Έχουν περάσει 26 χρόνια από τότε που η τελευταία αερόψυκτη Porsche 911 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Ωστόσο, συνεχίζει να αποτελεί ένα ονειρικό απόκτημα με ιδιαίτερη γοητεία, που κάποιοι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν πολύ ακριβά για να αποκτήσουν.
Έτσι, όταν η τελευταία αερόψυκτη Porsche 911 Turbo, γενιάς 993, βγήκε προς δημοπρασία, τα κοντέρ έσπασαν κάθε προηγούμενο. Εγκατέλειψε τη γραμμή συναρμολόγησης στις 27 Μαρτίου 1998, μόλις τέσσερις ημέρες πριν από το προγραμματισμένο τέλος της αερόψυκτης παραγωγής. Αν και δεν ήταν το τελευταίο αερόψυκτο πισωμήχανο μοντέλο που κατασκευάστηκε — αυτή η τιμή ανήκει σε μια Carrera 4S, λέγεται ότι ήταν το τελευταίο που έφυγε από το εργοστάσιο.
Γιατί αυτό; Διότι αμέσως μετά τη συναρμολόγηση, η πολυθρύλητη Turbo στάλθηκε στο τμήμα Sonderwunsch της Porsche, όπου υποβλήθηκε σε μια 6μηνη μεταμόρφωση με μια σειρά από custom πινελιές.
Επιπρόσθετα, φέρει τη σπάνια αναβάθμιση WLS 2, η οποία ανεβάζει την ισχύ του κινητήρα στους 450 ίππους. Το πακέτο της περιλαμβάνει επίσης μια μπάρα θόλων, διαφορετικές απολήξεις της εξάτμισης, ένα επιπλέον ψυγείο λαδιού κι ένα εντυπωσιακό ρεζερβουάρ καυσίμου 92 λίτρων. Καθιστώντας την όχι απλώς ένα υπέροχο συλλεκτικό αντικείμενο, αλλά κι ένα αξιόμαχο σούπερκαρ, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα.
Οι ειδικοί του Sonderwunsch πρόσθεσαν δέρμα Night Blue στην καμπίνα, ενώ προσέδωσαν μπλε χρώμα στα όργανα του καντράν. Μια μοναδική πλακέτα στο ταμπλό με την ένδειξη «In Memoriam Prof. Ferry Porsche» προσθέτει μια νότα νοσταλγίας, ενώ τα πλαϊνά μαρσπιέ κοσμούνται περήφανα από τη φράση «The Last Waltz».
Παραδόθηκε στον αρχικό της ιδιοκτήτη στις 5 Σεπτεμβρίου 1998 και συνοδεύεται από μια επιστολή που επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την τελευταία αερόψυκτη 911 που εγκατέλειψε το εργοστάσιο.
Ο οίκος δημοπρασιών Bonhams διαχειρίστηκε την πρόσφατη πώληση κι είχε προβλέψει ότι η τελική τιμή θα κυμανθεί από €840.000 έως €960.000. Ειδικά από τη στιγμή που η 993 έχει διανύσει μόλις 11.000 km. Ωστόσο, η τελική τιμή διαμορφώθηκε λίγο χαμηλότερα. Όχι πως τα €732.000 είναι λίγα.
-Τι δουλειά θες να κάνεις όταν μεγαλώσεις, τον ρωτούσαν όταν ήταν πιτσιρίκος. -Να γράφω σε περιοδικό για αυτοκίνητα, απαντούσε ευθαρσώς. Μπορεί να τα ξεκοκάλιζε από τη Γ' Δημοτικού, αλλά δεν ήξερε ακόμα τις έννοιες δημοσιογράφος, συντάκτης Ειδικού Τύπου, δοκιμαστής, αρθρογράφος. Το παιδικό όνειρο πραγματοποιήθηκε εκείνο τον μακρινό Γενάρη του 2000, τότε που τον εμπιστεύθηκαν στο εβδομαδιαίο ελληνικό Autocar. Βέβαια, τότε τον είχαν ξεγελάσει τρόπον τινά: είχε διαβάσει μια αγγελία για συντάκτες στο Drive, το αγαπημένο του περιοδικό. Αλλά όταν πέρασε τη συνέντευξη, του ανακοίνωσαν ότι τον προόριζαν για το (νεοσυσταθέν τότε, συγχωρεμένο τώρα) Autocar. Τώρα, σχεδόν 24 χρόνια αργότερα, η "αδικία" αποκαθίσταται.
Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media