοτική, οικονομική στην καθημερινή μετακίνηση και φιλική προς το περιβάλλον επιλογή.
Η ηλεκτροκίνηση άλλωστε δεν είναι απλώς μια τεχνολογική τάση, αλλά μια πραγματική επανάσταση που αλλάζει τον τρόπο που μετακινούμαστε και ζούμε…