Η Tesla και η MG Motor οδηγούν την Ευρώπη στην ηλεκτροκίνηση
Μήνα-μήνα, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξάνονται στη Γηραιά Ήπειρο, με τις Tesla και MG Motor να οδηγούν την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου όλο και πιο βαθιά στην πρίζα!
Τα τελευταία στοιχεία της JATO Dynamics καταγράφουν την όλο και μεγαλύτερη στροφή της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και νέους πρωταγωνιστές να αναδύονται. Τον περασμένο Απρίλιο, η ζήτηση για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέγραψε το δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο μερίδιο αγοράς, φτάνοντας το 22%, πίσω μόνο από το 25% που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο του 2022. Πλέον, ένα στα πέντε νέα αυτοκίνητα που ταξινομείται στην Ευρώπη είναι αμιγώς ηλεκτρικό.
Μεγάλο μέρος αυτών των αποτελεσμάτων οφείλεται στην Tesla. Παρόλο την περιορισμένη γκάμα της, η αμερικανική μάρκα εκμεταλλεύεται το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ευρωπαίων για τα EV και οδηγεί την κούρσα των πωλήσεων. Τον Αύγουστο του 2023, η Tesla ταξινόμησε 33.809 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σημειώνοντας αύξηση 240% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι.
Ως αποτέλεσμα, η Tesla βρέθηκε μπροστά από παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς όπως η Opel, η Citroën, η Fiat, κ.ά. Την επιτυχία της αυτή την οφείλει σε δυο μοντέλα της, το Model Y και το Model 3. Το πρώτο ήταν και πάλι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη και πιθανότατα θα διατηρήσει αυτή τη θέση μέχρι το τέλος του έτους.
Το φαινόμενο MG Motor
Η μετάβαση από τα αυτοκίνητα με θερμικούς κινητήρες στα αμιγώς ηλεκτρικά αναδεικνύει όμως και έναν νέο πρωταγωνιστή, την MG. Τα μοντέλα της άλλοτε βρετανικής μάρκας, που εξελίσσονται και κατασκευάζονται στην Κίνα, εισήλθαν δυναμικά στην αγορά της Ευρώπης και δείχνουν να αλλάζουν τον χάρτη. Με μπροστάρη το MG4, τα ηλεκτρικά της κινεζικής εταιρείας σαγηνεύουν ολοένα και περισσότερους ευρωπαίους καταναλωτές χάρη στον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους και φυσικά την ανταγωνιστική τους τιμή.
Τον περασμένο Αύγουστο, η MG διέθεσε στην Ευρώπη σχεδόν 14.900 αυτοκίνητα και κατάφερε να μπει για πρώτη φορά στη λίστα με τις 20 πρώτες εταιρείες σε ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω της μεγάλα ονόματα της αγοράς όπως η Suzuki, η Mini, η Mazda και η Jeep. Τα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 59% των συνολικών της πωλήσεων, γεγονός που την έφερε στην έβδομη θέση στην κατηγορία των BEV (Battery Electric Vehicle), μπροστά από μάρκες όπως η Opel, η Audi, η Skoda, η Renault, κ.ά..
Η άνοδος της Tesla και της MG αναμενόμενα μείωσε το μερίδιο αγοράς ορισμένων παραδοσιακών αυτοκινητοβιομηχανιών, με τις Volkswagen, Ford, Citroën, Peugeot και Hyundai να καταγράφουν τις μεγαλύτερες απώλειες τον Αύγουστο. Μάλιστα, η χαμηλή ζήτηση ανάγκασε τον όμιλο VW να μειώσει την παραγωγή των ID.3 και CUPRA Born, αναστέλλοντάς την για τις δύο πρώτες εβδομάδες του Οκτωβρίου.
Με την Tesla να «παίζει» με τις τιμές και την MG να έρχεται από πίσω με ανταγωνιστικά προϊόντα σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές, είναι βέβαιο ότι οι μεγάλες και παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης θα πιεστούν ακόμα περισσότερο τους προσεχείς μήνες. Μένει να δούμε εάν και πως θα αντιδράσουν…